اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کل بهزیستی خراسان‌جنوبی خبر داد

اختصاص 150 میلیون ریال برای درمان کودکان کم‌شنوا

مدیر کل بهزیستی خراسان جنوبی از اختصاص مبلغ 150 میلیون ریال در سه ماهه نخست سال جاری به مداخله و درمان کودکان دچار کم شنوائی بسیار عمیق و نیازمند عمل جراحی کاشت حلزون خبر داد.

اختصاص 150 میلیون ریال برای درمان کودکان کم‌شنوا

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، به نقل از روابط عمومی اداره کل بهزیستی خراسان‌جنوبی، محمد حسن اکبری‌مطلق اظهار داشت: بر اساس پژوهش‌های انجام شده، از هر هزار تولد، سه کودک مبتلا به کم‌شنوایی شدید تا عمیق هستند که با توجه به موارد اکتسابی بعد از تولد، این تعداد به حداقل شش در هزار می‌رسد.

وی با بیان اینکه سازمان بهزیستی متولی امور توان‌بخشی معلولان است، گفت: بعد از تشخیص کم‌شنوایی، مداخلات تخصصی توان‌بخشی برای تامین وسیله کمک‌شنوایی نظیر سمعک و ارائه آموزش‌های لازم به خانواده و کودک ناشنوا انجام می‌شود.

مدیر کل بهزیستی خراسان‌جنوبی با بیان اینکه تعدادی از این کودکان دچار کم‌شنوایی بسیار عمیق هستند و وسیله کمک شنوایی یا سمعک برای آنها قابل استفاده نیست، افزود: کاشت حلزون شنوایی که طی انجام عمل جراحی با قرار دادن پروتزی خاص در حلزون گوش بیمار صورت می‌گیرد، می‌تواند سبب رشد مهارت‌های گفتار و زبان کودک شود که در نهایت استقلال و توانمندسازی فرد را در جامعه به دنبال دارد.

اکبری‌مطلق از اختصاص مبلغ 150 میلیون ریال در سه  ماهه نخست سال جاری به مداخله و درمان کودکان دچار کم شنوائی بسیار عمیق و نیازمند عمل جراحی کاشت حلزون خبر داد.

معاون امور توانبخشی اداره بهزیستی خراسان‌جنوبی نیز ابراز داشت: این فعالیت در خراسان جنوبی از سال 86 بر اساس بند ب تبصره 15 بودجه آغاز شده و تا پایان سال گذشته تعداد 25 کودک از مساعدت سازمان بهزیستی در این زمینه بهره‌مند شده‌اند.

عبداله عباس‌آبادی اذعان داشت: در سطح کشور 9 مرکز در شهرهای تهران، مشهد، اصفهان، شیراز، تبریز و اهواز به انجام عمل جراحی کاشت حلزون شنوائی اقدام می‌کنند.

وی تاکید کرد: هزینه‌های پروتز حلزون شنوایی، جراحی و توان‌بخشی بعد از کاشت، بیش از 350 میلیون ریال برآورد شده است. 

انتهای پیام/69017/ن/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول