اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار چابهار:

نامزدهای انتخاباتی با رفتار خود امنیت را در جامعه گسترش دهند

فرماندار چابهار گفت: تمام نامزدهای انتخاباتی باید با رفتار خود آرامش و امنیت را در جامعه گسترش دهند.

نامزدهای انتخاباتی با رفتار خود امنیت را در جامعه گسترش دهند

به گزارش خبرگزاری فارس از چابهار، جلسه توجیهی کاندیداهای تأیید صلاحیت شده چهارمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر و روستای شهر چابهار و نگور عصر امروز با حضور مسئولان شهرستانی و اعضای هیئت‌های اجرایی و نظارت انتخابات در محل سالن فرمانداری شهرستان چابهار برگزار شد.

ایرج حیدری در جمع کاندیداهای شورای اسلامی شهر چابهار و نگور اظهار داشت: انتخابات امسال می‌تواند افق‌های روشنی از پیشرفت و کمال را پیش روی ملت قرار دهد و سال حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی را برای دشمنان تبدیل به سال خفت و ناامیدی کند.

وی افزود: این دوره از انتخابات، برای ما و همه مردم ایران بسیار مهم است چراکه می‌تواند اقتدار و عظمت جمهوری اسلامی را به نمایش بگذارد و در عرصه بین‌المللی هم جایگاه ایران به عنوان یک کشور تأثیرگذار و نقش‌آفرین در تحولات جهانی تثبیت شود.

رئیس ستاد انتخابات شهرستان چابهار ادامه داد: انتخابات شورای شهر نیز به اندازه انتخابات ریاست جمهوری مهم است اما رفتار انتخاباتی مردم در این دو متفاوت است و مجریان انتخابات، وظایف سنگین‌تری بر عهده دارند.

حیدری، سلامتی انتخابات و مشارکت حداکثری مردم را مهم‌ترین هدف دست‌اندرکاران انتخابات برشمرد و عنوان کرد: دشمنان جمهوری اسلامی ایران به روش‌های گوناگون به دنبال ایجاد شبهه و اخلال در روند انتخابات هستند اما ملت ایران با هوشیاری و پیروی از منویات مقام معظم رهبری این توطئه‌ها را خنثی و در 24 خرداد حماسه‌ای دیگر خلق خواهند کرد.

وی با تشکر از حضور گسترده کاندیداهای شورای اسلامی شهر و روستا در صحنه انتخابات تصریح کرد: در تبلیغات نسبت به رعایت قوانین و مقررات تبلیغات توجه کنید و از تخریب و انجام موارد غیرمجاز در تبلیغات خودداری کنید.

فرماندار چابهار در ادامه با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری پیرامون انتخابات یادآور شد: در انتخابات برنده و بازنده نداریم، همه کسانی که در انتخابات حاضر شده و احساس تکلیف کرده‌اند و در خلق حماسه سیاسی مدنظر مقام معظم رهبری سهیم شده‌اند، برنده هستند و این بزرگ‌ترین افتخار برای کاندیداهای شورای اسلامی شهر و روستاها است.

حیدری مهم‌ترین اصل را حضور گسترده مردم در انتخابات سرنوشت‌ساز یازدهمین دوره ریاست جمهوری و چهارمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستاها دانست و افزود: این امر زمانی محقق خواهد شد که مردم نسبت به قانونمداری همه داوطلبان یقین حاصل کنند.

فعالیت تبلیغاتی کاندیداها باید رفاقتی باشد نه رقابتی

رئیس ستاد انتخابات شهرستان چابهار ادامه داد: مهم‌ترین اصل در برگزاری انتخابات پیش رو، حضور گسترده آحاد مردم برای تحقق حماسه سیاسی مدنظر مقام معظم رهبری است و تک تک نامزدهای شرکت در انتخابات شورای شهر می‌توانند سهمی در این مهم داشته باشند.

حیدری افزود: تمامی افرادی که خود را در معرض انتخاب از سوی مردم قرار داده‌اند باید به این اصل مهم واقف باشند که اساس برگزاری انتخابات عمل به قانون است و مردم به عنوان مهم‌ترین نظاره‌گر از نامزدها توقع دارند که عامل به قانون بوده و از آن تخطی نکنند.

وی گفت: تمامی نامزدهای انتخاباتی باید با رفتار خود آرامش و امنیت را در جامعه گسترش داده و از ملتهب کردن فضا جلوگیری کنند چراکه انتخابات باشکوه در سایه آرامش و امنیت تحقق می‌یابد.

رئیس ستاد انتخابات چابهار اظهار داشت: مردم از کسانی که قرار است به عنوان نماینده آنان در شوراهای اسلامی امور مربوط به شهر را مدیریت کنند، توقع دارند که با عمل به قانون زمینه قانونمداری در جامعه را فراهم کرده و آینده روشنی برای آنان رقم بزنند.

حیدری از نامزدهای انتخابات شوراهای اسلامی خواست تا با مطالعه دقیق قوانین مربوط به تبلیغات انتخابات، با پرهیز از تبلیغات زودهنگام در چارچوب موارد قانونی عمل کرده و با ارائه برنامه‌های کاربردی و معرفی قابلیت‌های خود و نیز پرهیز از تخریب سایر رقبا زمینه حضور گسترده مردم در انتخابات را فراهم آورند.

وی حضور گسترده مردم در انتخابات را مهم‌ترین اصل و هدف دست‌اندرکاران انتخابات برشمرد و گفت: انتخابات سه ضلع دارد که مجریان، نامزدها و مردم اضلاع این مثلث هستند و قانون‌گرایی مسئولان برگزاری انتخابات و رفتار انتخاباتی نامزدها موجب حضور حداکثری ملت در پای صندوق‌های رأی می‌شود.

به گفته فرماندار چابهار، نامزدهای شورای شهر چابهار و نگور انرژی و توان خود یا هوادارانشان را صرف ارائه برنامه کنند و مانع فعالیت تخریبی علیه نامزدهای دیگر شوند.

حیدری ادامه داد: فعالیت تبلیغاتی کاندیداها باید به صورت رفاقتی باشد نه رقابتی تا نسبت به وظیفه خود ادای تکلیف کرده باشند.

وی در این جلسه به تشریح دستورالعمل تبلیغات انتخابات چهارمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا پرداخت و تصریح کرد: برای تبلیغات چهارمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا مواردی به عنوان مجاز و غیرمجاز در نظر گرفته شده است که نامزدها موظف به رعایت این موارد هستند.

رئیس ستاد انتخابات شهرستان چابهار یادآور شد: نامزدهای انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا براساس قانون از 16 خرداد می‌توانند تبلیغات خود را آغاز کنند و اجرای تبلیغات باید در چارچوب قوانین و مقررات صورت گیرد و هیچ یک از این افراد مجاز به تبلیغات زودهنگام نیستند.

حیدری عنوان کرد: کاندیداها عکس و بنرهای تبلیغاتی خود را در دو نمونه در اختیار ستاد انتخابات شهرستان چابهار قرار دهند.

به گفته رئیس ستاد انتخابات شهرستان چابهار، مسئولان ستاد انتخابات وامدار هیچ فرد و یا گروه خاصی نیستند و بر اساس قانون عمل خواهند کرد.

حیدری همچنین افزود: تاکنون از سوی مراجع ذیصلاح، 51 نامزد برای رقابت در انتخابات چهارمین دوره شورای اسلامی شهر چابهار و 16 نفر نیز برای شهر نگور تأیید صلاحیت شده‌اند که این تعداد طی روزهای آینده افزایش خواهد یافت.

گفتنی است، در اجرای بند 11 ماده 62 آیین‌نامه اجرایی قانون انتخابات شوراهای اسلامی شهر آمده است که داوطلبین چهارمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا پس از قطعی شدن وضعیت صلاحیت نامزدها از ساعت هشت صبح روز پنجشنبه 16 خردادماه تا هشت صبح روز 23 خردادماه به مدت هفت روز فعالیت تبلیغاتی خواهند کرد.

انتهای پیام/75002/م30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول