اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در چهار ماهه امسال صورت گرفت

کشف 29 تن مواد مخدر در هرمزگان

فرمانده انتظامی هرمزگان از کشف بیش از 29 تن مواد مخدر در این استان طی چهار ماهه سال جاری خبر داد.

کشف 29 تن مواد مخدر در هرمزگان

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، سردار رضا محمدی‌ یگانه عصر امروز در آیین تجلیل از خبرنگاران ضمن تبریک روز خبرنگار، همراهی رسانه‌های جمعی با مجموعه انتظامی استان را به عنوان یکی از مولفه‌های موثر در ارتقا شاخص‌های امنیت عمومی نام برد و افزود: رسانه‌های جمعی و پیش‌قرآولان این عرصه یعنی خبرنگاران با نقش‌آفرینی موثر خود یاری‌گر پلیس در اجرای وظایف و ماموریت‌های انتظامی هستند.

وی از خبرنگاران به عنوان مجاهدان عرصه اطلاع‌رسانی و روشنگری یاد کرد و بیان داشت: تنویر افکار عمومی و امید بخشی به جامعه از رسالت‌های خطیر اصحاب رسانه است و پلیس همواره از این ظرفیت برای ارتقای شاخص‌های امنیت بهره گرفته است.

محمدی‌ یگانه در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به عملکرد چهار ماهه مجموعه انتظامی استان از اجرای هشت مرحله طرح جمع آوری معتادان و دستگیری قاچاقچیان و خرده فروشان مواد مخدر خبر داد و گفت: در این راستا سه هزار و 14 معتاد جمع‌آوری و 306 قاچاقچی و خرده فروش نیز از محلات آلوده جمع‌آوری و دستگیر شدند.

وی اضافه کرد: فارغ از طرح‌های یاد شده در این مدت همچنین هفت هزار و 397 معتاد دیگر نیز شناسایی و جمع‌آوری شدند و 310 محله نیز پاکسازی شد.

فرمانده انتظامی هرمزگان با اشاره به کنترل محورهای مواصلاتی از اجرای 173 مرحله طرح مقابله با باندهای مواد مخدر خبر داد و یادآور شد: در این راستا 14.5 تن مواد مخدر کشف، 277 نفر قاچاقچی دستگیر، 149 دستگاه ماشین و شش دستگاه موتور سیکلت توقیف و 27 باند مواد مخدر نیز متلاشی شد.

محمدی‌یگانه مجموع کشفیات مواد مخدر در چهار ماهه امسال را 29 تن و 650 کیلو اعلام کرد که طی آن 87 باند متلاشی، 300 خودرو توقیف و هشت نفر از قاچاقچیان نیز در چهار مورد درگیری مسلحانه کشته و مجروح شدند.

وی بیشترین مواد مکشوفه را تریاک با 23 تن و حشیش شش تن اعلام کرد.

فرمانده انتظامی هرمزگان همچنین میزان قاچاق سوخت در این مدت را سه میلیون و 605 هزار لیتر اعلام کرد که نسبت به مدت مشابه سال قبل 70 درصد افزایش کشف داشته است.

وی همچنین کشفیات احشام را با رشد 693 درصدی 12 هزار و 870 راس اعلام کرد.

سردار محمدی‌یگانه همچنین از کاهش شش درصدی آمار تلفات حوادث رانندگی خبر داد و گفت: در ماه مبارک رمضان هیچ تصادف منجر به فوت در شهرهای استان رخ نداده است.

وی اضافه کرد: کاهش 89 درصدی سرقت مسلحانه، 12درصدی سرقت به عنف و 44 درصدی قتل به عنوان بخش دیگری از عملکرد پلیس انتظامی استان است.

فرمانده انتظامی هرمزگان در پایان کاهش 40 درصدی ورود مشروبات الکلی را نتیجه تمرکز جدی پلیس در مقابله با ورود مشروبات از مرزهای استان اعلام کرد.

انتهای پیام/88007/ت30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول