اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر اجرایی خانه کارگر آذربایجان غربی:

حرکت کشور به سوی خودکفایی بر اثر تحریم‌ها شعار نیست

دبیر اجرایی خانه کارگر آذربایجان غربی گفت: ایران اسلامی با گسترش یافتن دامنه تحریم‌های اقتصادی دشمنان نظام به سمت خودکفایی حرکت کرد، که این ادعا به هیچ عنوان یک شعار بی‌پایه و اساس نیست.

حرکت کشور به سوی خودکفایی بر اثر تحریم‌ها شعار نیست

اسلام صادقی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در ارومیه، اظهار داشت: اینکه ایران اسلامی بعد از شدت یافتن دامنه تحریم‌های اقتصادی کشورمان، به سمت خودکفایی در زمینه‌های مختلف گام برمی‌دارد، به معنای واقعی کلمه در عرصه‌های علمی، صنعتی، تولیدی و .. عینیت یافته است.

وی در این ارتباط تولید و صادرات بنزین را مثال زد و افزود: دشمنان کشورمان برای تحریم ایران اسلامی در مورد سوخت بنزین اقدام کردند، ولی دانشمندان و پژوهشگران ایرانی از کار و تلاش مضاعف به هیچ عنوان مایوس نشدند، تا جایی که امروز نه ‌تنها این سوخت را برای تامین نیاز کشور تولید می‌کنیم، بلکه در راستای صادرات آن به مناطق مختلف جهان نیز اقدام می‌شود.

صادقی در پاسخ به این سئوال که آثار منفی تحریم‌های اقتصادی دشمنان تا چه اندازه بوده است، اضافه کرد: آثار منفی و نتایج مخرب این تحریم‌های اقتصادی و تنگ‌نظری‌های ضدانسانی را هم نباید از نظر دور داشت، زیرا بخشی از مواد اولیه مورد نیاز در تولید و بعضی از دستگاه‌های واحدهای صنعتی از کشورهای دیگر وارد می‌شد.

وی تاکید کرد: تحریم‌ها برای واحدهای تولیدی، کارخانجات، اصناف و به طور خلاصه برای اقشار مختلف جامعه مشکل‌آفرین بوده است، ولی نه آنقدر که تسلیم شدن، یاس و ناامیدی را در پیش گرفته و در مقابل مشکلاتی مانند سیر صعودی نرخ کالاهای مختلف تسلیم شده، و مسئولان از اتخاذ تدابیر لازم برای اصلاح روند و تنظیم بازار خودداری کنند.

دبیر اجرایی خانه کارگر آذربایجان غربی شرایط کنونی کشور و تلاش‌های مذموم دشمنان را فرصتی برای تلاش بیشتر و کسب اعتماد به‌نفس و خودباوری در ملت ایران اسلامی دانست و اظهار داشت: در طول 34 سال گذشته ایادی استکبار جهانی از هیچ تلاشی برای به عقب راندن ملت ما فروگذار نبود، ولی به دلیل هوشیاری و سختکوشی ملت ما خود مجبور به عقب‌نشینی شده است.

انتهای پیام/61002/ق20/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول