اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون اداره کل تبلیغات اسلامی قزوین:

جوانان ایرانی با الگوگیری از حضرت علی‌اکبر (ع) در عرصه‌های علمی موفق شدند

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی قزوین گفت: جوانان ایرانی با الگوگیری از ویژگی‌های اخلاقی حضرت علی‌اکبر (ع) توانسته‌اند در عرصه‌های علمی جهان به موفقیت برسند.

جوانان ایرانی با الگوگیری از حضرت علی‌اکبر (ع) در عرصه‌های علمی موفق شدند

حجت‌الاسلام عباس نظری امروز به مناسبت ولادت حضرت علی‌اکبر (ع) در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قزوین با اشاره به اینکه اکنون نیز جوانان ایرانی با الگوگیری از حضرت علی‌اکبر (ع) توانسته‌اند در عرصه‌های علمی موفقیت‌های خوبی را در جهان کسب کنند، اظهار داشت: استفاده از الگوی مناسب مهم‌ترین عامل موفقیت‌ آنان بوده است.

نظری با اشاره به نقش جوانان در دوران دفاع مقدس افزود: جوانان در این دوران با الگوگیری از حضرت علی‌اکبر (ع) توانستند با دشمنان به خوبی مبارزه کنند تا به پیروزی برسند.

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی قزوین اضافه کرد: باید الگوهای مناسبی بیش از گذشته به نسل جوان معرفی شود تا آنان با کسب موفقیت‌ در عرصه‌های مختلف علمی توسعه و پیشرفت کشور را دوچندان کنند.

نظری به جنگ نرم دشمنان و تبلیغات سوء آنان برای انحراف جوانان اشاره کرد و گفت: اکنون نیز جوانان با الگوگیری از رفتار و منش حضرت علی‌اکبر (ع) می‌توانند با خنثی کردن نقشه‌های دشمنان در جنگ نرم به پیروزی برسند.

نظری، ولایت‌مداری و حق‌مداری را از مهم‌ترین ویژگی‌های حضرت علی‌اکبر (ع) عنوان و بیان کرد: مطلوب است جوانان این ویژگی‌ها را الگوی زندگی خود قرار دهند تا به پیشرفت و تعالی برسند.

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی قزوین با اشاره به اینکه حضرت علی‌اکبر (ع) در ولایت‌مداری و پایبندی به ارزش‌های اسلامی از امام حسین (ع) اطاعت محض می‌کرد، ادامه داد: وی در شجاعت، ایثار، از خود گذشتگی، بصیرت دینی و سیاسی و نیز فنون مبارزه با دشمن بی‌نظیر بود.

وی تصریح کرد: جوانان امروز جامعه می‌توانند با الگوگیری از این ویژگی‌های حضرت علی‌اکبر (ع) در عرصه‌های مختلف سیاسی، فرهنگی و اجتماعی موفق باشند.

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی قزوین یادآور شد: این حضرت در دوران جوانی فعالیت‌هایی برای حفاظت از ارزش‌های اسلام داشته است که همین فعالیت‌ها موجب شد در تاریخ اسلام ماندگار بماند.

نظری، حساس‌ترین و مهم‌ترین دوره زندگی انسان‌ها را جوانی دانست و خاطرنشان کرد: افراد در این دوران با تصمیم‌گیری درست می‌توانند بهترین مسیر زندگی را برای نزدیک شدن به خداوند متعال انتخاب کنند.

وی با بیان اینکه انسان موجودی است که برای کسب منافع مادی و معنوی تلاش می‌کند، بیان کرد: اگر افراد جامعه در کسب این منافع از الگوهای نامناسب استفاده کنند، در زندگی به شکست می‌رسند و بر این اساس باید الگوهای خوبی به آنان معرفی شود.

انتهای پیام/77009/ش30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول