اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امسال رخ داد

کشف 280 کیلوگرم انواع مواد مخدر در ملایر

فرمانده انتظامی شهرستان ملایر از کشف 286 کیلو و 837 گرم انواع مواد مخدر در ملایر از ابتدای سال جاری تا کنون خبر داد.

کشف 280 کیلوگرم انواع مواد مخدر در ملایر

به گزارش خبرگزاری فارس از ملایر ابراهیم سعیدی بعد از ظهر امروز در شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر در شهرستان ملایر اکثر جرایم و ناهنجاری‌های جامعه را ناشی از مواد مخدر برشمرد و افزود: در این راستا آمار جرایم کشف شده نشان از این امر دارد.

وی با بیان اینکه باید نقاط قوت و ضعف را شناسایی و نسبت به خروجی عملی جلسات مبارزه با مواد مخدر توجه بیشتری صورت گیرد ابراز داشت: برگزاری جلسات باید خروجی مثبت در جامعه داشته باشد.

فرمانده انتظامی ملایر استفاده از ظرفیت‌های فرهنگی، تربیتی، مذهبی و علمی را در راستای مبارزه با مواد مخدر بسیار مهم برشمرد و گفت: در این زمینه باید از افراد مجرب و کارشناسان زبده برای آگاهسازی مردم استفاده شود.

وی در ادامه یکی از مشکلات اصلی را در شهرستان ملایر مرخصی زندانیان مواد مخدر برشمرد و گفت: برخی از این افراد بعد از آزادی و یا در زمان مرخصی نیز اقدام به توزیع و پخش مواد مخدر در شهرستان می‌کنند.

سعیدی در ادامه از کشف و ضبط 286 کیلو و 837 گرم مواد مخدر از ابتدای سال جاری تا کنون در این شهرستان خبر داد و گفت: این در حالی است که در مدت مشابه سال گذشته، 15 کیلو و 194 گرم مواد مخدر کشف و ضبط شد.

وی بیان کرد: در چهار ماهه نخست امسال کشفیات مواد مخدر 176 کیلو و 652 گرم بوده که نسبت به مدت مشابه در سال گذشته یک هزار و 142 درصد رشد داشته است.

فرمانده انتظامی ملایر از انجام 53 مرحله پاکسازی مناطق آلوده در شهرستان از ابتدای سال جاری تاکنون خبر داد و گفت: در این مدت 55 نفر خرده‌فروش، 25 نفر توزیع‌کننده و 284 نفر نگهدارنده مواد مخدر نیز توسط نیروی انتظامی دستگیر شدند.

وی کشف و انهدام چهار باند تهیه و توزیع مواد مخدر در چهار ماهه نخست سال جاری را از اقدامات مهم نیروی انتظامی شهرستان ملایر برشمرد و بیان داشت: بزرگترین محموله مواد مخدر در مرداد ماه کشف شد.

رییس اداره بهزیستی ملایر نیز از پلمب شش کمپ ترک اعتیاد در این شهرستان خبر داد.

حمیدالله فارسی از فعالیت دو کمپ مجوزدار «رها» و «محراب عشق» واقع در شهر ملایر و شهر سامن زیر نظر بهزیستی خبر داد و گفت: این کمپ‌ها نیز با داشتن مجوز رسمی به معتادین و مراجعین خدمات ارائه می‌دهند.

وی افزود: چهار کمپ دیگر نیز نیاز به اخذ مجوز دارند که اقدامات لازم در این راستا در حال پیگیری است.

رئیس بهزیستی شهرستان ملایر افتتاح نخستین مرکز دی آی سی(گذری کاهش آسیب) ملایر را یکی از اقدامات بهزیستی در ارائه خدمات به افراد در مبارزه با مواد مخدر برشمرد.

وی ابراز داشت: این مرکز با هدف خدمات‌دهی به معتادین در حال ترک ظرفیت پذیرش یکصد بیمار متادون درمانی را دارد و داروهای متادون درمانی را در اختیار بیماران قرار می‌دهد.

فارسی با اشاره به ظرفیت پذیرش این مرکز گفت: همچنین علاوه بر پذیرش این تعداد بیمار مرکز دی آی سی ظرفیت دادن مشاوره به یکصد نفر را نیز خواهد داشت.

وی خاطرنشان کرد: خدمات مشاوره این مرکز را شامل مشاوره آسیب‌های اجتماعی، بیماری‌های پرخطر، مشاوره پیشگیری از ایدز و هپاتیت و.. است.

انتهای پیام/898013/صا40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول