اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس خانه صنعت و معدن یزد:

تحریم فرصتی طلایی برای ایران رقم زد / فرصت خودسازی فرا رسیده است

رئیس خانه صنعت و معدن یزد با اشاره به تحریم‌های شدید غرب علیه کشور ایران گفت: تحریم فرصتی طلایی برای ایران رقم زد و اکنون بهترین فرصت برای خودسازی و تلاش برای تولید ملی است.

تحریم فرصتی طلایی برای ایران رقم زد / فرصت خودسازی فرا رسیده است

به گزارش خبرگزاری فارس از یزد، محمدحسین فنایی در نشست هم‌اندیشی صاحبان صنایع در برگزاری گرامیداشت روز صنعت اظهار داشت: متاسفانه مصرف کننده در کشور اعتماد چندانی به تولیدات داخلی ندارد، این درحالی است که بسیاری از کالاهای تولید داخل با کیفیت بالاتر و بهتر از محصولات خارجی عرضه می‌شوند.

وی با بیان اینکه بسیاری از محصولات داخلی کشور به برند تبدیل شده‌اند عنوان کرد: شرایط فعلی برای معرفی محصولات داخلی مناسب است و باید به سمتی حرکت کنیم تا اگر روزی تحریم‌ها برداشته شد و اجناس خارجی به کشور آمد، مصرف کننده تمایل به کالای داخلی داشته باشد.

این فعال اقتصادی در بخشی از سخنان خود با گرامیداشت روز صنعت و معدن در تیر ماه، بر برگزاری هرچه باشکوه‌تر این مراسم تاکید کرد.

وی خواستار تلاش مضاعف و همکاری بیشتر دستگاه‌ها و واحدهای ذیربط به ویژه در برگزاری مراسم گرامیداشت هفته صنعت و معدن شد و گفت: براساس تفاهم‌نامه وزارت صنعت و معدن با خانه‌ صنعت و معدن، برگزاری این مراسم و معرفی واحدهای نمونه به عهده خانه‌ها گذاشته شده است از این رو می‌طلبد تا همه اعضای خانه صنعت و مدیران صنایع در معرفی واحدهای نمونه یاری رسانی کنند.

فنایی تصریح کرد: شاخص‌هایی برای معرفی واحدهای نمونه در نظر گرفته شده و فرم نظرسنجی آماده است تا براساس آن شاخص‌های واحدها معرفی شوند.

وی بیان داشت: شاخص‌های در نظر گرفته شده برای معرفی واحدهای نمونه صنعتی و معدنی استان در بخش‌های مختلفی از جمله معرفی پیشکسوتان نمونه صنعتی و معدنی ، فعالان بخش تحقیقاتی و پژوهشی، واحدهای رعایت کننده مسائل زیست محیطی، مدیران مهرورز، واحدهای فعال صادراتی و ... است.

رئیس خانه صنعت و معدن بیان داشت: همچنین واحدهایی که در دریافت تسهیلات و بازپرداخت آن به بانک‌ها خوش‌حساب بوده‌اند مورد تجلیل قرار می‌گیرند.

وی تجلیل از مدیران سرمایه‌گذار، مدیران نوآور و تکنولوژی، نخبگان و مخترعان نوجوان و جوان همچنین واحدهای برتر کار آفرین را از دیگر سرفصل‌ها و شاخص‌های تجلیل از واحدهای نمونه برشمرد.

فنایی با اشاره به معدنی بودن استان و تلاش‌های معدنکاران استان در این زمینه اظهار داشت: در بخش معدن نیز از واحدهای معدنی در زمینه فرآوری معدن و پیشکسوتان معدنی تقدیر خواهد شد.

وی ادامه داد: اجماع نظر بر این است تا به صورت فراگیر و همه جانبه با زوایای مختلف، ارزیابی دقیقی از واحدها ارائه شود و در بخش‌های مختلف برگزیدگانی معرفی و تجلیل شوند.

این فعال اقتصادی تصریح کرد: از نظر خانه صنعت و معدن، تمامی واحدهایی که در این شرایط فعالیت دارند و چراغ تولید و صنعت را روشن نگه داشته‌اند نمونه و برتر هستند چراکه در شرایط تحریم و فشارهای اقتصادی برای حفظ اشتغال و تولید و چرخه اقتصاد کشور فعالیت می‌کنند.

وی ادامه داد: تمامی صنعتگران و معدنکاران در این زمینه همکاری و همراهی کنند و سرفصل‌هایی را که برای انتخاب واحدهای نمونه در نظر دارند ارائه کنند تا این مراسم هرچه بهتر برگزار شود و در انتخاب واحد برتر نکته‌ای از قلم نیفتد.

انتهای پیام/90004/و40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول