اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه استان سمنان:

ولایت فقیه از قطعیات اعتقادی علمای امامیه است / اختلافات در این زمینه جزئی است

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه قائم محمد(عج) استان سمنان گفت: ولایت فقیه از قطعیات اعتقادی علمای امامیه محسوب می‏شود و اختلافات در این زمینه جزئی است.

ولایت فقیه از قطعیات اعتقادی علمای امامیه است / اختلافات در این زمینه جزئی است

به گزارش خبرگزاری فارس از استان سمنان به نقل از روابط عمومی سپاه استان، حجت‏الاسلام جعفر رعایتی در جلسه هم‌اندیشی اساتید و مربیان عقیدتی و سیاسی استان سمنان در سمنان، با بیان ویژگی‌ها و خصایص حکومت دینی و ولایت‌مداری اظهار کرد: با توجه به پیشینه تاریخی ولایت فقیه، این امر روشن می‌شود که ولایت فقیه از موضوعات پذیرفته شده و از قطعیات اعتقادی علمای امامیه است.

وی افزود: در این زمینه، تنها در گستره اختیارات و بعضی امور جزئی دیگر اختلافاتی وجود دارد و از علمای معاصر می‌توان به مباحث حضرت امام خمینی (ره)، مرحوم نائینی و شهید صدر اشاره کرد که ولایت فقیه را از قطعیات اعتقادی شیعه برشمرده و به صورت مفصل درباره آن بحث کرده‌اند.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه قائم محمد(عج) استان سمنان گفت: اینکه بعضی سعی دارند ولایت مطلقه فقیه را به صورت‌های مختلف زیر سئوال برده و نتیجه‌ آن را دیکتاتوری و استبدادی تلقی کنند؛ به خاطر آن است که یا منظور از مطلقه بودن ولایت را نمی‌شناسند یا مغرض بوده و قصد دارند حکومت دینی تحت رهبری فقیه عادل و آگاه به زمان وجود نداشته باشد.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه قائم محمد(عج) استان سمنان اظهار کرد: همان‏گونه که امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری فرموده‌اند ولایت فقیه هرگز دیکتاتوری نبوده و تاکنون نیز چنین امری در عمل ثابت شده است.

 

پرورش مربیان عقیدتی در سمنان و شاهرود

مسئول عقیدتی سیاسی سپاه قائم آل محمد(عج) استان سمنان نیز در این مراسم ضمن بیان اهمیت برگزاری جلسات هم‌اندیشی اساتید و مربیان عقیدتی گفت: در حال حاضر، 38 نفر از خواهران و برادران به عنوان مربیان عقیدتی در سمنان و شاهرود در حال فعالیت هستند.

حجت‌الاسلام جواد صمیمی هدف از جلسات هم‌اندیشی را بررسی سطح آگاهی کارکنان نسبت به ولایت فقیه، رفع سئوالات و شبهات و تبیین شیوه‌های مؤثر مباحث ولایت‌فقیه عنوان کرد.

مسئول عقیدتی سیاسی سپاه قائم آل محمد(عج) استان سمنان خاطرنشان کرد:‌ جلسات هم‌اندیشی با حضور اساتید و مربیان عقیدتی در طول سال، در چهار دوره برگزار می‌شود.

انتهای پیام/2249/ی/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول