اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل شرکت آبفار خراسان جنوبی خبر داد

برخورداری 610 روستای خراسان جنوبی از نعمت آب شرب

خبرگزاری فارس: مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی خراسان جنوبی گفت: تا پایان شهریور‌ماه سال جاری تعداد 611 روستای این استان از نعمت آب شرب و بهداشتی برخوردار شدند.

برخورداری 610 روستای خراسان جنوبی از نعمت آب شرب

علی‌اکبر بسکابادی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در بیرجند اظهار کرد: تامین آب آشامیدنی سالم و اقدامات پیشگیرانه به منظور جلوگیری از هدررفت آب جزء ماموریت‌های اصلی شرکت آب و فاضلاب روستایی به شمار می‌رود.

وی با بیان اینکه با توجه به خشکسالی‌های چندین ساله منابع آب زیرزمینی و سایر منابع آبی این استان دچار کمی آبی و کم کیفیت شدن آب شده است، تصریح کرد: تمامی افراد باید در مصرف آب صرفه‌جویی داشته و از هدررفت آب جلوگیری کنند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی خراسان جنوبی یادآور شد: این شرکت در سال 84 با مصوبه مجلس شورای اسلامی و ابلاغیه دولت تشکیل شد.

بسکابادی ادامه داد: چارت تشکیلات شرکت که توسط معاونت برنامه‌ریزی ریاست جمهوری ابلاغ شده شامل حوزه مدیرعامل و سه معاونت پشتیبانی و منابع انسانی، نظارت بر بهره‌برداری و مهندسی و توسعه و مدیریت امور شعب است.

* شبکه توزیع و انتقال آب روستایی خراسان جنوبی بیش از 6 کیلومتر طول دارد

وی افزود: بر اساس آخرین آمار تا پایان شهریور ماه سال سال جاری تعداد 611 روستای خراسان جنوبی با جمعیت 241 هزار و 915 نفر از نعمت آب شرب و بهداشتی برخوردار شدند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی خراسان جنوبی، طول شبکه توزیع و انتقال آب روستایی این استان را 6 هزار و 34 کیلومتر عنوان کرد و گفت: حجم مخازن ذخیره آب این استان نیز 109 هزار و 160 متر مکعب است.

بسکابادی اظهار کرد: منابع تامین آب شرب و بهداشتی از طریق 322 حلقه چاه و قنات تامین می‌شود.

* وجود بیش از 106 هزار مشترک آب روستایی در خراسان جنوبی

وی، تعداد مشترکان روستایی این استان که از شبکه‌های توزیع آب شرب بهره‌مند هستند را 106 هزار و 730 مشترک دانست.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی خراسان جنوبی تصریح کرد: تامین آب شرب 458 روستای استان با جمعیتی بالغ بر 98 هزار و 202 نفر از طریق آبرسانی سیار صورت می‌پذیرد.

انتهای پیام/غ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول