اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

توان ایجاد اقتصاد دانش‌بنیان را داریم

باقری‌لنکرانی: مروجان سازش با غرب در تشدید تحریم‌ها مقصرند

نماینده سعید جلیلی با اشاره به اظهارات برخی نامزدهای ریاست جمهوری مبنی بر لزوم سازش با غرب، مواضع این اشخاص را در تشدید تحریم‌های غرب علیه ملت ایران مقصر دانست.

باقری‌لنکرانی: مروجان سازش با غرب در تشدید تحریم‌ها مقصرند

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، سینما بهمن این شهرستان امروز میزبان کامران باقری لنکرانی، نماینده سعید جلیلی نامزد یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری بود.

وی در ابتدای سخنان خود با بیان اینکه همه نامزدهای انتخاباتی تبلیغات خود در راستای رفع مشکلات اقتصادی متمرکز کرده‌اند، نکته مهم را در این موضوع نوع رویکردهای متفاوت آنها دانست و گفت: در نتیجه و آن چیزی که هدف نهایی است همگان اشتراک‌نظر دارند.

باقری لنکرانی مبحث روابط خارجی را از چالشی‌ترین نقاط تمایز در رویکردها عنوان کرد و گفت: برخی تأکید کرده‌اند که حل مشکلات تنها از طریق راضی کردن کدخدای جهان "آمریکا" صورت می‌گیرد.

وی با طرح این پرسش که اگر به دشمن گفته شود فشارهای او اثر کرده، استکبار از سر مروت با ما رفتار خواهد کرد یا فشارها را افزایش می‌دهد تصریح کرد: با دشمنی روبرو هستیم که در سال‌های طولانی گذشته از تمام ابزار و توان خود برای به شکست کشاندن ملت استفاده کرده است.

نماینده سعید جلیلی با تأکید بر اینکه تسلیم و پذیرش سازش در مقابل دشمنان موجب افزایش فشار آنها بر ملت خواهد شد خاطرنشان کرد: نظام سلطه به چیزی جز تحقیر مردم ایران رضایت نمی‌دهد.

لنکرانی با بیان اینکه برخورد ساده‌لوحانه در راستای منافع ملی نخواهد بود اظهار کرد: نگاه سازشکارانه برخلاف منافع ملی ما را در موضع ضعف قرار می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه اگر امروز ایران حرفی برای گفتن دارد به دلیل اقتدار نظام اسلامی است گفت: برخی افراد در مناظره‌ها تحریم‌ها را موجب شکست اقتصادی و بر سازش با غرب تأکید داشتند که اینگونه مواضع در تشدید تحریم‌ها مقصر بوده است.

نماینده جلیلی دو موضوع را راهکار مقابله با دشمن در دولت آینده عنوان کرد و گفت: نخستین مؤلفه تکیه بر توانمندی‌های داخلی و درون‌زای ملت یعنی همان اقتصاد مقاومتی است.

لنکرانی در تعریف خود از اقتصاد مقاومتی آن را به شناخت و استفاده درست از توانمندی‌های داخلی تعبیر کرد و افزود: باید ظرفیت‌های ملت را آزاد کنیم.

وی با بیان وجود 10 میلیون فارغ‌التحصیل دانشگاهی و 4 میلیون دانشجو در کشور بر توان ایجاد اقتصاد دانش بنیان تأکید کرد و گفت: ظرفیت‌های جدید در امور اقتصادی ایجاد خواهیم کرد.

لنکرانی خاطرنشان کرد: اقتصاد مقاومتی یک اقتصاد مردمی و بر اساس فرصت برابر برای همه مردم در تولید ثروت است و اگر کسی محروم باشد باید دولت وی را حمایت کند.

نماینده جلیلی در خصوص سیاست خارجی کشور با بیان اینکه معتقد به دولت ایزوله و منزوی نیستیم اظهار کرد: برقراری ارتباطات بین‌المللی تنها به معنای ارتباط با اروپای غربی نیست.

وی استفاده صحیح از توانمندی‌های خود و دوستان انقلاب در نقاط مختلف جهان را به عنوان موضوع دوم مدنظر دولت آینده ذکر و خاطرنشان کرد: انرژی به عنوان نقطه قوت ما و نقطه ضعف قدرت‌های بزرگ جهان مطرح است که باید به این مطلب با دقت توجه کنیم.

لنکرانی با اشاره به گرایش عمومی به جلیلی، علت این مسئله را مطرح شدن وی به عنوان نماد گفتمان مقاومت در برابر گفتمان سازش دانست و افزود: این موضوع ریشه در باورهای دینی ما نیز دارد.

نماینده جلیلی با بیان اینکه در شرایط امروز توجه مردم بویژه نسل جوان به این گفتمان معطوف شده است خاطر نشان کرد: فارغ از نتیجه انتخابات این نوع نگاه و اتکای به قشر ضعیف جامعه و گفتمان مردمی ارزشی دارد که با هیچ‌ چیز قابل مقایسه نیست.

لنکرانی با تأکید بر اینکه ویژه‌خواران، منتقدان و اقشار ضعیف حامیان گفتمان انقلاب اسلامی هستند تصریح کرد: کسانی که در تبلیغات خرج‌های آنچنانی می‌کنند در پیشگاه خداوند و مردم ایران باید پاسخگو باشند.

وی کردستان را مرزدار غیرتمند جمهوری اسلامی تعریف کرد و گفت: به دلیل فرهنگ غنی کرد که جزئی از فرهنگ ایرانی است آنها خود را متعلق به ایران می‌دانند.

لنکرانی در پایان با بیان اینکه فرهنگ کردی مقوم فرهنگ ایرانی است اظهار کرد: در نقاط محروم کردستان علاقه به جمهوری اسلامی ایران بیشتر شده است.

انتهای پیام/79012/ع40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول