اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده ولی‌فقیه در استان زنجان:

وصیت‌نامه سیاسی الهی امام راحل نقشه راه نظام است

نماینده ولی فقیه در استان زنجان گفت: وصیت‌نامه سیاسی الهی امام راحل نقشه راه نظام است.

وصیت‌نامه سیاسی الهی امام راحل نقشه راه نظام است

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، آیت‏الله علی خاتمی شامگاه سه‌شنبه در مراسم شهادت امام موسی بن جعفر و پنجاهمین سالگرد قیام 15 خرداد در امامزاده سید ابراهیم زنجان اظهار داشت: نقشه راه کشور برای حرکت رو به جلو در وصیت‌نامه سیاسی الهی امام خمینی(ره) مشخص شده است.

وی توسعه کشور در بخش‌های مختلف کشور را یادآور شد و افزود: توسعه کشور در بخش‏های مختلف با توجه به رهنمودهای بنیان‏گذار کبیر انقلاب ترسیم شده است.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان به جایگاه ولایت فقیه در نظام اسلامی اشاره کرد و یادآور شد: جایگاه ولایت فقیه در نظام اسلامی کشور از یادگارهای امام راحل است.

وی با اشاره به تلاش‏های امام خمینی (ره) برای تبیین جایگاه ولایت فقیه، خاطرنشان کرد: امام خمینی (ره) دانشمند و عارفی بزرگ بود که جایگاه ولایت فقیه را در نظام اسلامی ترسیم کرد.

آیت‏الله خاتمی با بیان اینکه ولایت فقیه در نظام اسلامی دارای جایگاه ویژه‏ای است، افزود: ولایت فقیه در نظام مقدس جمهوری اسلامی نقش یک پایه و اساس را دارد.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان ولایت فقیه را پایه نظام اسلامی عنوان کرد و گفت: بدون ولایت فقیه نظام اسلامی دارای کارکرد اصولی نخواهد بود.

وی شالوده و ساختار نظام اسلامی را در گرو ولایت فقیه دانست و تاکید کرد: ساختار سیاسی و اجتماعی انقلاب اسلامی مبتنی بر جایگاه ولایت فقیه است.

آیت‏الله خاتمی، امام خمینی (ره) را معمار و طراح ساختار سیاسی نظام اسلامی برشمرد و یادآور شد: امام خمینی (ره) در دوران سخت تبعید خود ساختار سیاسی کشور اسلامی ایران را طراحی کرد.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان با بیان اینکه رژیم شاه فکر می‏کرد با تبعید امام از قدرت علمی و هدایتی او کاسته است، افزود: در کمال نا‏امیدی دشمنان، امام راحل در کنار مردم نسبت به طراحی ساختار سیاسی نظام اسلامی اقدام کرد.

وی جایگاه ولایت فقیه برای کشور اسلامی را مهم دانست و تاکید کرد: دشمنان از رهبری اندیشمندانه ولی فقیه در سیاست‏های کشور ترس زیادی دارند.

آیت‏الله خاتمی به تلاش‌های دشمن برای ضربه زدن به نظام اسلامی اشاره کرد و گفت: دشمن همواره برای ضربه زدن به اسلام و ولایت فقیه در تلاش بوده است.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان قیام 15 خرداد در کشور را یادآور شد و اظهار داشت: قیام 15 خرداد در تاریخ کشور ماندگار شده است.

وی به سیاست‏های رژیم شاه در قبل از انقلاب اشاره کرد و گفت: این رژیم دست‏پرورده آمریکا در منطقه بود و سیاست‏های این کسور را به مرحله اجرا در می‏آورد.

آیت‏الله خاتمی هدف آمریکا در نفوذ به منطقه و کشور را به حاشیه راندن اسلام دانست و تاکید کرد: در زمان رژیم شاه آمریکا در تلاش برای تحقق این هدف خود بود.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان با بیان اینکه در زمان شاه حضور نمایندگان در مجلس بدون در نظر گرفتن دین و مذهب آن‏ها بود، اظهار داشت: شاه با وضع قوانینی ورود نمایندگان مجلس را بدون در نظر گرفتن دین و مذهب آن‏ها وضع کرده بود.

وی نفوذ بهائیت به سیستم سیاسی و اجتماعی ایران را یادآور شد و تاکید کرد: در زمان شاه با سیاست‏های آمریکائی این رژیم بهائیان به راحتی در سیستم سیاسی و اجتماعی کشور نفوذ کرده بودند.

آیت‏الله خاتمی حضور امام خمینی (ره) در آن برهه زمانی را نعمتی برای کشور عنوان کرد و گفت: در آن زمان امام راحل به صورت رسمی نسبت به این سیاست‏های شاه اعتراض کرد.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان زمان شاه را زمان میدان‏داری بهائیت در کشور دانست و اظهار داشت: در زمان شاه سیاست‏های آمریکایی در کشور رواج داشت.

وی با بیان اینکه امام خمینی در سال 42 در راستای اعتراض به سیاست‏های ضد دینی شاه در مدرسه فیضیه سخنرانی کردند، افزود: امام خمینی(ره) با سخنرانی خود برای مردم روشن‏گری کردند.

آیت‏الله خاتمی قیام شهرهای تهران، قم و ورامین را یادآور شد و تاکید کرد: مردم این شهرها با روشن‏گری امام نسبت به سیاست‏های رژیم منحوس شاه قیام کردند.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان امام خمینی (ره) را آگاهی دهنده مردم جامعه دانست و تاکید کرد: امام خمینی (ره) در همه عرصه به مردم کشور آگاهی می‏داد.

وی قیام 15 خرداد را نقطه عطفی در تاریخ انقلاب اسلامی عنوان کرد و گفت: قیام 15 خرداد اساس انقلاب اسلامی در کشور محسوب می‏شود.

آیت‏الله خاتمی به سخنان امام راحل نسبت به مقام معظم رهبری اشاره کرد و یادآور شد: امام خمینی مقام معظم رهبری را بهترین گزینه برای رهبری نظام اسلامی می‏دانستند.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان با بیان اینکه امام راحل، مقام معظم رهبری را روشنایی دهنده برای کشور ارزیابی کرده بود، افزود: مقام معظم رهبری به عنوان شخصیتی متعهد و مبارز در نظام اسلامی معرفی شده بودند.

وی ادامه داد: امام خمینی (ره) در مورد شخصیت مقام معظم رهبری سخنان بسیاری را گفته است که می توان به بازوی پرتوان نظام اسلامی، سرباز اسلام در جبهه‏های جنگ و عالم به سیاست و اسلام اشاره کرد.

آیت‏الله خاتمی به تلاش‏های دشمن برای ضربه به جایگاه ولی فقیه در کشور اشاره کرد و گفت: باید در مقابل اقدامات دشمن هوشیار بود.

انتهای پیام/73007/ی40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول