اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران بندرعباس:

امام خمینی (ره) فیلسوف و شخصیتی چند وجهی برای جهانیان بود

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران بندرعباس گفت: امام خمینی (ره) برای جهانیان ادیب، فیلسوف و شخصیتی مکعبی پیدا کرده بود.

امام خمینی (ره) فیلسوف و شخصیتی چند وجهی برای جهانیان بود

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرسیریک واقع در شرق مرکز هرمزگان، حجت‌الاسلام و المسلمین محمد عبادی‌زاده ظهر امروز در مراسم گرامیداشت ارتحال ملکوتی بنیانگذار جمهوری اسلامی در مسجد صاحب‌الزمان (عج) شهر بندر سیریک در جمع برادران و خواهران شیعه و اهل سنت گفت: راه و مسیر امام مسئله بسیار مهمی است که چهار سطر سلوکی امام شامل فردی، ملی و جهانی را دربرداشت که او را انسانی ادیب، فیلسوف و شخصیتی مکعبی برای جهانیان معرفی کرده بود.

این مسئول بیان کرد: امام در عین حال که یک سیاستمدار قهار، یک عارف مرشد بود، در عرصه‌های مسائل فقهی یک مجتهد و فیلسوف و یک ادیب و شاعر توانمند دارای شخصیتی بود که نه تنها امت‌های مسلمان شیفته ایشان شدند، بلکه شخصیت‌های بزرگ جهان به خاطر شخیصت والای امام تحت تأثیر حرکت‌ها و رفتارهای ایشان می‌شدند.

عبادی‌زاده خاطرنشان کرد: امام خمینی (ره) شخصی ساده‌زیست بود، اما دارای افکار فوق‌العاده علمی، سیاسی، دینی، فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی که توانست با حرکت خود اسلام ناب محمدی (ص) را از درون کتاب‌ها، کتابخانه‌ها، خانه‌ها به سطح جامعه تزریق و آنرا به ذهن و قلب ملت‌ها گسترش و روا دارد.

عضو هیئت علمی و مسئول حوزه‌های علمیه خواهران بندرعباس تصریح کرد: امام دین اسلام را نه تنها برای امت‌های اسلامی احیا کرد، بلکه آن را برای همه بشریت فهماند که دین اسلام دین مسالمت، برادری، آزادی و دفاع از حق در برابر ظالمان و یاور مظلومان است.

وی با بیان اینکه امام راحل به دنبال وحدت، همدلی در میان آحاد ملت‌ها بود، اظهار داشت: امام یک اصل قرآنی دنبال می‌کرد و برای سازندگی جامعه اسلامی و بشریت رنگ‌های مذهبی دنبال نمی‌کرد، بلکه رسیدن به اسلام ناب محمدی (ص)، اسلام ایثار و جهاد تلاش و با اسلام امریکایی، اسلام وهابیت، اسلام خوش‌گذرانی، اسلام بدلی و اسلام کاخ‌نشینی به شدت مبارزه می‌کرد.

فرماندار سیریک نیز در ادامه این جلسه گفت: بیداری اسلامی به عنوان یک پدیده متأثر از نهضت فکری انقلاب اسلامی ایران در عصر امروز در قالب یک جنبش اجتماعی و سازمانی رخ کرده است.

محمد اسفندیاری افزود: نقش حساس رهبری در شکل‌گیری نهضت اسلامی‌ در دوران طاغوت و پیروزی انقلاب اسلامی ‌و سرنگونی رژیم کهنه و فرسوده شاهنشاهی در کشور و جایگزین شدن آن با نظام اجتماعی جدید بر پایه مردم‌سالاری دینی و احیای دوباره اسلام در سطح جهان موضوعی بسیار بزرگ و حیرت‌انگیز است.

این مسئول خاطرنشان کرد: حضرت امام خمینی (ره) واقعاً رهبری مدبر، شجاع، متفکر، آگاه به زمان و مسائل جهانی بود که با بهره‌مندی از شیوه‌های نوین و بدیع با توکل بر خدا و نیتی بسیار پاک و خدایی بزرگ‌ترین انقلاب معاصر در سطح دنیا هدایت کرد.

نماینده عالی دولت در شهرستان سیریک تصریح کرد: امام خمینی (ره) برای همه ملت‌های مسلمان یک الگوی مقاومت و اسوه حسنه‌ای تبدیل شده و امروزه در سطح جهان تمام آزادیخواهان با الهام‌گیری از نهضت شکوهمند انقلاب اسلامی انقلاب‌های خود را پیروز و هدایت می‌کنند.

اسفندیاری با بیان اینکه حضرت امام خمینی (ره) برای رسیدن به اهدافش ایمان و توکل بر خدا، ایمان به داشتن روحیه مردم برای آزادی از ظلم و داشتن ایمان راسخ برای انجام کار خود برای رضای خداوند تکیه کرده بود، ابراز داشت: جمهوری اسلامی در جهت دادن بیداری و احیای تفکر اسلامی نقش هدایت‌کننده‌ای ایفا کرد و ضمن مقابله با همه حرکت‌های انحرافی در جهت وحدت اسلامی و حمایت از نهضت‌های اصیل اسلامی، گام‌های مؤثری برداشته و می‌دارد.

فرماندار سیریک بیان کرد: انقلاب اسلامی با فرهنگ و تفکر اصیل اسلامی توانست تغییرات و تحولات اساسی در ساختار و کارکرد نظام بین‌الملل و رفتار ملت‌های جهان به وجود آورد و با به چالش کشیدن نظام‌های بین‌الملل و قواعد حاکم بر آن قدرت‌های شرق و غرب که هر دو در جهت تسلط بر ملت‌های جهان و ماهیت سلطه‌جویانه و مادی‌گرایانه داشتند چهره آنها را برای همه مردم دنیا آشکار ساخت.

اسفندیاری در پایان اضافه کرد: یکی از عوامل مهم و اساسی در شکل‌گیری جریانات و تحقق خواسته‌های اجتماعی برخورداری از مدیر و رهبر به عنوان هدایت‌دهنده مسیر و جریان حرکتی است که در همه اندیشه‌های مختلف در فرهنگ علوم سیاسی و اجتماعی مطرح است.

انتهای پیام/88004/ذ40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول