اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه میاندوآب:

حضور در انتخابات و انتخاب اصلح وظیفه اصلی مردم ایران است

امام جمعه میاندوآب گفت: اولین وظیفه ما حضور در انتخابات و دومین وظیفه ما انتخاب اصلح است.

حضور در انتخابات و انتخاب اصلح وظیفه اصلی مردم ایران است

به گزارش خبرگزاری فارس از میاندوآب مراسم گرامیداشت روز 15 خرداد با حضور اقشار مختلف مردم در قالب هیئت عزاداری به همت دفتر امام جمعه میاندوآب حوزه علمیه امام رضا(ع) و هیئت رزمندگان اسلام برگزار شد.

در این مراسم حجت‌الاسلام محمود جواد قهرمانی، امام جمعه خوی به بیان جایگاه مکتب اهل بیت(ع) و همچنین به بیان نکاتی از زندگی امام خمینی (ره) پرداخت و اظهار داشت: امام خمینی نیز شاگرد مکتب امام موسی‌بن‌جعفر (ع) بود و مسیر و راهی که امام رفت همان مسیری بود که اهل بیت (ع) رفتند.

وی افزود: همچنان که امام خمینی(ره) می‌فرمود"حکومت ولایت فقیه استمرار حکومت انبیا است" و امروزه شاهدیم همان پرچمی که پیامبران و امامان معصوم(ع) برافراشتند حضرت امام نیز همان پرچم را برافراشتند و امروز نیز بر دوش فقهای جامع‌الشرایط است و ما نیز در سایه این بیرق ولایت نفس می‌کشیم.

امام جمعه میاندوآب اظهار داشت: امام خمینی(ره) پیرو و مطیع مکتب اهل بیت(ع) بود و ما نیز امروز به اینجا جمع شده‌ایم تا ارادت و عشقمان را نسبت به اهل بیت(ع) ابراز کنیم.

وی افزود: امام خمینی(ره) یک موحد واقعی بود که بیداری و خواب و قیامش وهم سکوت فریادش برای خدا بود.

وی با بیان اینکه مقام و کمال امام(ره) کار عرفای کامل است، گفت: اگر کسی زندگی امام را بررسی کند قطعا به خدا خواهد رسید.

وی افزود: وقتی فرزند ارشد امام به طور ناگهانی و مرموز از دنیا رفت و خبر شهادت ایشان را به حضرت امام گفتند ایشان مانند کوهی صبور و با عظمت بودند که حتی گریه هم نکردند.

وی ادامه داد: در آن زمان اطرافیان امام برای حال ایشان نگران بودند و برای کاستن فشار این مصیبت مجلس روضه ای ترتیب داده بودند که امام(ره) در این مجلس حتی قطره‌ای اشک از چشمانشان بیرون نیامد.

وی افزود: وقتی که حضرت امام می‌گفتند: "آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند" این حرف را از روی بصیرت می‌گفتند و می‌دانستند که اگر هزار آمریکا هم پشت سر هم بایستند باز هم نمی‌توانند کاری از پیش ببرند.

وی افزود: حضرت امام خمینی(ره) ستاره درخشانی بودند که به قول مقام معظم رهبری مقام ایشان از بسیاری از مقامات انبیای الهی بالاتر است.

امام جمعه میاندوآب با اشاره به این نکته که حضرت امام نه تنها به اسلام بلکه به تمام دنیا خدمت کرد، اظهار داشت: امام احیاگر معنویت در تمام جهان معاصر بود و حتی بعضی از کلیساها نیز از وجود امام رونق گرفتند.

وی افزود: امام شبیه‌ترین مردم به انبیا بود و خداوند به برکت امام و انقلاب به ما عزت و عظمت و نعمت داد و همانند قوم موسی(ع) که از دست فرعون نجات داد ما را نیز از دست طاغوت و ظلم نجات داد و در برابر مستکبران جهانی به عزت رساند.

وی با اشاره به اینکه ما نیز باید شاکر نعمت‌های خداوند باشیم، گفت: شکر ما اجابت از دعوت ولی فقیه است و اولین وظیفه ما حضور در انتخابات و دومین وظیفه ما انتخاب اصلح است.

انتهای پیام/61009/ی30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول