اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس بسیج اساتید استان همدان خبر داد

عضویت 900 نفر در بسیج اساتید همدان / راه‌اندازی 10 حلقه علمی در دانشگاه‌ها

رئیس بسیج اساتید استان همدان گفت: تعداد 900 نفر از اساتید دانشگاه‌های استان همدان در بسیج اساتید عضویت دارند.

عضویت 900 نفر در بسیج اساتید همدان / راه‌اندازی 10 حلقه علمی در دانشگاه‌ها

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، علی طاهری ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه با بیان اینکه یکم تیرماه در سالروز تشکیل بسیج اساتید مراسم بزرگداشتی خواهیم داشت اظهار داشت: این مراسم در دانشگاه آزاد واحد همدان با حضور رؤسای دانشگاه‌ها، رؤسای دفاتر نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها به مناسبت شهادت دکتر چمران برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: در این مراسم برنامه‌های یک ساله کانون‌ها مشخص شده و مسئولان کانون‌ها و مسئولان حلقه‌های هم‌اندیشی صالحین حکم ابلاغ خود را دریافت خواهند کرد.

رئیس بسیج اساتید استان همدان تصریح کرد: در مراسم بزرگداشت سالروز تشکیل بسیج اساتید سخنرانی، میزگرد و نشستی در خصوص مسائل اساتید بررسی می‌شود.   

وی در ادامه با اشاره به اینکه در این مراسم اساتید بسیجی و کانون‌های برتر بسیج اساتید معرفی می‌‌شوند بیان داشت: بومی‌سازی برنامه‌های بسیج اساتید استان از برنامه‌های نشست تخصصی سالروز تشکیل این نهاد ارزشی است. 

طاهری افزود: در نشست تخصصی درباره ارتقاء برنامه‌های بسیج اساتید با مشورت و هم‌اندیشی اساتید بسیجی برنامه‌ریزی خواهد شد.

وی ادامه داد: در جلسه بزرگداشت سالروز تشکیل بسیج اساتید در خصوص افزایش تعداد حلقه‌های علمی برنامه‌ریزی خواهیم کرد چون یکی از وظایف سازمانی بسیج اساتید گسترش حلقه‌های علمی است.

رئیس بسیج اساتید همدان خاطرنشان کرد: بسیج اساتید با توجه به رسالتی که در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری دارد در خصوص اسلامی‌سازی دانشگاه‌ها، تحول در علوم انسانی و جنبش نرم‌افزاری همراه و همگام با سایر نهادهای ذیربط فعالیت خواهد کرد.

وی ادامه داد: برای ارتقاء کمی و کیفی برنامه‌های حلقه‌های هم‌اندیشی صالحین در جلسات اساتید بسیجی راهکارهای ارتقاء آنها را بررسی و عملیاتی می‌کنیم.

طاهری در ادامه با بیان اینکه در سطح استان تعداد 14 کانون و دفتر بسیج اساتید وجود دارد اذعان داشت: بیش از 900 نفر از اساتید عضو فعال بسیج اساتید در سطح دانشگاه‌های استان هستند که در جلسات حلقه‌های هم‌اندیشی صالحین بین دانشگاهی نیز شرکت می‌کنند. 

وی افزود: در سال جاری طبق برنامه‌های ابلاغی باید تعداد 10 حلقه علمی در سطح دانشگاه‌های استان راه‌اندازی شود و از حلقه‌های علمی در راستای ارتقای علمی دانشگاه‌ها استفاده خواهد شد.

رئیس بسیج اساتید استان همدان در ادامه با بیان اینکه تعداد اعضای حلقه‌های صالحین اساتید از 10 تا 25 نفر متغیر است تصریح کرد: اساتید عضو حلقه‌های صالحین یا استقبال از این گردهمایی در راستای هم‌افزایی، همدلی و همفکری بیشتر حرکت می‌کنند.  

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ساختار حلقه‌های علمی یادآور شد: در این حلقه‌ها یک استاد در رشته تخصصی خود چندین دانشجوی فعال رشته را انتخاب و حلقه علمی را تشکیل می‌دهند و با طرح سئوال، به دانشجویان پاسخ می‌دهد.

طاهری ابراز داشت: چاپ مقالات علمی، انجام پروژه‌های علمی و تحقیقاتی و تعامل گسترده بین دانشجویان و اساتید از برنامه‌های حلقه‌های علمی است.   

وی ادامه داد: یکی دیگر از کارکردهای حلقه‌های علمی ایجاد مهارت در دانشجویان برای انجام پژوهش‌های علمی و بهره‌گیری از خرد جمعی است.

رئیس بسیج اساتید استان همدان در ادامه به بودجه تحقیقات علمی حلقه‌های علمی اشاره کرد و بیان داشت: بودجه حلقه‌های علمی اخیرأ تدوین شده که بر اساس فعالیت خاص حلقه‌ها تفکیک شده و به هر حلقه‌ای بر اساس کاری که انجام می‌دهد هزینه پرداخت می‌کنند.

وی با بیان اینکه در حلقه‌های صالحین برنامه‌های محتوایی را ایجاد می‌کنیم افزود: حلقه‌های صالحین با جهت‌دهی مناسب با سمت و سویی مشخص در کل کشور با ویژگی‌های بومی با یک هدف مشترک حرکت می‌کنند.  

انتهای پیام/89019/ی30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول