اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه آزاد بیرجند:

جهاددانشگاهی جایگاه علم در خراسان جنوبی را ارتقا دهد

رئیس دانشگاه آزاد بیرجند با بیان اینکه جایگاه فعلی خراسان جنوبی در تولید علم مناسب نیست، گفت: جهاد دانشگاهی باید سهم تولید علم را در خراسان جنوبی بررسی و جایگاه تولید علم را در این استان ارتقاء دهد.

جهاددانشگاهی جایگاه علم در خراسان جنوبی را ارتقا دهد

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، سید حسن هاشمی بعد از ظهر امروز در جلسه تودیع و معارفه رئیس جهاد دانشگاهی خراسان جنوبی اظهار کرد: محوریت جهاد دانشگاهی پژوهش و توجه به نیروی جوان است.

وی ادامه داد: کشور ایران با توجه به کشورهای دیگر جهان از لحاظ تولید علم و پژوهش رتبه خوبی را دارا است.

رئیس دانشگاه آزاد بیرجند با بیان اینکه در سال 2012 کشور ایران توانسته 4 هزار و 450 مقاله به ثبت برساند، تصریح کرد: در این سال ایران رتبه 16 جهان را در تولید علم کسب کرده است.

خراسان جنوبی دارای 1.7 درصد دانشجویان کشور

رئیس دانشگاه آزاد بیرجند اذعان داشت: کشور ایران با اختلاف اندکی با کشور روسیه دارای جایگاه 16 تولید علم در جهان است.

هاشمی با بیان اینکه در سند چشم‌انداز 20 ساله آمده است که ایران باید رتبه نخست تولید علم در منطقه را کسب کند، متذکر شد: در طی این مدت کوتاه ایران توانسته به این جایگاه برسد.

وی با اشاره به اینکه خراسان جنوبی 1.7 درصد دانشجویان کشور را دارا است، یادآور شد: از نظر تولید علم این استان نقش چندانی در کشور نداشته است.

جایگاه خراسان جنوبی در تولید علم مناسب نیست

رئیس دانشگاه آزاد بیرجند با بیان اینکه جایگاه فعلی خراسان جنوبی در تولید علم مناسب نیست، گفت: جهاد دانشگاهی باید سهم تولید علم را در خراسان جنوبی بررسی و جایگاه تولید علم را در این استان ارتقاء دهد.

هاشمی ادامه داد: دانشگاه آزاد اعلام آمادگی کرد که به تولید علم در استان کمک کند.

وی با بیان اینکه دوره مفید عمر علم بسیار کوتاه شده است، اضافه کرد: هیئت‌های علمی دانشگاه‌ها باید به روزرسانی شوند که برای رسیدن به این مهم باید به سه مسئله مهارت‌های پژوهشی، مهارت‌های آموزشی، ابزار و تکنولوژی علمی جدید توجه ویژه‌ای صورت گیرد.

رئیس دانشگاه آزاد بیرجند خاطر نشان کرد: جهاد دانشگاهی خراسان جنوبی باید از ظرفیت‌های این استان استفاده و با توسعه علمی و به‌روزرسانی اعضای هیئت علمی جایگاه علمی خراسان جنوبی را ارتقاء دهد.

انتهای پیام/69021/ط20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول