اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران:

14 اثر «سوگندنامه معلم» در مازندران برگزیده شد

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران از برپایی مسابقه سوگندنامه معلم در خبر داد و گفت: 167 اثر متن سوگندنامه معلم از سوی فرهنگیان به دبیرخانه ارسال شد که 14 اثر انتخاب شدند.

14 اثر «سوگندنامه معلم» در مازندران برگزیده شد

به گزارش خبرگزاری فارس از ساری، محمد‌علی امیری صبح امروز در شورای آموزش و پرورش استان که با حضور معاون برنامه‌ریزی استاندار مازندران برگزار شد، با ارائه گزارشی از فعالیت‌های خرداد سال جاری، اظهار داشت: به مناسبت گرامیداشت سالگرد ارتحال امام راحل و اعزام 80 کارمند اداره کل آموزش و پرورش و 550 نفر از فرهنگیان ادارات شهرستان‌ها و مناطق این ایام را با هموطنان به سوگ نشستیم.

وی برگزاری نشست سیاسی با عنوان "بصیرت سیاسی" را فعالیتی در آستانه انتخابات دانست و ادامه داد: همایش بصیرت سیاسی با حضور مسئول بسیج فرهنگیان کشور و نیز 400 نفر از فرهنگیان استان در ساری برگزار شد.

امیری با اشاره به اینکه آیین نمادین انتخابات با حضور دانش‌آموزان عضو تشکل‌های دانش‌آموزی و مسئولان استانی در مرکز مازندران برگزار شد، افزود: دانش‌آموزان در انتخاباتی نمادین به شاخص‌های یک انتخابات رای دادند.

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران اعلام نتایج آزمون ورود به مدارس استعدادهای درخشان و نمونه دولتی را از فعالیت‌های خرداد ماه سال جاری در استان دانست و گفت: بیش از 30 هزار و 700 نفر در این آزمون شرکت کردند که 2 هزار و 873 نفر از دانش‌آموزان برای ورود به مراکز پرورش استعدادهای درخشان پذیرفته شدند.

وی اضافه کرد: از تعداد پذیرفته‌شدگان استعدادهای درخشان یک‌هزار و 993 نفر در دوره اول متوسطه و 880 نفر در دوره دوم متوسطه مشغول به تحصیل می‌شوند.

این مسئول با اشاره به اینکه 5 هزار و 370 نفر دانش‌آموز مازندرانی برای ورود به مدارس نمونه دولتی پذیرفته شدند، یادآور شد: از این تعداد 2 هزار و 520 نفر در دور اول متوسطه و 2 هزار و 850 نفر در دور دوم متوسطه تحصیل می‌کنند.

امیری برگزاری مسابقه سوگندنامه معلم در مازندران و معرفی برگزیدگان را از دیگر فعالیت فرهنگیان در مازندران دانست و خاطرنشان کرد: 167 اثر به دبیرخانه مسابقه سوگندنامه معلم ارسال شد که 14 اثر ارسالی از سوی فرهنگیان برگزیده و انتخاب شدند.

وی هدف از اجرای طرح سوگندنامه معلم را قداست بخشیدن به جایگاه معلم در نگاه عمومی مردم عنوان کرد و ادامه داد: معطوف کردن نگاه جامعه به جایگاه معلم، عمق بخشیدن به بینش و نگاه معلمان به جایگاه خویش در نظام تعلیم و تربیت دینی و بااهمیت جلوه دادن نظام تعلیم و تربیت می‌توان عنوان کرد.

انتهای پیام/86006/ش30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول