اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

گزارش میدانی فارس از انتخابات در جنوب استان بوشهر

73 درصد مردم در انتخابات شرکت می‌کنند / قالیباف صدرنشین نظرسنجی

در نظرسنجی صورت گرفته در شهرستان‌های جنوبی استان بوشهر، اصولگرایان و محمدباقر قالیباف در صدر قرار دارند.

73 درصد مردم در انتخابات شرکت می‌کنند / قالیباف صدرنشین نظرسنجی

به گزارش خبرگزاری فارس از عسلویه، انتخابات چهارمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا و یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری روز 24 خرداد ماه جاری در سراسر کشور برگزار می‌شود.

با توجه به نامگذاری امسال به نام سال حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی، حضور باشکوه مردم در این انتخابات نقش مهمی در خلق حماسه سیاسی دارد.

طی هفته اول از زمان آغاز رسمی تبلیغات رسمی نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری، خبرنگاران خبرگزاری فارس در جنوب استان بوشهر با انجام نظرسنجی میدانی، میزان مشارکت مردم و همچنین میزان علاقمندی مردم به 8 نامزد ریاست جمهوری را بررسی کردند.

در این نظرسنجی که در جامعه آماری 1225 نفر در شهرها و روستاهای شهرستان‌های جم، عسلویه و کنگان انجام گرفته است، تعداد 901 نفر که 73.5 درصد از این جامعه آماری است در انتخابات شرکت می‌کنند.

از این جامعه آماری تعداد 236 نفر که 19.3 درصد است، قطعاً در انتخابات شرکت نمی‌کنند و تعداد 88 نفر که 7.2 درصد است، هنوز تصمیم قطعی برای شرکت یا عدم شرکت نگرفته‌اند.

از مجموع 901 نفری که قطعاً در انتخابات شرکت می‌کنند نیز بیش از 57 درصد افراد سئوال‌شونده قطعاً به نامزد اصولگرایان رأی می‌دهند و تعداد 33 درصد به نامزد اصلاح‌طلبان و افراد مستقل و بقیه سئوال‌شوندگان نیز هنوز نامزد خود را انتخاب نکرده‌اند.

در این نظرسنجی از مجموع 901 نفری که قطعاً در انتخابات شرکت می‌کنند، تعداد 254 نفر به قالیباف رأی می‌دهند که 28.2 درصد رأی‌دهندگان را شامل می‌شود؛ همچنین در این نظرسنجی علی‌اکبر ولایتی با 159 رأی (17.6) رأی‌دهندگان و حسن روحانی با 157 رأی (17.4) رأی‌دهندگان در رده‌های دوم و سوم قرار دارند.

سعید جلیلی با 90 رأی(9.9) رأی‌دهندگان، عارف با 75 رأی(8.3) و محسن رضایی با 60 رأی(6.6) رأی‌دهندگان در رده‌های چهارم تا ششم قرار دارند.

در نظرسنجی انجام گرفته حداد عادل با 12 رأی و غرضی با 3 رأی نیز در رده‌های هفتم و هشتم قرار گرفته‌اند.

در نظرسنجی انجام شده تعداد 91 نفر معادل 10 درصد شرکت‌کنندگان در انتخابات هنوز تصمیم نگرفته‌اند که به چه کسی رأی دهند.

یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در تاریخ 24 خردادماه در سراسر کشور برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/2451/ذ30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول