اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی ‌‌فارس اعلام کرد

تمهیدات ترافیکی پلیس فارس در ایام ارتحال حضرت امام (ره)

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی فرماندهی انتظامی فارس تمهیدات ترافیکی پلیس فارس را برای کاروان‌ها و زائران حرم حضرت امام (ره) اعلام کرد.

تمهیدات ترافیکی پلیس فارس در ایام ارتحال حضرت امام (ره)

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز به نقل از روابط عمومی فرماندهی انتظامی استان فارس، سرهنگ مصطفی عباسی اظهار داشت: این مراسم هرساله با حضور گسترده مردم قدرشناس و فهیم کشورمان برگزار و از استان فارس نیز اقشار مختلف مردم برای شرکت در مراسم سالگرد بزرگداشت ارتحال حضرت امام (ره)، عازم تهران می‌شوند.

وی ادامه داد: علاوه بر عبور هیئت‌ها و کاروان‌های عزاداری که از استان فارس عازم هستند، کاروان‌های اعزامی از دیگر استان‌های جنوبی کشور نیز برای شرکت در این مراسم از جاده‌های این استان عبور و در همین راستا مسئولیت ایجاد تسهیلات ترافیکی در مسیر حرکت و وسائط نقلیه زائران از مبدا حرکت تا مقصد و بلعکس در چارچوب وظایف تعیین شده بر عهده  پلیس راهنمایی و رانندگی و پلیس راه استان فارس است.

رئیس پلیس راهور فرماندهی انتظامی فارس خاطرنشان کرد: از آنجا که در این ایام جمعیت قابل ملاحظه‌ای از رانندگان سرنشینان عابران در طول جاده‌ها و معابر در تردد هستند کوچک‌ترین اشتباه یک راننده حوادث جبران‌ناپذیری را به دنبال دارد.

عباسی به رانندگان توصیه کرد که ضمن رعایت قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی، قبل از سفر از ابزارها و تجهیزات کنترلی وسیله نقلیه از ترمز گرفته تا چراغ و غیره ... اطمینان حاصل کرده و لاستیک‌ها را بازدید و از سالم بودن آن اطمینان حاصل کنند.

وی افزود: پرهیز از عجله و شتاب بی‌مورد رعایت سرعت مطمئنه، استفاده به‌موقع از رانندگان کمکی، پرهیز از رانندگی هنگام خستگی و خواب‌آلودگی، رعایت ظرفیت مجاز وسایل نقلیه برای کنترل بهتر، جلوگیری از تردد سرنشینان در راه‌رو اتوبوس حین حرکت به منظور جلوگیری از حواس‌پرتی رانندگان، در صورت بروز نقص فنی توقف در شانه خاکی با نصب علائم ایمنی شامل تابلو احتیاط در فواصل مناسب به منظور هشدار و آگاهی سایر رانندگان ضروری است.

رئیس پلیس راهور فرماندهی انتظامی فارس از رانندگان درخواست کرد که از توقف‌های بی‌مورد در طول مسیر و در نقاط کور و فاقد دید پرهیز و به منظور حفظ جان خود و سرنشینان با رعایت مقررات با خادمان خود در پلیس راهور و پلیس راه همکاری داشته باشند.

عباسی بیان کرد: رانندگان باید توجه داشته باشند که با رانندگی احساسی و بی‌توجهی به قوانین رانندگی و همین طور سبقت و سرعت غیرمجاز حرکات مخاطره‌آمیز انجام ندهند و سلامت زائران و مسافران را به خطر نیندازند.

وی تصریح کرد: رانندگان باید توجه داشته باشند در زمانی که به صورت کاروانی حرکت می‌کنند فاصله طولی مناسب را با وسیله نقلیه جلویی مد نظر قرار دهند تا مشکلی در تردد خودرویی سایر هم‌وطنانمان در طول مسیر به وجود نیاید.

رئیس پلیس راهور فارس با تاکید بر استفاده از کمربند ایمنی در هنگام رانندگی، از رانندگان اتوبوس‌ها خواست تا از رانندگی در لاین سوم بزرگراه‌ها خودداری کنند.

عباسی به زائران نیز توصیه کرد که رانندگان را تحریک نکنند تا برای زودتر رسیدن با سرعت غیرمجاز حرکت کنند و اگر مشاهده کردند راننده‌ای قوانین و مقررات را رعایت نمی‌کند و با بی‌دقتی در رانندگی سلامت آنها را به خطر می‌اندازد با رعایت احترام، برای حفظ سلامتی خود و همسفرانشان به راننده تذکر و در صورتی که توجه نکرد مراتب را به پاسگاه‌های پلیس راه واقع در مسیر گزارش دهند.

انتهای پیام/‌2448/ش/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول