اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت‌الله نمازی در مراسم سالگرد امام خمینی:

ایجاد فقه انتخاباتی برای رعایت باید و نبایدهای شرعی ضروری است

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: ایجاد فقه انتخاباتی برای رعایت باید و نبایدهای شرعی ضروری است.

ایجاد فقه انتخاباتی برای رعایت باید و نبایدهای شرعی ضروری است

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، آیت‌الله عبدالنبی نمازی ظهر امروز در مراسم بیست و چهارمین سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) که در مسجد سید اصفهان برگزار شد، اظهار کرد: از دیدگاه اسلامی امام به عنوان رهبر جامعه اسلامی از سوی خداوند انتخاب می‌شود.

وی افزود: در زمان غیبت امام معصوم (ع) نیز مطابق دستور اسلام  مردم باید برای انتخاب رهبر جامعه به فقها و علمای دین اقتدا و از آنها کمک بگیرند.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به انتخاب رهبر معظم انقلاب به رهبری کشور پس از وفات امام خمینی (ره) تأکید کرد:  فقها و علمای دین باید سال‌ها درباره دین و آیات قرآن تحقیق می‌کنند؛ به گونه‌ای که عشق الهی و احکام الهی در وجود آنها نهادینه می‌شود تا در زمان لازم بتوانند فردی جامع‌الشرایط برای جامعه اسلامی رهبر انتخاب کنند.

وی با اشاره به ویژگی‌ها و شرایط لازم برای رهبری جامعه اسلامی عنوان کرد: وی باید فردی آگاه به امور دین، شجاع و باتقوا، عدم لغزش در صدور فتوا و دارای قدرت دفاع از حقوق ملت باشد که دنیاپرستی در وجود وی جایگاهی نداشته باشد که تمام این خصوصیات در وجود امام خمینی (ره) داشت و در وجود رهبر معظم انقلاب نیز وجود دارد.

نمازی با بیان اینکه امام خمینی (ره) از مصادیق عزت و عظمت مرجعیت شیعه در جهان محسوب می‌شود، گفت: ایشان به عنوان یک مرجع شیعه از تمام شرایط لازم برخوردار بود و از جامعه نیز شناخت خوبی داشت و در کمال ناباوری تمام دنیا حکومت دو هزار و 500 ساله شاهنشاهی را برانداخت.

* شرکت در انتخابات تکلیف الهی است

وی در ادامه با اشاره به انتخابات 24 خرداد گفت: شرکت در انتخابات یک تکلیف الهی است و همانند نماز واجب عینی محسوب می‌شود.

عضو مجلس خبرگان رهبری یادآور شد: چشم مردم و رسانه‌های جهان به دست مردم ایران در انتخابات آینده دوخته شده است و مردم با شرکت پرشور برای ادای این وظیفه الهی دشمن را همچون همیشه از دست‌یابی به اهداف خود ناامید می‌کنند.

نمازی در پایان با اشاره به اینکه در زمینه‌های مختلف از جمله اقتصاد، خانواده، روابط بین‌الملل لازم است بایدها و نبایدهای شرعی رعایت شود، متذکر شد: هنوز در زمینه انتخابات فقه انتخاباتی نداریم و این در حالی است که باید اخلاق انتخاباتی و قانون را در انتخابات مدنظر قرار دهیم.

انتهای پیام/63008/ذ30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول