اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل آبفار خراسان‌جنوبی:

600 لیتر در ثانیه به منابع آبی خراسان‌جنوبی اضافه می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی خراسان‌جنوبی از محدودیت منابع آبی استان خبر داد و گفت: در صورت انجام شبکه فاضلاب روستایی حدود 600 لیتر در ثانیه به منابع آبی استان اضافه می‌شود.

600 لیتر در ثانیه به منابع آبی خراسان‌جنوبی اضافه می‌شود

علی‌اکبر بسکابادی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بیرجند اظهار کرد: اعتباری در راستای سفر چهارم رئیس جمهور خراسان‌جنوبی و بازدید از مناطق محروم این شهرستان از جمله روستای زیدر به سربیشه اختصاص یافته است.

وی تصریح کرد: در سال جاری اعتباری بالغ بر 15 میلیارد تومان مبادله موافقت‌نامه برای آبرسانی به روستاهای استان انجام شده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی خراسان‌جنوبی افزود: تاکنون از محل ماده 12 نیز بالغ بر 6 میلیون و 400 میلیون تومان به استان اختصاص یافته است.

بسکابادی ادامه داد: همچنین از محل اعتبارات تملک و دارایی و دو درصد نفت، توسعه نهبندان و سربیشه نیز اعتباراتی به استان اختصاص یافته که تاکنون این اعتبار تخصیص نیافته است.

وی ضریب برخورداری از آب آشامیدنی سالم را 86.46 درصد و ضریب بهره‌مندی از آب آشامیدنی در استان را 70.52 درصد اعلام کرد.

*برخورداری 2 روستا از شبکه جمع‌آوری فاضلاب

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی خراسان‌جنوبی از محدودیت منابع آبی استان خبر داد و گفت: در صورت انجام شبکه فاضلاب روستایی حدود 600 لیتر در ثانیه به منابع آبی استان اضافه می‌شود.

بسکابادی با بیان اینکه دو روستای کرغند شهرستان قاینات و چرمه از توابع شهرستان سرایان تا پایان امسال از شبکه جمع‌آوری فاضلاب برخوردار می‌شوند، افزود: این روستاها به دلیل داشتن جمعیت بالا و مشکل زیست‌محیطی ناشی از عدم امکان حفر چاه برای جمع‌آوری فاضلاب و به دلیل داشتن بستر سنگی در اولویت برخورداری از شبکه جمع‌آوری فاضلاب قرار گرفتند.

وی بیان داشت: سرانه هر خانوار روستایی برای طرح جمع‌آوری شبکه فاضلاب 3 میلیون تومان است که تاکنون مبلغ 5 میلیارد تومان در این راستا هزینه شده است.

انتهای پیام/69002/آ/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول