اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

محقق و استاد حوزه علمیه کرمان:

امام خمینی (ره) مصداق همه فضائل انسانی است

محقق و استاد حوزه علمیه کرمان گفت: حضرت امام خمینی (ره) مصداق انسان کامل و همه فضائل انسانی است.

امام خمینی (ره) مصداق همه فضائل انسانی است

به گزارش خبرگزاری فارس از کوهبنان، حجت‌الاسلام علیرضا بهره‌ور ظهر امروز در مراسم بزرگداشت ارتحال بنیانگذار انقلاب و شهدای 15 خرداد گفت: امام خمینی (ره) مصداق انسان کامل و همه فضائل انسانی است به گونه‌ای که طی تاریخ تشیع و حتی در جهان اسلام بعد از پیامبران و ائمه معصومین (ع) نیز نمی‌توان مثل و مانند ایشان را پیدا کرد، شخصیتی که در تمام مراحل زندگی خویش تمام حق و حقوق شاگردان، دوستان، خانواده و مردم جامعه را محترم می‌شمرد.

وی عنوان کرد: امام خمینی (ره) به ما آموخت که ما از کجا و برای چه آمده‌ایم و چگونه باید زندگی کنیم، چگونه باید به سوی خدا برگردیم که تمام این مراحل در وصیتنامه سیاسی ـ الهی ایشان به چشم می‌خورد.

محقق و استاد حوزه علمیه کرمان ادامه داد: امام همه آنچه را که در راستای خلوص و خدمت به دین خدا و بندگان او به دست آورده بود، فقط در راه خدا صرف کرد و هرگز کمترین اثری از دلبستگی به امور دنیوی در ایشان مشاهده نشد چرا که او خانه را به صاحبخانه تسلیم کرده بود و دل خویش را با تمام وجود به خالق هستی سپرده بود.

وی خاطر نشان کرد: حضرت امام همزمان با گذراندن علوم اسلامی در عالی‌ترین سطوح به تدریس فلسفه، اخلاق، عرفان، کتاب‌های رسائل و مکاسب و کفایه اشتغال داشت و در این راستا شاگردان زیادی پرورش داد و در حقیقت امام راحل شاعری برجسته، سیاست‌مداری آگاه و خبره، اسلام‌شناسی عالم بود اما در تمام این مراحل فقط خدا را در نظر داشت.

بهره‌ور عنوان کرد: حرکت امام طی سال‌های 42 تا 57، قیام امام در 15 خرداد و انقلاب امام در سال 57 به خاطر خدا بود و در حقیقت قیام ایشان از نهضت عاشورا و کربلا نشأت گرفته بود، اینجاست که تمام عزت، ایمان و قدرت ما از وجود حضرت امام است.

وی اظهار داشت: حضرت امام محبت و مهربانی را بر جامعه حکم‌فرما کرد و بارها بر حفظ وحدت، برابری و برادری تأکید ورزیدند پس ما باید تلاش کنیم تا آخرین لحظه عمر خود در راه امام (ره)بمانیم.

بهره‌ور تصریح کرد: امروز مقام معظم رهبری با همان قدرت و افکار حضرت امام کشتی انقلاب را به حرکت درآوردند تا با حفظ میراث گرانبهای امام و شهیدان در نهایت پرچم مقدس این نظام مقدس اسلامی را به دست صاحب اصلی‌اش بسپارد.

انتهای پیام/80012/م30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول