اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم:

امام خمینی (ره) به شیعه و سنی عزت داد

رئیس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه گفت: امام خمینی (ره) با پیروزی انقلاب اسلامی به شیعه و سنی و تمامی مسلمانان جهان عزت داد.

امام خمینی (ره) به شیعه و سنی عزت داد

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، حجت‌الاسلام احمد واعظی امشب در جمع مردم گرگان اظهار داشت: تا قبل از پیروزی انقلاب اسلامی ایران تشکل‌های اسلامی در اروپا وجود نداشتند.

وی افزود: با پیروزی انقلاب، مسجد و حسینیه ساخته و اجتماعات مختلف مسلمانان برای تبلیغ دین اسلام تشکیل شد.

 امام خمینی (ره) احیاگر اسلام بود

رئیس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم با بیان اینکه امام خمینی (ره) با قیام خود احساس هویت را بار دیگر برای مسلمانان جهان به ارمغان آورد، خاطرنشان کرد: امام (ره) احیاگر اسلام در روزگار ما بود و با دست خالی برای رضایت حق تعالی قیام کرد.

واعظی تصریح کرد: امام خمینی (ره) گرچه مرجع شیعه بود، اما علم اسلام را برافراشت و همین امر موجب محبوبیت وی و تسخیر قلوب مسلمانان شد.

به گفته وی، تأثیرگذاری امام (ره) به اندازه‌ای بود که اسلام در سایر کشورها عظمت یافت و مسلمانان سایر کشورها نیز به او علاقمند شدند.

 امام خمینی (ره) موفقیت‌ها را لطف الهی می‌دانست

رئیس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم با بیان اینکه علما به دو دسته «سود» و «ربانی» تقسیم می‌شوند، بدون اشاره به معنی واژه «سود» گفت: عالم ربانی جانشین نبی و خلیفه انبیاء است و امام خمینی (ره) نیز نمونه عالم ربانی بود.

واعظی، برخی از خصوصیات امام خمینی (ره) را خلوص نیت و پرهیز از منتسب کردن امور به «خود»، اسلام‌خواهی، خردمندی، احترام به مراجع، خود را در محضر حق تعالی دیدن و گریه به درگاه پروردگار برشمرد.

وی اذعان داشت: امام خمینی (ره) در تمامی جزئیات زندگی‌اش مراقب بود که خودش مطرح نباشد و دعوت به «خود» نکند، چراکه اعتقاد داشت موفقیت در تمامی امور خواست و مشیت الهی است.

 امام خمینی (ره) اسلام را مانند ناموس خود محترم می‌شمرد

رئیس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم ادامه داد: اسلام‌خواهی امام (ره) به اندازه‌ای بود که اسلام را مانند ناموس خود محترم می‌دانست و از رونق یافتن اسلام خشنود می‌شد.

واعظی با بیان اینکه خردمندی متفاوت از عالم بودن است، بیان داشت: ممکن است کسی عالم باشد، اما عقل نداشته باشد.

به گفته وی، امام خمینی (ره) به واسطه خردمندی خود بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ایران به جای اینکه علم تشیع را بلند کند علم اسلام را برافراشت.            

رئیس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم با بیان اینکه امام خمینی (ره) اجازه نمی‌داد، کسی در حضور وی به علما اهانت کند، با اشاره به این ویژگی امام راحل که خود را در محضر حق تعالی می‌دید، تأکید کرد: خود را در محضر پروردگار دیدن یکی از اصول انسان‌سازی و رسیدن به سعادت است.

واعظی در پایان ابراز کرد: امام خمینی (ره) در اموری که امتحان الهی بود، مانند شهادت فرزندش هیچگاه گریه نمی‌کرد؛ بلکه در عزاداری‌ها و نماز شب گریه و شیون می‌کرد.

انتهای پیام/83003/ذ30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول