اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در دولت نهم و دهم محقق شده است

آبرسانی به 204 روستای خراسان جنوبی

خبرگزاری فارس: مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی خراسان جنوبی گفت: در دولت نهم و دهم تعداد 204 روستای خراسان جنوبی از نعمت آب آشامیدنی سالم برخوردار شدند.

آبرسانی به 204 روستای خراسان جنوبی

علی‌اکبر بسکابادی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در نهبندان اظهار داشت: به برکت نظام و انقلاب اسلامی تاکنون اقدامات و فعالیت‌های خوبی در راستای آبرسانی به روستاهای خراسان جنوبی انجام شده تا مردم روستایی از نعمت آب آشامیدنی سالم برخوردار شوند.

وی ادامه داد: در دولت نهم و دهم این فعالیت‌ها روند پرشتابی را به خود گرفت تا جایی که از ابتدای دولت نهم تاکنون کار آبرسانی به 204 روستای خراسان جنوبی انجام شده است.

هزینه 840 میلیارد ریال برای طرح‌های آبرسانی خراسان‌جنوبی

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی خراسان جنوبی اضافه کرد: در راستای آبرسانی به این 204 روستا مبلغ 840 میلیارد ریال هزینه شده که تمام این اعتبارات در دولت نهم و دهم به بخش آبرسانی روستایی اختصاص یافته است.

بسکابادی با بیان اینکه در دهه فجر امسال تعداد 16 پروژه آبرسانی روستایی در استان مورد بهره‌برداری قرار گرفت، تصریح کرد: برای آماده‌سازی و اجرای این تعداد پروژه اعتباری بالغ بر 77 میلیارد ریال هزینه شد.

وی خاطرنشان کرد: با اجرای این تعداد طرح آبرسانی 42 روستای استان در دهه فجر از نعمت آب آشامیدنی سالم بهره‌مند شدند.

75 درصد روستاییان نهبندان از آب آشامیدنی برخوردار هستند

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی خراسان جنوبی با اشاره به افتتاح دو پروژه آبرسانی به روستای گرو، پوستین و چشمه‌زرد و پروژه آبرسانی به روستای سلطانی نهبندان اذعان داشت: با اجرا و بهره‌برداری از این دو طرح آبرسانی میزان برخورداری مردم روستایی نهبندان از آب آشامیدنی سالم به 75 درصد رسیده است.

بسکابادی گفت: متوسط ضریب برخورداری مردم روستایی استان از آب آشامیدنی سالم 72 درصد است که شهرستان نهبندان در این زمینه سه درصد از متوسط ضریب استان بالاتر است.

وی از در دست اقدام بودن پروژه مجتمع آبرسانی هشتوگان منطقه شاهکو نهبندان خبر داد و عنوان کرد: برای اجرای این پروژه اعتباری بیش از 20 میلیارد ریال هزینه می‌شود.

مجتمع آبرسانی هشتوگان 200 خانوار را از نعمت آب بهره‌مند می‌کند

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی خراسان جنوبی گفت: از محل افتتاح این مجتمع تعداد هشت روستا با 200 خانوار جمعیت این منطقه از آب آشامیدنی برخوردار می‌شوند.

بسکابادی اذعان داشت: برای آبرسانی به این روستاها به ازای هر خانوار مبلغ 100 میلیون ریال هزینه می‌شود.

این مسئول متذکر شد: بشرویه تنها شهرستان خراسان جنوبی است که تمام روستاهای بالای 20 خانوار آن از نعمت آب آشامیدنی سالم برخوردار شده‌اند.

انتهای پیام/69003/ن30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول