اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کل بهزیستی خراسان جنوبی خبر داد

تحصیل 19 دانش‌آموز بیرجندی در دوره مددیاری سالمندان بهزیستی

مدیر کل بهزیستی خراسان جنوبی از برگزاری دوره مددیاری سالمندان ویژه دانش‌آموزان کار و دانش استان خبر داد و گفت: در حال حاضر 19 دانش آموز پسر شهرستان بیرجند در این دوره مشغول به تحصیل هستند.

تحصیل 19 دانش‌آموز بیرجندی در دوره مددیاری سالمندان بهزیستی

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، به نقل از روابط عمومی سازمان بهزیستی خراسان جنوبی، محمدحسن اکبری‌مطلق با بیان اینکه رشته مددیاری سالمند شامل مجموعه مهارت‌هایی است که مددیار با کسب آنها قادر به ارائه خدمات مراقبتی، بهداشتی و توانبخشی به سالمند می‌شود، اظهار داشت: این رشته از سه استاندارد آموزش مهارت ذیل که مصوب سازمان بهزیستی کشور است تشکیل شده و در طول سال‌های دوم و سوم متوسطه به دانش‌آموزان ارائه می‌شود.

وی گفت: در این دوره دانش‌آموزان سه استاندارد مهارت‌های عمومی بهداشتی معادل 10 واحد، مهارت‌های عمومی توانبخشی معادل 10 واحد و استاندارد مددیاری امور بهداشتی و توانبخشی سالمندان معادل 18 واحد را فرا می‌گیرند.

مدیر‌‌کل بهزیستی خراسان جنوبی اضافه کرد: در حال حاضر 19 دانش‌آموز پسر شهرستان بیرجند در این دوره مشغول به تحصیل هستند.

اکبری‌مطلق اذعان داشت: دانش‌آموزان با گذراندن استاندارد مهارت‌های عمومی بهداشتی قادر به بهره‌گیری از مراکز ارائه دهنده خدمات بهداشتی - درمانی در شهر و روستا، شناخت دستگاه‌های مختلف بدن و انجام مراقبت‌های بهداشت فردی، بکارگیری اصول بهداشت محیط، اصول تغذیه و بهداشت غذا، اصول بهداشت روان، تشخیص علائم اولیه بیماری‌های شایع و مهم و انجام اقدامات مؤثر در پیشگیری از آنها و انجام کمک‌های اولیه و امداد‌رسانی می‌شوند.

وی با اشاره به استاندارد مهارت‌های عمومی توانبخشی، متذکر شد: با گذراندن این استاندارد، دانش‌آموزان قادر به شناخت معلولیت و بکارگیری راه‌های پیشگیری از آن می‌شوند.

مدیر کل بهزیستی خراسان جنوبی ادامه داد: دانش‌آموزان با گذراندن این استاندارد، بهره‌گیری از مراکز ارائه دهنده خدمات توانبخشی، انجام اقدامات مؤثر در پیشگیری از عوارض شایع در معلولیت‌ها، کار با وسایل کمک توانبخشی و بکارگیری اقدامات مؤثر برای پیشگیری از آسیب‌های احتمالی در فرد مراقبت کننده از معلول جسمی و ذهنی، بیمار روانی مزمن و سالمند آشنا می‌شوند.

اکبری‌مطلق یادآور شد: همچنین دانش‌آموزان با گذراندن استاندارد مددیاری امور بهداشتی و توانبخشی سالمندان، قادر به شناخت دوره سالمندی و بکارگیری راه‌های پیشگیری از زود پیر شدن، بکارگیری اقدامات مؤثر در حفظ بهداشت دستگاه‌های مختلف بدن و توصیه‌های مراقبتی بهداشتی خاص سالمند می‌شوند.

وی با بیان اینکه دانش‌آموزان در این دوره، چهار واحد کارورزی در مراکز ارائه دهنده خدمات توانبخشی سالمندان می‌گذرانند، خاطر نشان کرد: همچنین درس قانون کار نیز معادل یک واحد به عنوان درس تکمیل مهارت به دانش‌آموزان این رشته ارائه می‌شود.

مدیر‌کل بهزیستی خراسان جنوبی اذعان داشت: فارغ‌التحصیلان این رشته که به آنها مددکار سالمند گفته می‌شود پس از فراغت از تحصیل آمادگی لازم برای ارائه خدمات مراقبتی بهداشتی و توانبخشی به سالمندان را خواهند داشت.

اکبری‌مطلق با بیان اینکه مددیاران سالمندان با توجه به نیاز جامعه می‌توانند در مراکز توانبخشی و مراقبت از سالمندان مشغول بکار شوند، متذکر شد: مراکز توانبخشی و نگهداری شبانه‌روزی سالمندان، مراکز توانبخشی روزانه سالمندان، مراکز ارائه خدمات توانبخشی سالمندان در منزل و مراکز جامع توانبخشی سالمندان از جمله این مراکز است.

انتهای پیام/69017/ن30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول