اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل آبفار خراسان‌جنوبی:

‌390 روستای خراسان‌جنوبی ‌با تانکر آبرسانی می‌شو‌د

خبرگزاری فارس: مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی خراسان‌جنوبی گفت: ‌390 روستا با 13 هزار و 782 خانوار در این استان از آب آشامیدنی محروم هستند که با تانکر آبرسانی می‌شوند.

‌390 روستای خراسان‌جنوبی ‌با تانکر آبرسانی می‌شو‌د

علی‌اکبر بسکابادی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بیرجند اظهار کرد: با اجرای طرح‌های لوله‌کشی آب آشامیدنی در این روستاها 3 هزار و 700 خانوار روستایی استان از آب آشامیدنی سالم بهره‌مند شدند.

وی افزود: با احداث تأسیسات لوله‌کشی آب آشامیدنی در این روستاها، تعداد روستاهای بهره‌مند از آب آشامیدنی لوله‌کشی در خراسان‌جنوبی به 611 روستا با جمعیت 241 هزار و 915 نفر افزایش یافت.

*اختصاص 14 میلیارد تومان اعتبار برای لوله‌کشی روستاهای استان

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی خراسان‌جنوبی گفت: اعتبار لوله‌کشی آب آشامیدنی روستاهای خراسان‌جنوبی در سال جاری 14 میلیارد و 323 میلیون تومان است.

بسکابادی تصریح کرد: تاکنون از این مبلغ 8 میلیارد و 300 میلیون تومان اختصاص یافته است.

وی بیان داشت: در حال حاضر از یک‌هزار و 850 روستای خراسان‌جنوبی، 390 روستا با 13 هزار و 782 خانوار از آب آشامیدنی محروم هستند که با تانکر آبرسانی می‌شوند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی خراسان‌جنوبی گفت: آب روستاهای خراسان‌جنوبی از 323 منبع شامل چاه، چشمه و قنات تأمین می‌شود.

*هدررفت 34 درصدی آب در روستاهای خراسان‌جنوبی

بسکابادی از هدررفت 34 درصدی آب در روستاهای این استان خبر داد و اظهار کرد: فرسودگی زیاد شبکه‌های آبرسانی، پراکندگی روستاها، عمر بالای برخی از تأسیسات و حجم کم مخازن از جمله عواملی است که سبب هدررفت آب آشامیدنی در روستاها می‌شود.

وی اصلاح و بازسازی 107 کیلومتر خطوط آبرسانی فرسوده، تعویض 2 هزار و 849 دستگاه کنتور فرسوده، نصب 21 دستگاه کنتور حجمی و ترمیم 6 هزار و 851 مورد اتفاقات خطوط لوله‌کشی را از جمله اقدامات امسال این سازمان برای کاهش هدررفت آب در روستاها عنوان کرد.

انتهای پیام/69002/ش/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول