اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون هماهنگ‌کننده سپاه بیت‌المقدس کردستان خبر داد

اعزام 7500 زائر کردستانی به حرم مطهر امام خمینی(ره)

معاون هماهنگ‌کننده سپاه بیت‌المقدس کردستان با اشاره به تدارک گسترده برنامه‌ها در سالروز رحلت خمینی کبیر از اعزام کاروان 7500 نفره زائران این استان به مرقد امام خبر داد.

اعزام 7500 زائر کردستانی به حرم مطهر امام خمینی(ره)

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، ابراهیم حسینی در دومین جلسه کمیته تدوین برنامه‌های سالگرد ارتحال بنیانگذار انقلاب با یادآوری فرمایشات مقام معظم رهبری پیرامون ویژگی‌های امام راحل گفت: اینکه ایشان می‌فرمایند امام خمینی حقیقت همیشه زنده است، واقعیتی ملموس و عینی است و ما هر اندازه در خط و مسیر امام حرکت کنیم موفق‌تر خواهیم بود.

وی با اشاره به فراز دیگری از بیانات معظم‌له مبنی بر اینکه انقلاب ایران بدون نام خمینی کبیر در هیچ کجای جهان شناخته شده نیست اظهار کرد: این موضوع نشان می‌دهد نه تنها کشور ما و منطقه بلکه کل دنیا متأثر از بنیانگذار انقلاب است، به گونه‌ای که قرن بیستم به نام ایشان تثبیت شد.

حسینی به باورهای شهید مطهری در خصوص امام خمینی نیز گریزی زد و گفت: توکل بسیار امام در کارها، اطمینان به هدف و مسیر و همچنین اعتقاد و ایمان قلبی به مردم چهار عنصری هستند که شهید مطهری به عنوان درس‌های خود از امام خمینی ذکر می‌کند.

معاون هماهنگ‌کننده سپاه بیت‌المقدس کردستان در ادامه پیرامون برنامه‌های سالگرد ارتحال رهبر فقید انقلاب با اشاره به سهمیه 15 هزار نفری درخواستی استان در ابتدا به منظور زیارت مرقد امام خاطر نشان کرد: پس از پیگیری‌ها و با لحاظ کردن توانمندی‌ها اعزام 7 هزار زائر از کردستان پذیرفته شد که با در نظر گرفتن افراد جنبی همراه کاروان این رقم به هفت هزار و 500 نفر می‌‌رسد.

حسینی تعداد اتوبوس مورد نیاز برای جابه‌جایی این زائران را 173 دستگاه ذکر کرد و افزود: تاکنون 150 اتوبوس تهیه شده و 17 دستگاه دیگر نیز از طریق واحد امور صنفی سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان در اختیار ستاد قرار خواهد گرفت، اما هنوز به شش دستگاه دیگر نیاز داریم.

وی در خصوص بخش فرهنگی این کاروان با اشاره به تدارک بسته‌های فرهنگی و ارسال به شهرستان‌های مختلف استان اظهار کرد: درخواست ما قرار دادن وسایل تحریر برای ثبت خاطرات زائران از این سفر بود که محقق نشد.

معاون هماهنگ‌کننده سپاه بیت‌المقدس کردستان، تعداد خودروهای سنگین در نظر گرفته شده برای حمل تغذیه کاروان را 10 دستگاه، تعداد آمبولانس و تیم پزشکی را 12 مورد و یک امدادگر برای هر اتوبوس ذکر کرد.

حسینی تأمین 10 گروه تعمیراتی خودرو از سوی اداره‌کل مسکن و شهرسازی کردستان، اختصاص 20 خودروی سبک از محل امکانات سپاه و آماده‌سازی شش تیم راهنمایی و رانندگی به همراه تهیه شام برای 10 هزار نفر از سوی این نهاد مردمی را دیگر اقدامات کمیته به منظور اعزام مطلوب زائران مرقد امام عنوان کرد.

معاون هماهنگ‌کننده سپاه بیت‌المقدس کردستان با اشاره به اتخاذ تدابیر لازم به منظور حفظ امنیت کاروان‌ها گفت: خوشبختانه در این زمینه با هیچ گونه مشکلی مواجه نیستیم.

وی در پایان ابراز امیدواری کرد که زائران این کاروان با بهره‌گیری مناسب از فضایل معنوی سفر به مرقد امام، نقش مهمی را در راستای ترویج فرهنگ و آموزه‌های بنیانگذار انقلاب اسلامی ایفا کنند.

انتهای پیام/79012/و40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول