اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی:

توانبخشی مبتنی بر جامعه، طرحی برای اجرای عدالت در بین معلولان است

مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی با بیان اینکه طرح توانبخشی مبتنی بر جامعه طرحی برای اجرای عدالت در بین معلولان است، گفت: این طرح از سال 85 در استان آغاز و تاکنون در تمام شهرستان‌های استان گسترش یافته است.

توانبخشی مبتنی بر جامعه، طرحی برای اجرای عدالت در بین معلولان است

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، به نقل از روابط عمومی اداره کل بهزیستی خراسان‌جنوبی، محمدحسن اکبری‌مطلق با بیان اینکه حدود 13 هزار معلول در استان زیر پوشش سازمان بهزیستی هستند، اظهار داشت: طرح توانبخشی مبتنی بر جامعه، راهبردی برای اجرای توانبخشی، عدالت اجتماعی و کمک به تمام افرادی که به نوعی ناتوانی دارند، است.

وی با بیان اینکه در طرح توانبخشی مبتنی بر جامعه خدمات ششگانه‌ای شامل، آموزش در خانواده، آموزش در جامعه، استفاده از سیستم ارجاع، ارائه وسایل کمک توانبخشی، اشتغال و کاریابی معلولان و خدمات حمایت اجتماعی ارائه می‌شود، گفت: در سال گذشته 648 نفر از خدمت آموزش در خانواده و 28 نفر از آموزش حرفه‌ای بهره‌مند شده‌اند.

مدیر‌کل بهزیستی خراسان جنوبی ادامه داد: در قالب این طرح در سال گذشته 102 معلول وسایل کمک توانبخشی دریافت کرده‌اند و زمینه اشتغال 65 نفر نیز فراهم شده است.

اکبری‌مطلق تاکید کرد: اهداف طرح توانبخشی مبتنی بر جامعه، شناسایی معلولان مناطق روستایی و دورافتاده که به خدمات توانبخشی دسترسی ندارند که از این طریق با خدمات آشنا شده و از طریق امکانات و منابع محلی و سازمان بهزیستی خدمات مورد نظر را دریافت می‌کنند.

انتهای پیام/69017/ن/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول