اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سخنگوی کمیسیون صنایع مجلس تأکید کرد

ثبات اقتصادی پایدار با تجاری‌سازی علم و فناوری

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: تجاری‌سازی‌ علم و فناوری بستر‌ساز ثبات اقتصادی پایدار‌ است.

ثبات اقتصادی پایدار با تجاری‌سازی علم و فناوری

به گزارش خبرگزاری فارس از بویین زهرا استان قزوین، روح‌الله عباسپور صبح امروز در جمع اساتید و کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی جایگاه ارزشمند اساتید در جامعه را مورد توجه قرار داد و اظهار داشت: اساتید و معلمان نردبان صعود و ارتقای جامعه به تعالی بوده و به همین خاطر مردم باید شأن، منزلت و اهمیت علم را گرامی داشته و پاس بدارند.

نماینده مردم بویین زهرا و آوج در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در دنیای امروز به رشد و توسعه توجه زیادی شده و این امر در تمام دنیا مورد توجه قرار گرفته است.

وی افزود: مقام معظم رهبری دهه کنونی را به نام پیشرفت و عدالت نامگذاری کردند و معنای دیگر توسعه نیز توجه به عدالت است.

عباسپور بیان کرد: امروز برای اینکه استقرار عدالت اجتماعی را در جامعه بدست آوریم ضرورتا باید رشد و توسعه را نیز داشته باشیم که البته طی سال‌های کنونی برنامه‌ریزی برای رشد و توسعه کشور قطعا به انجام رسیده است.

سخنگوی کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی تلاش دانش در اقتصاد کشور را به طور کامل موفق ندانست و ابراز داشت: به طور مثال دانش در عرصه اقتصاد در حال مبتنی بر اقتصاد دانایی نیست و امروز تمام افراد به این نتیجه رسیده‌اند که برای رسیدن به پیشرفت، عدالت؛ رشد و توسعه همه‌جانبه و پایدار کشور باید با محوریت مراکز علمی، دانشگاهی و پژوهشی حرکت کرده و حرکت خویش را دانش‌محور قرار دهند.

عباسپور اذعان کرد: در دنیای رقابتی امروز که حیات هر بنگاه و واحد تولیدی به دارا بودن قدرت رقابتی بالا است در صورت داشتن رقابت می‌توان حیات اقتصادی کشور را بیشتر و با دوام‌تر کرد.

نماینده مردم بویین زهرا و آوج در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: رقابت زمانی می‌تواند ادامه‌دار باشد که خروجی‌ بنگاه‌های اقتصادی و تولیدی کیفیت لازم را داشته باشند.

عباسپور امر رقابت را در تعامل و حرکت با دانشگاه‌ها و مراکز علمی دانش میسر دانست.

عباسپور عنوان کرد: اگر اساس و بنیاد اقتصاد را بر محور علم و دانش بگذاریم، می‌توان به رشد و توسعه پایدار رسید.

وی با اشاره به اقدامات خوب و مناسب صورت گرفته اخیر در حوزه سند چشم‌انداز 1404 کشوری تصریح کرد: البته این امکان وجود دارد که در بعضی از عرصه‌ها به تناسب برنامه نتوانسته باشیم به جلو حرکتی کنیم ولی در حوزه علم و فناوری به تعبیر مقام معظم رهبری جمهوری اسلامی در حال حاضر 14 سال زود‌تر توانسته در منطقه به جایگاه نخستین خود در حوزه تئوری و مقاله برسد که البته در حوزه فناوری نیز وضعیت مطلوب و مناسبی داریم.

عباسپور ابراز داشت: مراکز علمی، دانشگاهی و شرکت‌های دانش‌بنیان امروز در تلاش‌ هستند تا در راستای تجاری‌سازی علم و فناوری فعالیت کرده و صاحب درخشش شوند.

وی با اشاره به ارائه جامع‌ترین و مهم‌ترین محور اقتصاد مقاومتی از سوی مقام معظم رهبری افزود: معظم‌له در بحث مؤلفه‌های اقتصادی مقاومتی بحث شرکت‌های دانش‌بنیان را مطرح کردند که این مهم می‌تواند جز کارکردها و خروجی‌های مراکز علمی و دانشگاهی‌ باشد.

نماینده مردم بویین زهرا و آوج در مجلس شورای اسلامی توفیقات علمی، فناوری، صنایع دفاعی، هوافضا و تولید 97 درصدی داروها، انجام پیوند‌های بدنی و سلول‌های بنیادی را حاصل الطاف الهی و زحمات الهی برشمرد.

وی به سهم دانشگاه آزاد اسلامی در توفیقات حوزه فناوری اشاره کرد و ابراز داشت: این نهاد به تناسب دهه پیشرفت و عدالت در راستای رشد و توسعه متوازن به تعالی کشور کمک کرده است.

وی بیان کرد: دانشگاه هنگامی که بومی‌سازی شود می‌تواند هزینه‌های فراگیر دانشجو را در این خصوص تقلیل بدهد و دانشگاه آزاد اسلامی سهم بسیار خوبی در راستای رشد و توسعه کشور ما داشته است.

وی تجاری‌سازی علم و فناوری را سبب پایداری و ثبات بیشتر اقتصادی معرفی کرد.

انتهای پیام/77005/ت40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول