اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان جنوبی خبر داد

مصرف آب بیرجند 49 درصد مصرف آب خراسان جنوبی

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب خراسان جنوبی گفت: در شهرستان بیرجند 59 هزار و 333 مشترک آب وجود دارد که 49 درصد مصرف آب خراسان جنوبی را تشکیل می‌دهد.

مصرف آب بیرجند 49 درصد مصرف آب خراسان جنوبی

سید مجتبی عراقی‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بیرجند، اظهار داشت: در خراسان جنوبی 131 هزار و 856 مشترک آب وجود دارد.

وی با بیان اینکه 45 درصد تمام مشترکان خراسان جنوبی مربوط به شهرستان بیرجند است، گفت: تعداد 59 هزار و 333 مشترک آب در شهرستان بیرجند وجود دارد.

فرسوده بودن 20 درصد شبکه انتقال آب بیرجند

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب خراسان جنوبی از میزان مصرف آب شهرستان بیرجند خبر داد و افزود: میزان مصرف آب شهرستان بیرجند 49 درصد مصرف آب خراسان جنوبی را تشکیل می‌دهد.

عراقی‌زاده تصریح کرد: در خراسان جنوبی در سال گذشته 10 هزار و 376 انشعاب آب نصب شده است.

وی شبکه توزیع آب بیرجند را از قدیمی‌ترین شبکه‌های آب کشور دانست و ادامه داد: حدود 20 درصد از شبکه انتقال آب بیرجند فرسوده است و عمر مفید برای تاسیسات آب و فاضلاب شهری بین 15 تا 30 است.

وجود بیش‌از 4 هزار انشعاب فاضلاب در شهرستان بیرجند

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب خراسان جنوبی از کافی نبودن ظرفیت خطوط انتقال آب در بیرجند خبر داد و اضافه کرد: با توجه به افزایش و رشد جمعیت در بیرجند خطوط انتقال آب کافی نیست و باید شبکه‌های موجود اصلاح شود.

عراقی‌زاده متذکر شد: اعتبارات استانی و خشکسالی برای اصلاح شبکه شهری آب در نظر گرفته شده و بر اساس اولویت‌بندی و نیاز مشترکان آب 10 تا 15 درصد شبکه‌های شهری آب بیرجند اصلاح می‌شود.

این مسئول در پایان خاطر نشان کرد: در سال گذشته تعداد انشعابات فاضلاب نصب شده در شهرستان بیرجند 4 هزار و 583 مورد بوده که نسبت به سال 90 کاهش داشته است.

انتهای پیام/2248/ن20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول