اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

تعلیم و تربیت  /  آموزش و پرورش

طی تفاهمنامه‌ای با مدیریت آموزش و پرورش استثنایی هرمزگان

تولیدات و آثار دستی دانش‌آموزان استثنایی حمایت می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیر کل آموزش و پرورش هرمزگان گفت: تولیدات و آثار دستی دانش‌آموزان استثنایی مورد حمایت و طی تفاهمنامه‌ای با مدیریت آموزش و پرورش استثنایی استان این روند با جدیت دنبال می‌شود.

تولیدات و آثار دستی دانش‌آموزان استثنایی حمایت می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس احمد آخوندی در جمع دانش‌آموزان استثنایی طی گزارشی اظهار داشت: هم اکنون 2 هزار و 290 دانش‌آموز در مدارس استثنایی استان مشغول تحصیل هستند.

وی افزود: از این میان 194 نفر نابینا، 275 نفر ناشنوا، یک‌هزار و 877 کم توان ذهنی، 193 نفر چند معلولیتی و 37 نفر نیز اوتیسم هستند.

مدیر کل آموزش و پرورش هرمزگان با اشاره به اینکه جمعیت  اوتیسم استان از 10 نفر به 37 نفر رسیده است خواستار فراهم شدن آموزشگاه مستقل با امکانات برای تحصیل این دانش‌آموزان در محیط مناسب شد.

همچنین در ادامه این دیدارمقرر شد تولیدات و آثار دستی دانش آموزان استثنایی مورد حمایت باشد و طی تفاهم نامه‌ای با مدیریت آموزش و پرورش استثنایی استان این روند با جدیت دنبال شود.

استاندار و رییس شورای آموزش و پرورش استان هرمزگان نیز در ادامه گفت: همه  ظرفیت‌ها باید در راستای حل مشکلات دانش‌آموزان مدارس استثنایی پای کار باشد و همه در این عرصه مسئول هستند.

ابراهیم عزیزی افزود: دانش آموزان این مدارس برغم برخی مشکلات جسمی دارای توانمندی‌های خاصی هستند که خداوند به وجود این عزیزان ارزانی نموده است.

وی تصریح کرد: زمینه توفیق الهی برای این دانش آموزان بیشتر فراهم است که این مهم در سراسر آموزه‌های دین مبین اسلام به وضوح قابل مشاهده است.

استاندار هرمزگان در خاتمه ضمن قدردانی از همه دست اندرکاران امر تعلیم و تربیت مدارس استثنایی،خاطرنشان کرد: نگاه صادقانه  و مخلصانه شما و همت و تلاش مجدانه‌ای که صرف تعلیم و تربیت دانش آموزان عزیز در این مدارس می نمایید شایسته ستایش است که اجر و مزد آن در نزد خداوند متعال محفوظ است.

انتهای پیام/88007/خ30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول