اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان زنجان:

اندیشه والای امام عزت را به جامعه اسلامی برگرداند

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان زنجان گفت: اندیشه والای امام عزت را به جامعه اسلامی برگرداند.

اندیشه والای امام عزت را به جامعه اسلامی برگرداند

حجت‌الاسلام علی دشتکی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار داشت: طی سده‌های اخیر بخش‌های مختلف نظام غیر توحیدی بر عدم کارایی اسلام در حوزه مدیریت اجتماعی، سیاسی و اقتصادی آنچنان تاکید داشته که حتی برخی از نخبگان مسلمان نیز این موضوع را قبول کرده بودند.

وی با اشاره به اینکه موضوع ناکارآمدی مدیریت دینی در عصر کنونی را همه پذیرفته بودند، خاطرنشان کرد: با اقدام و نهضتی که امام خمینی (ره) داشتند، امروز خلاف این موضوع در سطح دنیا به اثبات رسیده است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان با بیان اینکه امام راحل (ره) تفکر مدیریت جامعه اسلامی را احیا کردند، اضافه کرد: اندیشه امام خمینی (ره) آنچنان والا و بلند بود که از به یغما رفتن تلاش‌های ائمه معصومین (ع) جلوگیری کرد.

وی با تاکید بر اینکه اندیشه و مکتب امام به همه جهانیان خلاف حرف‌های آنها را اثبات کرده است، تصریح کرد: امروز دیگر مدیریت دینی ناموفق تلقی نمی‌شود.

 مدیریت دینی به عنوان الگوی موفق در جوامع امروزی مطرح است

دشتکی با بیان اینکه مدیریت دینی یکی از الگوهای موفق در جامعه امروزی است، یادآور شد: این مدیریت همه جهان را تحت تاثیر خود قرار داده است.

وی با تاکید بر اینکه امروز در منطقه و در کشورهای مختلف بیداری اسلامی مطرح شده است، ادامه داد: در سایر نقاط جهان نیز حرکت‌ها و خیزش‌هایی با عناوین مختلف اتفاق افتاده است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان با بیان اینکه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران الگوی همه حرکت‌ها در جهان است، اذعان داشت: این نظام بر اساس اندیشه والای امام و مکتب تاثیرگذار ایشان پایه‌ریزی شده است.

وی با اشاره به اینکه امروز باید همه ملت‌ها، اندیشه‌های اسلامی و غیر اسلامی، همه آزادی‌خواهان و محرومان جهان قدردان اندیشه والای امام راحل باشند، تاکید کرد: این اندیشه امام عزت را به جامعه اسلامی برگردانده است.

 تبیین اندیشه‌های امام در اولویت باشد

دشتکی با بیان اینکه امروز باید اندیشه معمار کبیر انقلاب اسلامی ایران تبیین شود، خاطر نشان کرد: باید بتوانیم ارتباطی بین جوانان و نسل سوم با اندیشه‌های امام برقرار کنیم.

وی با اشاره به اینکه امام خمینی (ره) بر استقلال فکری ملت‌ها و افراد و گروه‌های مختلف در چارچوب دین اسلام تاکید داشتند، اضافه کرد: استقلال هر جامعه‌ای در چارچوب نظام توحیدی نیز مورد تاکید ایشان بود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان با بیان اینکه اگر اندیشه‌های امام راحل و تاکیدات ایشان امروز توسط متولیان امر مورد توجه باشد دنیا گرفتار مشکلات نمی‌شود، ادامه داد: بروز جنگ و دعوا امروز به این دلیل است که هیچ کس حد و حدود خود را در چارچوب اسلامی رعایت نمی‌کند.

وی با اشاره به اینکه تعدی بر حقوق دیگران از دیدگاه امام خمینی (ره) حرام است، افزود: بر اساس اندیشه‌ها و مکتب والای امام راحل که برگرفته از نظام توحیدی است، مردم هر جامعه‌ای ولی نعمت آن جامعه محسوب می‌شوند.

دشتکی با بیان اینکه باید اندیشه‌های امام خمینی (ره) امروز در جامعه ترویج یابد و به ویژه نسل جوان با آن آشنا شوند، ادامه داد: حضور در عرصه‌های مختلف سیاسی، اجتماعی و اقتصادی از دیدگاه ایشان یک تکلیف شرعی است.

وی با اشاره به اینکه احقاق حقوق افراد از دیدگاه امام خمینی (ره) با حضور آنها در عرصه حاصل می‌شود، تصریح کرد: مردم وظایفی نیز در زمینه برپایی حکومت دارند و باید به آن عمل کنند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان با بیان اینکه اگر اندیشه‌ها و نظرات امام خمینی (ره) در جامعه پیاده شود مشکلات کاهش پیدا می‌کند، اظهار داشت: حرکت در مسیر این اندیشه‌ها و آرمان‌ها از اهداف مهم است.

گفتنی است مراسم گرامیداشت سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) با حضور سردار افشار جانشین وزیر کشور در امامزاده سید ابراهیم این شهر برگزار می‌شود.

برگزاری دسته عزاداری حسینیه اعظم و عزاداری هیئت‌های مذهبی شهر زنجان نیز از دیگر برنامه‌های سالگرد ارتحال امام محسوب می‌شود.

برگزاری مسابقات کتابخوانی از دیگر برنامه‌های پیش‌بینی شده به مناسبت سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) در استان زنجان اعلام شده است.

انتهای پیام/73006/ب40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول