اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس گزارش می‏دهد

سایه سنگین تبلیغات ریاست‏جمهوری بر سر انتخابات شوراها

این روزها همه توجهات معطوف تبلیغات انتخاباتی نامزدهای ریاست جمهوری در صدا و سیما یا مجامع مختلف و سفرهای استانی است؛ سایه سنگینی که بر سر انتخابات شوراها افکنده شده و به نوعی این انتخاب محلی را در اولویت دوم قرار داده است.

سایه سنگین تبلیغات ریاست‏جمهوری بر سر انتخابات شوراها

به گزارش خبرگزاری فارس از شرق استان تهران، حضرت آیت‏الله خامنه‏ای، رهبر معظم انقلاب اسلامی اخیراً در دیدار هزاران نفر از قشرهای مختلف مردم با اشاره به برخی تلاش‏های بی‏نتیجه برای کم‏رنگ کردن حضور مردم در صحنه خاطرنشان کردند: بعضی‏ها سعی کردند انتخابات بی‏رونق شود یا در موعد مقرر برگزار نشود؛ اما به توفیق الهی ناکام ماندند و بعد از این هم راه به جایی نمی‏برند.

رهبر انقلاب حضور مردم در صحنه را عامل قوام جمهوری اسلامی برشمردند و افزودند: جمهوری اسلامی یعنی «حضور همگانی ملت و حرکت عمومی مردم به سمت آرمان‏ها و آرزوهای بزرگ و عملی» و دشمن با درک همین نکته تلاش می‏کند حضور مردم را کمرنگ و بی‏رونق سازد.

معظم‏له بار دیگر انتخابات را حق و وظیفه مردم دانستند و افزودند: باید صلاحیت‏ها را در کنار هم و به صورت مجموعه‏ای مورد ملاحظه قرار داد و در انتخاب ویژگی‏هایی نظیر «کاری بودن، مردمی و ارزشی بودن» را در نظر گرفت.

ایشان همچنین مقاوم بودن مقابل دشمنان، برخورداری از تدبیر، پایبندی به قانون، توجه به طبقات مختلف مردم و درک مشکلات و دردهای مردم را از دیگر ویژگی‏های ضروری فرد منتخب برشمردند؛ که البته در روزهای باقیمانده تا زمان برگزاری انتخابات باید به آنها توجه شود.

پایبندی به قانون؛ اساس برگزاری انتخابات

رئیس ستاد انتخابات شهرستان فیروزکوه در این زمینه گفت: پایبندی به قانون و تمکین از مقررات از سوی آحاد جامعه، اساس برگزاری انتخابات است.

علی درویش‏خضری اظهار داشت: مشارکت گسترده آحاد مردم از اقشار و گروه‏های مختلف در انتخابات پیش‏رو، محقق کننده حماسه سیاسی و پیام سال است.

وی با اشاره به آغاز تبلیغات کاندیداهای شوراهای اسلامی از 16 خرداد ماه تاکید کرد: نامزدها باید به قانون پایبند باشند و تبلیغاتشان نیز بر مبنای قانون صورت پذیرد.

معاون سیاسی انتظامی فرماندار فیروزکوه با اشاره به در پیش بودن ایام سه انتخابات در منطقه فیروزکوه، از جانمایی 17 نقطه برای انجام تبلیغات محیطی انتخابات در فیروزکوه خبر داد و افزود: انتظار می‏رود تا نامزدها الصاق پوسترهای تبلیغاتی خود را در مکان‏های تعیین شده به انجام برسانند.

وی گفت: فعالیت انتخاباتی کاندیداهای شوراهای اسلامی شهر و روستا نیز هشت روز قبل از اخذ آرا آغاز می‏شود و 24 ساعت پیش از آن خاتمه می‏یابد.

درویش‏خضری یادآور شد: داوطلبان در صورت تمایل برای داشتن نماینده در محل شعبه اخذ رأی باید تا 72 ساعت پیش از اخذ آرا، عکس و مشخصاتشان را به هیئت اجرایی یا ستاد انتخابات شهرستان ارائه کنند.

رئیس ستاد انتخابات شهرستان فیروزکوه خاطرنشان کرد: تمام اطلاعات لازم انتخاباتی نظیر قوانین و مقررات، نحوه تبلیغات، مسیر حرکت شعب اخذ رأی و آخرین اخبار انتخاباتی شهرستان در سایت www.22khoordad.com موجود است.

رئیس ستاد انتخابات شهرستان فیروزکوه ابراز امیدواری کرد؛ منتخبان ملت پیگیر مداوم مطالبات آحاد مردم باشند.

 

تعالی کشور؛ هدف اصلی انتخاب اصلح

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان فیروزکوه نیز گفت: انتخاب اعضای شوراهای اسلامی، دستیابی به تعالی و توسعه حوزه‏های شهری و روستایی را دنبال می‏کند.

علی‏اکبر عالیشاه اظهار داشت: در اسلام و آموزه‏های ناب اسلامی، توصیه و تاکید فراوانی بر مشورت و استفاده از افکار دیگران شده است.

وی خاطرنشان کرد: منتقدان هم می‏توانند انسان را به اوج برسانند؛ هم‏چنان که مشوقان نابخرد هم می‏توانند وی را ذلیل سازند.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان فیروزکوه افزود: اصول شش، هفت، 12، 100، 101، 102، 103، 105 و 106 قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران نیز به اهمیت مسئله شوراها پرداخته و ساز و کاری برای آن تعریف کرده است.

وی گفت: هدف از برگزیدن شوراها، رسیدن به یک تعالی مناسب و درخور شأن در حوزه‏های شهری و روستایی به منظور پیشبرد امور فرهنگی، رفاهی، آموزشی، بهداشتی و . . . است.

عالیشاه تصریح کرد: شورا محل خدمت است و جایگاهی نیست که بتوان به آن بی‏احترامی کرد یا قانون را زیر پا گذاشت.

وی ادامه داد: تمامی افکار، گفتار و کردار انسان‏ها باید در جهت اجرای قانون بوده و قانون نیز باید در خدمت مردم و نه برای طغیان و قدرت عده‏ای باشد.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان فیروزکوه ابراز امیدواری کرد؛ با انتخاب شایسته‏ترین‏ها در انتخابات شوراها، تصمیم‏سازان خوبی را در حوزه شهرستان و تصمیم‏گیران خوبی را در حوزه انتخابی شهرها و روستاها برگزینیم.

 

پیگیری مطالبات مردمی؛ مهم‏ترین وظیفه شوراها

فرماندار شهرستان فیروزکوه نیز گفت: پیگیری مطالبات مردمی، افزایش اعتماد عمومی به شوراهای اسلامی را در اداره امور شهری و روستایی به دنبال دارد و مهم‏‏ترین وظیفه شوراهاست.

ابوالقاسم مهری اظهار داشت: انتخابات آزمون بزرگ الهی و نمادی از جامعه‏ای پویا، سرزنده، بصیر و آگاه است.

وی از همه کاندیداهای تایید یا رد صلاحیت شده به دلیل حضور در صحنه تقدیر کرد و افزود: در ادامه راه نیز تقسیم کار، تکالیف و ماموریت‏ها ما را به سر منزل مقصود می‏رساند.

فرماندار شهرستان فیروزکوه گفت: اجرای دقیق قانون توسط مجریان، ارائه منطقی برنامه‏ها توسط نامزدها و تشویق حضور مردم در عرصه و حرکت قانونمند کاندیداها، همه آن چیزی است که از آحاد مردم و جامعه انتظار می‏رود.

وی خاطرنشان کرد: همه ما موظفیم حضور گسترده در این عرصه داشته باشیم و از ظرفیت‏های خانواده‏های خود در این مسیر بیشتر بهره جوییم.

مهری با توصیف روحیه بسیجی به خدا را دیدن و خود را ندیدن تصریح کرد: رمز موفقیت ایران اسلامی تا به امروز در برخورداری از روحیه بسیجی بوده و هست.

وی انتخابات شوراها را گامی به سوی تحکیم قانون اساسی برشمرد و تاکید کرد: پرداختن به مشکلات جامعه از سوی شوراها، افزایش اعتماد مردم به آنان را به دنبال دارد.

فرماندار شهرستان فیروزکوه بیان داشت: در این راستا، شوراها باید پیگیر مواردی همچون مبارزه با تجمل‏گرایی، فساد و رشوه‏خواری و استفاده از شیوه‏های نوین علمی در اداره امور شهرها و روستاها باشند.

مهری با بیان اینکه کاندیداها باید نسبت به اعمال خود پاسخ‏گو باشند، خواستار اهتمام آنان به حفظ حرمت رقبا، بیان توانمندی‏های خود و پرهیز از اسراف در تبلیغات شد.

فرماندار شهرستان فیروزکوه ابراز امیدواری کرد؛ با حضور گسترده مردم در این عرصه، کارنامه درخشان دیگری در تاریخ سرافراز ایران اسلامی به ثبت برسد.

 

انتخابات شوراها فراموش نشود

رهبر فرزانه انقلاب اسلامی همچنین در سخنانی که در سال 1381 داشتند، فرموده‏اند: شوراهای‌ شهر و شهرداران‌ سراسر کشور باید امانت‏دار رأی‌، اعتماد، محیط زندگی‌ و اخلاق‌ و فرهنگ‌ مردم‌ باشند که‌ یکی‌ از مصداق‏های‌ مهم‌ امانت‏داری‌ رأی‌ مردم‌، انتخاب‌ شهرداران‌ امین‌، قابل‌ اعتماد، با کفایت‌، پاکدامن‌، متدین‌، شجاع‌، ساده‌‏زیست‌، مردمدار و مقید به‌ انضباط مالی‌ است‌؛ و البته امیدواریم این‏گونه شود.

این روزها انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در سایه انتخابات ریاست جمهوری گم شده است و کمتر به آن توجه می‏شود.

از سوی دیگر، انتخابات شوراها مسئله بسیار مهمی است و ممکن است نادیده گرفتن آن خطرناک باشد؛ ممکن است اگر همه افکار و نیروها معطوف به انتخابات ریاست جمهوری شود، افرادی وارد شوراها شوند که کار را در نهایت دچار مشکل کنند و باید مراقب این بخش بود.

انتهای پیام/2568/ی40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول