اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

تعلیم و تربیت  /  آموزش و پرورش

رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی خراسان جنوبی خبر داد

تحصیل 2300 دانش‌آموز در مدارس استثنایی خراسان جنوبی

رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی خراسان جنوبی گفت: بیش‌ از 2 هزار و 300 دانش‌آموز در مدارس استثنایی خراسان جنوبی مشغول به تحصیل هستند که حدود 700 دانش‌آموز ناتوان ذهنی هستند.

تحصیل 2300 دانش‌آموز در مدارس استثنایی خراسان جنوبی

حسین هاونگی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بیرجند اظهار داشت: در خراسان جنوبی 33 مرکز آموزشی استثنایی مستقل و 37 کلاس خاص استثنایی ضمیمه مدارس عادی وجود دارد.

وی با بیان اینکه دانش‌آموزان مدارس استثنایی در گروه‌های کم‌توان ذهنی، نابینا، ناشنوا، جسمی- حرکتی و غیره مشغول به تحصیل هستند، گفت: بیش ‌از 2 هزار و 300 دانش‌آموز در مدارس استثنایی خراسان جنوبی تحصیل می‌کنند.

فارغ‌التحصیل شدن 50 دانش‌آموز در سال جاری از مدارس استثنایی

رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی خراسان جنوبی با بیان اینکه بیش از 2 هزار و 300 دانش‌آموز در مدارس استثنایی در استان تحصیل می‌کنند، گفت: از این تعداد دانش‌آموز بیش ‌از 260 دانش‌آموز تلفیقی و حدود 700 دانش‌آموز کم‌توان ذهنی هستند.

هاونگی با اشاره به اینکه تعدادی از دانش‌آموزان در این مدارس فارغ‌التحصیل شده‌اند، تصریح کرد: تاکنون حدود 100 دانش‌آموز در دوره متوسطه حرفه‌ای در مدارس استثنایی خراسان جنوبی فارغ‌التحصیل شده‌اند.

وی ادامه داد: پیش‌بینی می‌شود در سال جاری 50 نفر در این مدارس فارغ‌التحصیل دوره متوسطه حرفه‌ای شوند.

خدمت بیش ‌از 350 مربی به دانش‌آموزان استثنایی

رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی خراسان جنوبی از آموزش‌های خاصی که به این دانش‌آموزان داده می‌شود خبر داد و افزود: آموزش‌ها با توجه به نوع معلولیت دانش‌آموز و به صورت تخصصی و در قالب مهارت‌های زندگی و استقلال فردی، مهارت‌های خودباوری، مفاهیم پایه و اولیه زندگی و آموزش دروس به دانش‌آموزان مدارس استثنایی خراسان جنوبی داده می‌شود.

هاونگی اضافه کرد: بیش‌ از 350 معلم و مربی در آموزش و پرورش استثنایی خراسان جنوبی خدمات آموزشی و توانبخشی به دانش‌آموزان ارائه می‌دهند.

وی یادآور شد: بیشتر دانش‌آموزان مدارس استثنایی خراسان جنوبی در مقطع ابتدایی تحصیل می‌کنند.

این مسئول با اشاره به مشکلات دانش‌آموزان این مراکز خاطر نشان کرد: مقاومت و ابهام از طرف بعضی از والدین، عدم باور توانایی‌های زیاد کودکان و دانش‌آموزان استثنایی و غیره از جمله این مشکلات است.

انتهای پیام/2248/ن30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول