اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه شاهرود:

دفاع مقدس قدرت نیروی ایمان و اخلاص را نشان داد

امام جمعه شاهرود گفت: دفاع مقدس به ما و جهانیان فهماند که با دستان خالی و نیروی ایمان و اخلاص می‌توان دنیای ظلم و استکبار را به زانو درآورد.

دفاع مقدس قدرت نیروی ایمان و اخلاص را نشان داد

به گزارش خبرگزاری فارس از استان سمنان، حجت‌الاسلام والمسلمین محمود ترابی عصر امروز در نمایشگاه رزمی و فرهنگی حماسه اروند در جوار حرم شهدای گمنام در سخنانی با تقدیر از زحمات برگزارکنندگان این نمایشگاه و تقدیر از فعالیت‌های خالصانه بسیج و سپاه در این عرصه اظهار داشت: ما که خود از نزدیک شاهد مجاهدت‌ها و ایثارگری‌های رزمندگان بوده‌ایم، به خوبی واقف هستیم که نمی‌توان ذره‌ای از آن رشادت‌ها را به تصویر کشید.

وی تصریح کرد: امروز خوشحالیم که برای نخستین بار در استان سمنان، در شاهرود این اتفاق می‌افتد و با دست خالی اما با قدرت ایمان صحنه‌هایی از آن دوران برای جامعه امروز ما بازسازی و بازخوانی می‌شود.

امام جمعه شاهرود افزود: این اتفاق را به فال نیک می‌گیریم و امیدواریم که تمامی نهادها و ارگان‌ها با هم در جهت ترویج و گسترش فرهنگ دفاع مقدس در شهرستان تلاش کنند؛ چرا که دشمنان ما تلاش خود را مضاعف کرده‌اند و با جنگ نرم تمام تلاش خود را علیه ایران می‌کنند.

ترابی با بیان خاطراتی از دوران دفاع مقدس و اخلاص و رشادت رزمندگان تأکید کرد: در جنگ هشت ساله آنچه ما را نگه داشت، اخلاص و ایمان رزمندگان بود.

وی تصریح کرد: قدرت ایمان و توکل رزمندگان بود که آنها را در سخت‌ترین صحنه‌ها محکم و استوار نگه می‌داشت و این حماسه‌ها و صحنه‌های ماندگار تاریخ را خلق کردند.

امام جمعه شاهرود خاطرنشان کرد: دشمنان امروز با درس گرفتن از جنگ هشت ساله، جرأت حمله نظامی به کشور ما را ندارند و با تغییر تاکتیک با جنگ نرم فرهنگی به مقابله با ما برخاسته‌اند.

ترابی افزود: آنها با درک شرایط جامعه، فرهنگ و افکار جامعه ما را هدف قرار داده و با شبهه‌افکنی و القائات مسموم و غیرواقعی تلاش می‌کنند تا فرهنگ‌‏های ناب از جمله دفاع مقدس را مخدوش کنند.

وی بیان کرد: باید همه دست‏‌اندرکاران فرهنگی جامعه تلاش کنند تا بتوانند برابر این اقدامات ضد فرهنگی دفاع درست را انجام دهند و گرامیداشت‌ها و این هفته‌ها برای همین کار است.

امام جمعه شاهرود تأکید کرد: باید فرهنگ جهاد و ایثار را در جامعه بسط و گسترش دهیم و بدانیم که در هشت سال دفاع مقدس با دست خالی برابر دنیای استکبار ایستادیم و پیروز شدیم و امروز هم چنین خواهد شد.

بعد از این مراسم، امام جمعه شاهرود و مسئولان در نمایش رزمی و فرهنگی حماسه اروند شرکت کردند.

امام جمعه و مسئولان شهرستان شاهرود از برگزاری این نمایش تشکر کردند و این کار را عمل خالصانه و جهاد فی سبیل الله فرهنگی عنوان و بر ادامه دادن این برنامه‌ها با کمک همه نهادهای مسئول تأکید کردند.

انتهای پیام/2249/ت30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول