اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه گیلان خبر داد

انتشار 2 هزار مقاله علمی ‌پژوهشی در دانشگاه گیلان

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه گیلان از انتشار بالغ بر دو هزار مقاله علمی و پژوهشی توسط محققان این دانشگاه خبر داد.

انتشار 2 هزار مقاله علمی ‌پژوهشی در دانشگاه گیلان

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، علیرضا صدرممتاز امروز در نشست علمی دانشگاه گیلان با اشاره به انتشار مقالات علمی و پژوهشی در این دانشگاه اظهار کرد: سال گذشته بالغ بر دو هزار مقاله علمی و پژوهشی توسط محققان دانشگاه گیلان منتشر شد.

وی افزود: بالغ بر 800 مقاله چاپ شده در مجلات ISI و علمی‌پژوهشی مورد تأیید وزارت علوم در سال 91 است.

به گفته معاون پژوهش و فناوری دانشگاه گیلان، در مدت مذکور بالغ بر یک‌هزار و 200 مقاله چاپ شده در کنفرانس‌های ملی و بین‌المللی است.

وی افزود: این آمار نشانه رشد قابل ملاحظه دانشگاه گیلان در بخش چاپ مقالات در مجلات و کنفرانس‌ها است.

*انتشار 35 جلد عنوان کتاب در دانشگاه گیلان

صدرممتاز، چاپ بیش از 35 عنوان کتاب توسط اعضای هیئت علمی دانشگاه گیلان را از دیگر موفقیت‌های این نهاد در سال گذشته عنوان کرد.

وی ادامه داد: از تعداد مذکور کتاب‌ها، 22 عنوان تألیف و 13 عنوان ترجمه‌ای است.

این مسئول علمی دانشگاه گیلان، خاطرنشان کرد: سال گذشته 19 عنوان مجله علمی‌پژوهشی با تیراژ نسبتاً بالا در دانشگاه به چاپ رسیده و در اختیار علاقه‌مندان قرار گرفته است.

*راه‌اندازی سامانه اسما برای دسترسی محققان به مقالات علمی دانشگاه گیلان

وی دسترسی محققان دانشگاه گیلان به پایگاه‌های الکترونیکی مقالات علمی را امکانپذیر خواند و تصریح کرد: دسترسی نداشتن به پایگاه‌های الکترونیکی مقالات علمی معضلی برای پژوهشگران، اساتید دانشگاه‌ها و دانشجویان تحصیلات تکمیلی بود که موجب صدمات جبران‌ناپذیری به بدنه علمی کشور وارد می‌کرد بنابراین مسئولان را بر آن داشت تا به چاره‌اندیشی در این امر بپردازند و ماحصل آن منجر به ایجاد سامانه اسما شد.

صدرممتاز اضافه کرد: این سامانه امانت و سفارش مدارک الکترونیکی، یکی از مدخل‌های اشتراک منابع علمی محسوب می‌شود که به منظور نهادینه کردن فرهنگ اشتراک منابع علمی در مؤسسات آموزشی و پژوهشی و بهره‌برداری از کاربردهای علمی آن در به اشتراک‌گذاری و استفاده از مقالات الکترونیکی طراحی شده است.

به گفته وی، سامانه اسما اکنون پایگاه‌های ScienceDirect ،Springer ،IEEE و ACS را پوشش می‌دهد.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه گیلان خاطرنشان کرد: اعضای هیئت علمی و دانشجویان تحصیلات تکمیلی دانشگاه گیلان می‌توانند برای برخورداری از مزایای این سامانه نحوه ثبت‌نام و دسترسی به مقاله‌های علمی به سایت کتابخانه مرکزی و مرکز اسناد دانشگاه (http://library.guilan.ac.ir) مراجعه کنند.

وی افزود: محققان می‌توانند پس از ثبت‌نام در سامانه اسما با وارد کردن dio، مقاله مورد نظر را در اسرع وقت از طریق ایمیل آکادمیک خود دریافت کنند.

صدرممتاز با بیان اینکه تنها ایمیل دانشگاه گیلان برای سامانه اسما شناخته شده است، یادآور شد: در غیر این صورت امکان دسترسی به منابع این سامانه غیرممکن است.

به گفته وی، شیوه دسترسی به سامانه اسما، نحوه ثبت‌نام اساتید و دانشجویان تحصیلات تکمیلی و چگونگی سفارش مقاله از طریق doi در سایت کتابخانه مرکزی و مرکز اسناد دانشگاه گیلان توضیح داده شده است و متقاضیان می‌توانند از این طریق اطلاعات لازم را کسب کنند.

انتهای پیام/2300/ر40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول