اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه بجنورد:

امام راحل اسلام را از حاشیه به بطن زندگی مردم آورد

امام جمعه بجنورد یکی از مهم‌ترین اقدامات امام راحل (ره) را وارد کردن اسلام از حاشیه به بطن زندگی مردم ایران با انقلاب اسلامی دانست.

امام راحل اسلام را از حاشیه به بطن زندگی مردم آورد

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، حجت‌الاسلام ابوالقاسم یعقوبی بعدازظهر امروز در آئین گرامیداشت 14 خرداد در جمع مردم و مسئولان، در جهاد کشاورزی خراسان شمالی با تسلیت سالروز ارتحال امام راحل(ره) اظهار کرد: بنیانگذار جمهوری اسلامی به معنای واقعی اسلام ناب محمدی(ص) را برای ما به ارمغان آورد.

وی  افزود: اسلامی که راه سعادت را تعیین کرده و راه دستیابی به آن عمل به دستورات و تعالیم دینی است.

امام جمعه بجنورد با اشاره به اینکه قبل از انقلاب اسلامی اسلام در حاشیه قرار داشته و بیش از کتابفروشی، شراب‌فروشی‌ها در شهرها فعالیت می‌کردند، بیان داشت: در چنین شرایط امام با انقلاب اسلامی، حاکمیت دینی را برقرار کردند.

یعقوبی با تأکید بر اینکه دین ما حکومتی نیست، بلکه حکومت ما دینی است، ابراز کرد: حکومت دینی با زورگیری، دروغ، تضییع حق میانه نداشته، بلکه با خوبی‌ها سر و کار دارد.

وی، ارائه طرح سبک زندگی اسلامی از سوی ایشان را برشمرد و افزود: در این راستا همه وظیفه داریم تا این الگو که برگرفته از راه و منش امام(ره) بوده را در زندگی پیاده کنیم.

امام جمعه بجنورد با بیان اینکه امام خمینی(ره) همواره در طول عمر گرانقدر ساده‌زیست بودند، گفت: این ویژگی ایشان همواره مورد توجه شخصیت‌های مختلف قرار گرفت.

یعقوبی، پیشرفت‌های نظام اسلامی در پرتو حاکمیت دینی را سبب طرح ایران‌هراسی از سوی دشمنان علیه کشورمان دانست.

وی عنوان کرد: با این وجود راه و خط امام راحل(ره) ادامه داشته و بی‌تردید با پیمودن این مسیر بر افتخارات نظام اسلامی افزوده خواهد شد.

به گزارش فارس، در این مراسم شرکت‌کنندگان ضمن عزاداری و سینه‌زنی، سالروز رحلت بنیانگذار جمهوری اسلامی را گرامی داشتند.

انتهای پیام/63002/ذ20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول