اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

یکی از شاگردان حضرت امام:

امام خمینی(ره)، سیاسی‌ترین رهبر معنوی دنیا بود

یکی از شاگردان امام خمینی(ره) گفت: امام(ره)، سیاسی‌ترین رهبر معنوی دنیا بود و ‌توانست نقش رهبری را به بهترین شکل ممکن در تاریخ ایران و حتی جهان روشن سازد.

امام خمینی(ره)، سیاسی‌ترین رهبر معنوی دنیا بود

به گزارش خبرگزاری فارس از قروه، در بیست و چهارمین سالروز رحلت جانگداز، بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی، حضرت امام خمینی (ره) جای‌جای شهرستان قروه غرق در اندوه و ماتم بود.

اوج دلدادگی عاشقان خمینی کبیر(ره) در سریش آباد تجلی یافت. مردم این شهر امروز با برپایی دسته‌های سینه‌زنی در فراق پیر مراد خود اشک ماتم ریختند.

در مراسم بزرگداشتی که در مسجد جامع شهر سریش‌آباد برگزار شد، حجت‌الاسلام والمسلمین علی رسولی‌اراکی از شاگردان حضرت امام و از اساتید حوزه علمیه قم از امام خمینی(ره) به عنوان‌ نظریه‌پرداز نهضت‌ اسلامی‌ و بنیانگذار نظام جمهوری اسلامی در دنیا نام برد و گفت: امام راحل ‌توانست نقش رهبری را به بهترین شکل ممکن در تاریخ ایران و حتی جهان روشن سازد.

وی تأکید کرد: پیروزی انقلاب اسلامی ‌نتیجه نقش مؤثر رهبری در هدایت خیزش مردمی ‌و عبور از حوادث سخت و گوناگون در طول دوران شکل‌گیری، پیروزی و استمرار انقلاب اسلامی‌ بوده است.

رسولی‌اراکی، با بیان اینکه حضرت امام خمینی (ره)، عالم را محضر خدا می‌دانست، افزود: همین حضور همیشگی در پیشگاه خداوند بود که مسیر مقابله با کفر و الحاد استکباری را برای امام هموار می‌کرد.

وی با اشاره به اینکه حضرت امام خمینی(ره) بر دل‌های ملت‌های مسلمان و آزاده دنیا حکومت می‌کند، اذعان داشت: حضور میلیونی کاروان‌های زائر مرقد مطهر امام راحل، پس از 24 سال در مراسم بزرگداشت آن حضرت مؤید این نکته است.

این شاگرد امام به نقش حساس رهبری در شکل‌گیری نهضت اسلامی‌ در دوران طاغوت و پیروزی انقلاب اسلامی ‌و جایگزین شدن آن با نظام اجتماعی جدید برپایه مردم سالاری دینی و احیای دوباره اسلام در سطح جهان اشاره کرد و ابراز داشت: نقش رهبری در تکوین و تثبیت انقلاب اسلامی‌ نقش ممتاز و برجسته است.

رسولی‌اراکی تصریح کرد: با توجه به شکل‌گیری تهدیدات نرم و سخت و گستردگی دشمنی‌ها در ابعاد مختلف داخلی و خارجی حراست و نگهبانی از دستاورد خیزش ملی و حفظ انقلاب اسلامی ‌را دو چندان می‌کند.

این استاد حوزه علمیه قم، قرن حاضر را قرن حاکمیت دین و مذهب و قرن پیروزی فکر و اندیشه الهی و انسانی دانست و یادآور شد: این حرکت در سایه اسلام ناب محمدی(ص) و بیداری و بصیرت مردم و امت‌ها، با شناخت دقیق از توطئه‌های استکبار و دشمن‌شناسی و اسلام‌شناسی به معنی حقیقی کلمه تحقق پیدا می‌کند.

رسولی‌اراکی متذکر شد: پیش از انقلاب اسلامی ایران، دین اسلام جایگاه کوچکی در سراسر جهان داشت، اما با انقلاب عظیم ملت ایران به رهبری امام خمینی(ره)، نقش دین اسلام در جهان بشریت برجستگی خاصی به خود گرفت.

وی بیان داشت: رهبری به عنوان جایگاه ولایت فقیه، مسیر حرکت ملت را مشخص می‌کند و مردم ایران تابع ولایت هستند و هرگاه ببینند حزب یا گروهی، راهی غیر از راه ولایت می‌رود، سریع حساب خودشان را از آن حزب یا گروه جدا می‌کنند.

امام جمعه سریش‌آباد نیز در این مراسم با اشاره به ثبات قدم مردم این خطه از کردستان در مسیر آرمان‌ها و ارزش‌های بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی و رهبر معظم انقلاب گفت: مردم این شهر از روزها قبل در تدارک برگزاری مراسمی شایسته و در خورشان امام راحل بوده‌اند.

حجت‌الاسلام محرم بیابانی افزود: در همین راستا بیش از یک‌هزار و 500 کیلوگرم گوشت نذری، در بین مردم این شهر توزیع شده است.

در پایان این مراسم حاضران در سوگ روح خدا اشک ماتم ریختند.

انتهای پیام/79009/ذ40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول