اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل حوزه‌های علمیه آذربایجان غربی:

بیداری امت‌های اسلامی از ثمرات رهنمودهای امام راحل است

مدیرکل حوزه‌های علمیه آذربایجان غربی گفت: بیداری امت‌های اسلامی اکنون از ثمرات رهنمودهای امام راحل است که در دنیا موج می‌زند و این امر نشان از این دارد که راه امام زنده بوده و زنده خواهد ماند.

بیداری امت‌های اسلامی از ثمرات رهنمودهای امام راحل است

محمد جواد قهرمانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه ضمن تسلیت فرا رسیدن سالگرد ارتحال امام خمینی(ره)، اظهار داشت: بیداری امت‌های اسلامی اکنون از ثمرات رهنمودهای ایشان است که در دنیا موج می‌زند و این نشان از این حقیقت است که راه امام زنده است و زنده خواهد ماند.

وی به بیان روایاتی از رسول گرامی اسلام در ارتباط با جایگاه عالمان دینی در اسلام پرداخت و گفت: در این میان امام خمینی(ره) به عنوان نماد و سمبل حوزه‌های علمیه و نگین درخشان روحانیت، همانند خورشیدی درخشان همه عالم را منور کرد و با اندیشه‌های نورانی خود توانست کشور اسلامی را از دست ظالمان و طاغوتیان نجات دهد و با تثبیت حاکمیت مستضعفان، رهبری مردم را بر عهده بگیرد.

قهرمانی اضافه کرد: امروز در آستانه رحلت همان امامی قرار داریم که با الگو قرار دادن ایشان و با توجه به اندیشه‌های همیشه سبز ایشان می‌توانیم آبادی دنیا و آخرت خویش را تامین کنیم.

وی در ادامه به برخی از فضایل امام خمینی(ره) اشاره کرد و افزود: ایشان با اندیشه‌های ناب خود همانند نوری در قلب‌های غم زده مردم نورافشانی می کردند و با عطر دلاویز رفتار و کردار خود مردم را چنان بیدار کردند که ثمره‌های آن هنوز هم در ملت‌های اسلامی به چشم می‌خورد.

قهرمانی با اشاره بر لزوم تبیین بیش از پیش اندیشه‌های امام در میان جوانان، تصریح کرد: امروز باید جوانان ملل اسلامی با اندیشه‌ها، سیاست‌ها، اخلاق و فضایل امام آشنا شوند و با پی بردن به شخصیت بی نظیر ایشان، دنباله‌رو نهضتی باشند که امام بنیان گذارش بود.

وی خاطرنشان کرد: امروز غرب می‌خواهد با الگو قرار دادن شخصیت‌های کذب و منفور، یاد امام را از دل‌‌های مسلمانان بزداید، ولی نمی‌داند که امام بر دل‌های مسلمانان حکومت دارد و جوانان باید در مسیر پاسداری از ارزش‌های اسلام و انقلاب، دنباله رو پدرانشان باشند که امام رهبر و الگوی آن‌ها بوده است.

قهرمانی بیداری امت‌های اسلامی را اکنون از ثمرات رهنمودهای ایشان دانست و گفت: راه امام زنده است و زنده خواهد ماند.

وی ادامه داد: جهان‌بینی توحیدی، اخلاص و تقوا همواره در اندیشه‌ها و بیانات امام موج می‌زد، به گونه‌ای که ایشان شبیه‌ترین زندگی به زندگی امامان معصوم داشتند و ما خدا را به سبب داشتن چنین رهبر بی‌نظیری شاکر هستیم و به خود می‌بالیم.

قهرمانی به شخصیت مقام معظم رهبری نیز اشاره کرد و افزود: اگر چه امام اکنون در میان ما نیست، اما مقام معظم رهبری با ادامه مسیر امام، ملت‌ را به سمت سعادت هدایت می‌کنند و همانند امام در دل‌های مسلمانان نورافشانی می‌کنند.

انتهای پیام/61009/ب30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول