اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

گزارش فارس از نخستین جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شرق استان تهران

مصرف کراک به حداقل ممکن رسیده است/ انهدام 40 باند توزیع مواد مخدر در شرق استان تهران

نخستین جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شرق استان تهران تشکیل شد و طی آن راهکارهای مبارزه جدی با مواد مخدر بررسی شد.

مصرف کراک به حداقل ممکن رسیده است/ انهدام 40 باند توزیع مواد مخدر در شرق استان تهران

به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب استان تهران، شامگاه امروز امروز نخستین جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شرق استان تهران با حضور جمعی از مسئولان استان تهران و فرماندهی ویژه شرق استان تهران و شهرستان ورامین تشکیل شد. 

مبارزه با مواد مخدر از موارد اساسی و مهم است

معاون سیاسی ـ امنیتی استاندار تهران در نخستین جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شرق استان تهران طی سخنانی گفت: شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شرق استان تهران با حکم وزیر کشور ثبت و به تصویب رسیده و باید کمیته‌های تخصصی شورای مذکور هرچه سریع‌تر تشکیل گردد.

صفرعلی براتلو تصریح کرد: فرمانداران شرق استان تهران باید علاوه بر تشکیل شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر در شهرستان‌های تابعه با شورای هماهنگی شرق استان نیز همکاری لازم را داشته باشند، شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شرق استان تهران، یک تشکیلات استانی است و باید ساختار آن نیز به‌صورت استانی دیده شود.

براتلو رواج اعتیاد در کشور را از برنامه‌های دشمن دانست و اضافه کرد: مبارزه با مواد مخدر از موارد اساسی و مهم است.

انهدام 40 باند توزیع مواد مخدر در شرق استان تهران

سردار سیروس فتحی، رئیس شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شرق استان تهران نیز طی سخنانی توفیقات فرماندهی انتظامی ویژه شرق استان تهران را یادآور شده و آن را حاصل همکاری صمیمانه تمام مسئولان دانست و افزود: تنها در سال 92 توانستیم 40 باند مواد مخدر را منهدم کنیم که یکی از این باندها در سطح خاور میانه فعالیت داشت.

 استفاده از ظرفیت ائمه جمعه برای هشدار به خانواده‌ها و پیشگیری از اعتیاد

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان تهران ضمن تبریک تشکیل این شورا در شرق استان گفت: اهداف این شورا مبارزه با مواد مخدر در راستای پیگیری سیاست‌های مقام معظم رهبری است و باید همه دست در دست هم در این رابطه به میدان آمده و فعالیت کنند.

احمد ربیع زاده بر استفاده از ظرفیت ائمه جمعه،هیئات مذهبی و ... در راستای هشدار به خانواده‌ها و پیشگیری از اعتیاد تاکید کرد.

 مصرف کراک به حداقل ممکن رسیده است

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شرق استان تهران ضمن ارائه گزارشی از فعالیت‌های این شورا در شرق استان گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از یک تن مواد مخدر کشف شد و بحمدالله آمار نشان دهنده به حداقل رسیدن مصرف کراک در منطقه است، البته باید تلاش کنیم مصرف دیگر مواد مخدر نیز به حداقل ممکن برسد.

جعفر چناری در ادامه بیان داشت: پس از تلاش‌ها و مکاتبات فراوان، شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شرق استان تهران در جنب پارک 15خرداد ورامین استقرار یافت.

وی اضافه کرد: این شورا شهرستان‌های ورامین، پاکدشت، قرچک، پیشوا، پردیس، فیروزکوه و دماوند را زیر پوشش قرار می‌دهد و روسای هماهنگی شورای شهرستان‌ها، بر عهده فرماندار آن شهرستان است.

چناری اضافه کرد: هدف این شورا، برنامه‌ریزی نظام‌مند برای برخورد با مسأله مواد مخدر و هماهنگی بین دستگاه برای مبارزه با مواد افیونی است که امید می‌رود با تشکیل جلسات منظم این شورا، نتایج آن به‌صورت ملموس در جامعه مشاهده شود.

وی با بیان اینکه در بسیاری از آسیب‌های اجتماعی می‌توان ردپای اعتیاد را به وضوح دید، یادآور شد: متاسفانه مواد مخدر صنعتی به خاطر سهل‌الوصول بودن و مصرف آسان معتادان، در حال افزایش است این در حالی است که اثرات مخرب مواد مخدر صنعتی و سوء آن صدها برابر مواد سنتی است. 

ورامین نقطه‌ای امن برای سوداگران مرگ محسوب نمی‌شود

سرپرست فرمانداری شهرستان ورامین نیز در جلسه مذکور ضمن تقدیر از تشکیل این شورا اظهار داشت: ورامین دیگر نقطه ای امن برای سوداگران مرگ محسوب نمی‌شود و این امر جای خرسندی و افتخار دارد.

سید جمال جلیلی از همکاری تمام ادارات و نهادهای شهرستان ورامین با شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شرق استان تهران خبر داد.

لزوم اجرای مصوبه دولت در راه‌اندازی صدا و سیمای شهرستان‌های استان تهران

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی شهرستان‌های استان تهران نیز با تاکید بر همکاری تمام مسئولان و نهادهای تاثیرگذار در جهت پیشگیری و آگاه‌سازی جامعه نسبت به آسیب‌های مواد مخدر عنوان کرد: در این راستا باید از ظرفیت رسانه‌ها به‌طور کامل بهره برد.

حجت‌الاسلام والمسلمین سید محسن محمودی با اشاره به اینکه شهرستان‌های استان تهران فاقد رسانه ملی هستند، افزود: لازم است مصوبه دولت مبنی بر راه‌اندازی صدا و سیما شهرستان‌های استان تهران در ورامین هرچه سریع‌تر اجرایی شود تا بتوان از ظرفیت این رسانه برای ترویج و تبلیغ فرهنگی در شهرستان‌های استان تهران بهره برد. 

انتهای پیام/2462/ک40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول