اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان زنجان خبر داد

حضور 3726 کارآموز در آزمون قالیبافی فنی و حرفه‌ای استان زنجان

مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان زنجان گفت: 3 هزار و 726 نفر از کارآموزان در آزمون تعیین صلاحیت صنعت قالیبافی فنی و حرفه‌ای استان زنجان شرکت کردند.

حضور 3726 کارآموز در آزمون قالیبافی فنی و حرفه‌ای استان زنجان

قاسم صیادی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان به دوره‌های برگزار شده در 6 ماهه نخست سال‌جاری اشاره کرد و اظهار داشت: در طول این مدت کارآموزان استقبال خوبی از رشته‌‌های مختلف فنی و حرفه‌ای داشته‌اند.

وی با بیان اینکه فنی و حرفه‌ای برای علاقه‌مندان در رشته‌های موجود دوره‌های مختلفی را برگزار می‌کند، تصریح کرد: دانش‌آموزان، دانشجویان و همه آحاد مردم می‌توانند برای گذراندن دوره‌های مختلف و دریافت گواهی‌نامه مهارت فنی و حرفه‌ای در رشته‌های مورد علاقه خود به مراکز فنی و حرفه‌ای مراجعه کنند.

مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان زنجان به عملکرد سازمان در 6 ماهه نخست سال‌جاری اشاره کرد و گفت: در آزمون تعیین صلاحیت فنی و مهارت حرفه‌های صنعت قالیبافی 3 هزار و 726 نفر از کارآموزان علاقه‌مند شرکت کردند.

وی اضافه کرد: از این تعداد بیش از 3 هزار و 472 نفر در آزمون مربوطه قبول و موفق به کسب گواهی‌نامه مهارت در حرفه‌های مختلف فرشبافی از فنی و حرفه‌ای استان زنجان شده‌اند.

صیادی با بیان اینکه حرفه قالیبافی درجه 2 با 2 هزار و 426 نفر بیشترین متقاضی و قبول شده را در طول شش ماهه نخست سال‌جاری دارد، تصریح کرد: حرفه قالیباف حجمی به تعداد 196 نفر کمترین شرکت‌کننده را به خود اختصاص داده است.

وی با اشاره به اینکه در طول این مدت شهرستان زنجان با 2 هزار و 39 نفر بیشترین شرکت‌کننده در رشته قالیبافی را به خود اختصاص داده است، افزود: همچنین شهرستان طارم با 51 نفر کمترین متقاضی و قبول شده در آزمون را از آن خود کرده است.

مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان زنجان با تأکید بر اینکه برای بالا بردن مهارت فنی و توانمندسازی این افراد با همکاری اتحادیه قالیبافان استان آموزشگاهی در زنجان تأسیس شده است، افزود: متقاضیان در صورت کسری مهارت می‌توانند نسبت به ارتقای مهارت خود در این زمینه اقدام و پس از اتمام دوره آموزشی و تکمیل مهارت مجدداً مورد سنجش و ارزشیابی قرار گیرند.

وی خاطرنشان کرد: فنی و حرفه‌ای تلاش می‌کند برای حمایت و پشتیبانی و نهادینه شدن فرهنگ مهارت‌آموزی و ارتقای تعالی دانش و فرهنگ کار در جامعه در حوزه مهارت آموزی برای پرهیز از پشت میزنشینی گام‌های محکمی بردارد.

صیادی با بیان اینکه علاقه‌مندان با حضور در دوره‌های فنی و حرفه‌ای گواهی‌نامه مهارت دریافت می‌کنند، تصریح کرد: تخصص‌گرایی و مهارت‌گرایی علاقه‌مندان با حضور در دوره‌های فنی و حرفه‌ای تقویت می‌شود.

انتهای پیام/7308/ذ30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول