اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاد حوزه و دانشگاه:

زنان ایرانی با انقلاب اسلامی و دفاع مقدس حیاتی دوباره یافتند

یکی از اساتید حوزه و دانشگاه استان خراسان رضوی گفت: هشت سال دفاع مقدس فرصتی برای حیات و اعلام وجود زن مسلمان ایرانی بود.

زنان ایرانی با انقلاب اسلامی و دفاع مقدس حیاتی دوباره یافتند

به گزارش خبرگزاری فارس از قروه، حجت‌الاسلام محمد صادقی عصر امروز در همایش زنان ایثارگر که در کانون فرهنگی تربیتی ولایت قروه برگزار شد، اظهار کرد: زنان ایرانی همان مادران، همسران و خواهران کسانی بودند که در صف مقدم جبهه از عقیده و ناموس و سرزمین خویش دفاع می‏کردند.

وی افزود: زنان شجاع ایران اسلامی حماسه‏آفرینان عرصه‏های پشتیبانی و امداد جبهه‏های جنگ و جهاد بودند که نقش خویش را در نهایت تعهد، ایثار و تلاش ایفا کردند و از این میدان سخت و طاقت‏فرسا نیز موفق و سربلند به در آمدند و افتخاری بر افتخارات خویش افزودند که به جز زنان صدر اسلام نمی‏توان نمونه‏ای برای آن نشان داد.

وی با اشاره به نقش زنان در دوران ایثار و مقاومت، گفت: حضور در خط مقدم جبهه و جنگ، پرستاری و مداوای مجروحان جنگی، تهیه وسایل رفاهی برای مردان جنگ، و حضور فرهنگی در شهرها از مهم‏‌ترین فعالیت‏های زنان در طول دفاع مقدس بوده است.

صادقی اضافه کرد: زنان حماسه‏های بزرگ آفریدند و دیدگان تاریخ را در بهتی عجیب فرو بردند.

به گفته این روحانی، زنان ما در نظام جمهوری اسلامی با توجه به جایگاهی که اسلام برای آنها در نظر گرفته است، با شروع انقلاب اسلامی و عنایت و نوآوری که امام(ره) داشتند این ابتکار عمل را به دست گرفتند که وارد اجتماع شده و در عرصه‌های مختلف با اتکا به بینش و جهان‌بینی توانستند در عرصه‌های گوناگون اجتماعی فعالیت کنند.

وی افزود: این فعالیت بانوان در عرصه‌های مختلف توأم با بصیرتی بود که نشأت گرفته از رهنمودهای حضرت امام(ره)، حفظ ارزش‌های دینی و فرمایشات مقام معظم رهبری بود که بانوان همیشه نشان دادند که در عرصه‌های مختلف کشوری دارای این بصیرت و جهان‌بینی هست.

این جانباز 70 درصد، دوران دفاع مقدس که به شهید زنده اشتهار دارد، اظهار داشت: نقش‌آفرینی زنان برخلاف تبلیغ سوء کشورها و رسانه‌های غربی است و هیچ‌گاه با عفاف و حجاب در تضاد نبوده است و علت اصلی ستیز غرب با حجاب نیز همین است و حقیقت و لازم و ملزوم عفاف و حجاب، روحیه ظلم‌ناپذیری، آزادی‌خواهی و تسلیم نشدن در برابر زور است.

وی گفت: توانایی صبر و استقامت در برابر ناملایمات از دیگر مواردی است که همراه با عفاف و حجاب زنان مسلمان موجب وحشت استکبار و نظام سرمایه‌داری غرب شده است.

صادقی در پایان گفت: روند تحولات اجتماعی و سیاسی بعد از انقلاب اسلامی ایران و زمان جنگ تحمیلی و دفاع مقدس حاکی از آن است که جریان‌های سیاسی ـ اجتماعی کشور زمینه‌های سیاسی، اجتماعی و اقتصادی مساعدی را برای افزایش مشارکت سیاسی زنان در جامعه به صورت فعالانه و داوطلبانه فراهم کرده است.

انتهای پیام/79009/غ30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول