اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده انتظامی استان سمنان خبر داد

کشف 294 کیلوگرم مواد مخدر در سمنان

فرمانده انتظامی استان سمنان از کشف 294 کیلو و 411 گرم انواع مواد مخدر در استان سمنان خبر داد و گفت: مأموران پلیس در این خصوص، 23 باند قاچاق مواد مخدر را منهدم و 849 نفر را دستگیر کردند.

کشف 294 کیلوگرم مواد مخدر در سمنان

به گزارش خبرگزاری فارس از استان سمنان، سردار محمدرضا میرزایی ظهر امروز در گفت‏‌وگو با خبرنگاران رسانه‏‌های گروهی به تشریح اقدامات پلیس در مبارزه با بلای خانمان‏سوز مواد مخدر پرداخت و افزود: اعتیاد به مواد افیونی، ریشه بسیاری از جرایم است.

وی تصریح کرد: 51 درصد سارقان دستگیر شده سال قبل در استان سمنان، برای تأمین هزینه‏‌های اعتیادشان دست به سرقت زده بودند.

میرزایی تصریح کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون، مأموران پلیس با انهدام 23 باند قاچاق مواد مخدر، 849 نفر را در این رابطه شناسایی و دستگیر کردند.

به گفته میرزایی، از این تعداد، 283 نفر قاچاقچی و 543 نفر نیز نگهدارنده و خرده‏‌فروش مواد مخدر هستند.

فرمانده انتظامی استان سمنان با اشاره به کشف 294 کیلو و 411 گرم انواع مواد مخدر در استان سمنان اظهار داشت: تریاک با 201 کیلو و 678 گرم بیشترین مواد کشف شده است و ماده مخدر صنعتی و خطرناک شیشه با 18 و 550 گرم در ردیف بعدی قرار دارد.

این مسئول انتظامی با اشاره به وجود برخی اماکن مخروبه و فرصت‏‌طلبی عده‏‌ای از این مکان‏‌ها برای فروش و مصرف مواد مخدر اظهار داشت: با همکاری مرجع قضایی، شوراهای تأمین شهرستان‏‌ها و شهرداری‏‌ها، 31 واحد از این نقاط در سطح استان سمنان تخریب شد.

میرزایی همچنین به اقدامات آموزشی پلیس با هدف پیشگیری از گسترش اعتیاد در جامعه اشاره کرد و گفت: علاوه بر این، طرح‏‌ها و برنامه‏‌های مختلف کنترلی و نظارتی به طور مستمر در دستور کار قرار دارد.

فرمانده انتظامی استان سمنان، عزم عمومی و ملی را در مبارزه قاطع و ریشه‏‌کنی اعتیاد خواستار شد و تأکید کرد: پلیس با تمام توان در این راه قدم برداشته است اما همراهی کلیه دستگاه‏‌ها و آحاد جامعه امری ضروری و اجتناب‏‌ناپذیر است.

انتهای پیام/2249/ق30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول