اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر ائمه جمعه استان اصفهان:

حضور پرشور در انتخابات تحریم‌ها را به شکست می‌کشاند

دبیر ائمه جمعه استان اصفهان با بیان اینکه حضور پرشور مردم در ابعاد داخلی و بین‌المللی بسیار تاثیرگذار است، گفت: حضور پرشور مردم در انتخابات در تصمیم‌گیری‌های آینده دشمن به ویژه در زمینه تحریم‌ها بسیار تاثیرگذار خواهد بود.

حضور پرشور در انتخابات تحریم‌ها را به شکست می‌کشاند

محمدرضا صالحیان در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اصفهان اظهار کرد: مردم در زندگی دو وظیفه مهم بر عهده دارند که بخشی از آن به مسائل شرعی و باید و نبایدهای زندگی بر می‌گردد که در فقه شرعی تعریف شده است.

وی با بیان اینکه وظیفه دوم ملت شرکت در مباحث اجتماعی و حکومتی است که در فقه سیاسی تعریف شده است، افزود: از آن جایی که به گفته مرحوم مدرس دیانت ما عین سیاست ما و سیاست ما عین دیانت ما است در دیانت فقه شرعی و در سیاست فقه سیاسی می‌تواند راهگشای مردم باشد.

دبیر ائمه جمعه استان اصفهان با بیان اینکه اگر ما تمام مسائل خود را در چارچوب دین تعریف کنیم می‌توانیم از آن برای مشخص کردن راه خود استفاده کنیم، گفت: در فقه سیاسی وظیفه شرعی مردم این که از خود بپرسند حضور آنها در پای صندوق‌‌های رای چه حکمی دارد.

وی با بیان اینکه حاکم جامعه اسلامی و ولی‌مطلق‌فقیه باید و نبایدهای جامعه را در مشخص کند، ادامه داد: حاکم شرع حضور در پای صندوق‌های رای را واجب شرعی دانسته است.

صالحیان تاکید کرد: اگر از این مسئله بگذریم حفظ کشور و منافع ملی نیز این اقتضا را دارد که مردم با حضور گسترده خود در انتخابات امنیت ملی کشور را تامین کنند.

وی با بیان اینکه حضور پرشور مردم در ابعاد داخلی و بین‌المللی بسیار تاثیرگذار است،ادامه داد: حضور پرشور مردم در انتخابات منافع ملی کشور را به دنبال دارد و تصمیم‌گیری‌های آینده دشمن به ویژه در زمینه تحریم‌ها بسیار تاثیرگذار خواهد بود.

انتهای پیام/63008/ح20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول