اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در جمع زائران و مجاوران حرم مطهر رضوی مطرح شد

شاخص‌های خط امام به روایت حجت‌الاسلام رئیسی/ مهم‌ترین مؤلفه قدرت در نظام جمهوری اسلامی مردم متدین هستند

معاون اول قوه قضائیه با تشریح و تبیین شاخص‌های خط امام گفت: خط امام خط توجه به رأی و آرای عمومی مردم و خط استقامت و کوتاه نیامدن در برابر دشمنان است.

شاخص‌های خط امام به روایت حجت‌الاسلام رئیسی/ مهم‌ترین مؤلفه قدرت در نظام جمهوری اسلامی مردم متدین هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، حجت‌الاسلام سیدابراهیم رئیسی دقایقی پیش در مراسم بیست و چهارمین سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی (ره) و قیام 15 خردادماه که در محل رواق حضرت خمینی (ره) حرم مطهر رضوی برگزار شد، با بیان اینکه در مورد شخصیت علمی، فقهی، جهادی و اجتهادی حضرت امام بسیار سخن‌ها گفته شده است، اظهار کرد: باید به سنگ زیربنایی امام یعنی تفکر و اندیشه ایشان اشاره کرد؛ همه مبانی فقهی، حقوقی و سیاسی و سلوک شخصی حضرت امام بند به بند زیربنای ایشان یعنی همان اندیشه و تفکرشان است.

وی افزود: حقیقتاً امام یک عالم ربانی بوده که تمام وجودش جلوه عشق به خدا و دلدادگی به حضرت حق بود، بنابراین اگر بخواهیم شخصیت ایشان را تحلیل کنیم بدون نگاه به سنگ زیربنای اندیشه و تفکر حضرت امام امکانپذیر نیست، چراکه نگاه به همه سلوک سیاسی و اجتماعی حضرت امام با نگاه به این است که مرد دلداده به خدا بود.

معاون اول قوه قضاییه خاطرنشان کرد: فقیه کسی است که دین‌شناس باشد و تمام ابعاد دین را بداند و ولایت فقیه یعنی در رأس نظام اسلامی فقیه جامع‌الشرایط باشد که می‌خواهد جامعه دینی را برپا کند؛ به نحوی که تمام جامعه ما از دین و آموزه‌های دین بهره‌مند باشد.

رئیسی با بیان اینکه امام حیات دارد و جاودانه است، تصریح کرد: حیات امام، حیات میراث گرانقدر ایشان یعنی انقلاب اسلامی و حیات راه و خط امام و حیات آرمان‌های مقدس انقلاب اسلامی است. امروز به واقع بیش از همه زمان‌ها حیات و جاودانگی حضرت امام را مشاهده می‌کنیم.

وی متذکر شد: سخنان امروز رهبری در کنار مرقد حضرت امام را مشاهده کنید که همان سخنان حضرت امام در جماران بود و امروز رهبر معظم انقلاب بر اصول و مبانی تأکید می‌کند که دیروز حضرت امام فریاد می‌زد و این همان راز و رمز حیات طیبه امام و جاودانگی حضرت امام است.

معاون اول قوه قضاییه در ادامه سخنانش با اشاره به جایگاه روحانیت در میان مردم اذعان داشت:‌ علمای ما و روحانیت ما با مردم و از مردمند؛‌ نباید فراموش کنیم که بالاترین رقم شهدا مربوط به روحانیت است و امروز هم برای مردم مطمئن‌ترین گروه مرجع در همه مسائل سیاسی و اجتماعی روحانیت است، چراکه سخنان روحانیون را به عنوان سخن برتر می‌پذیرند و به آن اعتماد و اعتقاد دارند.

وی با بیان اینکه حضرت امام مجاهد بود و پیش از اینکه مجاهد در میدان باشد در عرصه جهاد با نفس موفقیت بزرگی داشت، یادآور شد: اگر امروز سخن از حکومت و گره‌گشایی از کار مردم و انسان‌ها داریم همه باید در پرتوی خداخواهی باشد.

رئیسی متذکر شد: امروز حقوق بشر گوش فلک را کر کرده است، اما به راستی چه کسانی دم از حقوق بشر می‌زنند و باید دید که چقدر راست می‌گویند و آیا این سخنان برای جلب توجه و یا جذب منافع بیشتر است؛ اینهایی که دگرخواهی می‌کنند کجا هستند که دگرخواهی‌ها در زندگی حضرت علی (ع) و حضرت فاطمه (س) را ببینند و کجا هستند که دگرخواهی را در شیوه زندگی ائمه و بزرگان ما ببینند که تمام وجودشان برای دگرخواهی بوده، اما برای خدا و این هم منطق امام است.

عضو مجلس خبرگان رهبری در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به انتخابات یازدهم ریاست جمهوری اظهار کرد: تفاوت انتخابات در نظام مردم‌سالاری دینی ما با نظام لیبرال دموکراسی غربی تفاوتی ماهوی است؛ بدین معنا که در نظام جمهوری اسلامی ایران مبنا و مدار تکلیف‌مداری است. به تعبیر دیگر هم مردم و هم کاندیداها براساس تکلیف عمل می‌کنند.

وی تأکید کرد: نباید در این میان بیان شود که براساس موج و فضای ناسالم رأی داده‌ام، بلکه باید همه حضوری با بصیرت و آگاهانه داشته باشند چرا که تکلیف‌مداری است.

رئیسی ادامه داد: اگر مردم و کاندیداها براساس تکلیف‌مداری حضور پیدا کنند، قطعاً پیروزند و شکستی در کار نیست و آن کاندیدایی که نیز رأی بیاورد یا خیر باز هم پیروز بوده چرا که براساس تکلیف عمل کرده است و در این میان قطعاً دشمنان انقلاب اسلامی شکست می‌خورند.

وی با تأکید بر اینکه این انتخابات بسیار مهم و حائز اهمیت است، اظهار کرد:‌ رهبر معظم انقلاب امروز فرمودند که خط امام اصول و مبانی‌ دارد و لذا باید دید که چه کسی خط امامی‌تر و ولایی‌تر است.

معاون اول قوه قضاییه در ادامه در تشریح و تبیین شاخصه‌های خط امام اذعان داشت: خط امام خط توجه به رأی و آرای عمومی مردم، خط وحدت و یکپارچگی و خط پشتیبانی از ولایت فقیه، خط دشمن شناسی و دشمن‌ستیزی و خط استقامت و کوتاه‌ نیامدن در برابر دشمن است.

رئیسی افزود: آیا واقعاً اگر در مسئله هسته‌ای کوتاه بیاییم همه چیز تمام می‌شود؟ خیر، چراکه آنها به دنبال این هستند ما دست از دین‌مان برداریم.

وی عنوان کرد:‌ امروز به واقع حضور حداکثری و پرشور مردم موجب یأس دشمنان می‌شود و در هر حالتی هرچه درجه حضور مردم بیشتر باشد، درجه ناامیدی دشمن نیز بیشتر خواهد شد.

معاون اول قوه قضاییه با تأکید براینکه مهم‌ترین مؤلفه قدرت در نظام جمهوری اسلامی مردم متدین هستند، ادامه داد: اگر تا به امروز دشمنان هیچ اقدامی علیه ما انجام نداده‌اند این نیست که نمی‌خواهند، بلکه به دلیل وجود همین مردان و زنان متدین در صحنه نمی‌توانند عملی انجام دهند.

وی در ادامه خطاب به کاندیداهای ریاست جمهوری اظهار کرد:‌ همچنان که امروز مقام معظم رهبری نصیحت‌هایی را فرمودند، بنده نیز عرض می‌کنم هر کار و مسئولیتی ظرفیت‌هایی می‌خواهد ظرفیت پیروزی، ظرفیت شکست، ظرفیت فقر و ظرفیت غنا، اما آن چیزی که ظرفیت می‌سازد عبودیت و بندگی است.

عضو مجلس خبرگان رهبری تأکید کرد: همواره در مسائل سیاسی و اجتماعی برخی از کم‌ظرفیت‌ها کار دست خود و کشور می‌دهند بنابراین کسانی که ظرفیت را ندارند و انسان‌های کم‌ظرفیت نباید وارد عرصه شوند.

وی در پایان خاطرنشان کرد:‌ امروز توکل به خدا سبب اینچنین اقتداری برای نظام جمهوری اسلامی ایران شده است و این اقتدار و عزتی که امروز داریم به برکت امام و خون شهیدان است.

انتهای پیام/70003/ذ40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول