اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

تعلیم و تربیت  /  آموزش و پرورش

رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان البرز خبر داد

فعالیت 43 پایگاه برای اجرای طرح سنجش سلامت نوآموزان البرز

‌رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان البرز گفت: برای اجرای طرح سنجش سلامت نوآموزان این استان 43 پایگاه در نظر گرفته شده و هم‎اکنون در این پایگاه‌ها طرح فوق در حال انجام است.

فعالیت 43 پایگاه برای اجرای طرح سنجش سلامت نوآموزان البرز

زهرا قره‌خانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج اظهار داشت: بر اساس یک طرح ملی هر ساله در تابستان طرح سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان پیش از آغاز فصل تحصیلی اجرا شده و توانایی دانش‌آموزان پیش از ورود به مقطع اول مورد ارزیابی قرار می‌گیرد.

وی تصریح کرد: این طرح از روز اول خردادماه سال‌جاری در استان البرز کلید خورده و برای این منظور 43 پایگاه در نظر گرفته شده است که والدین نوآموزان باید با مراجعه به مراکز تعیین شده، توانایی جسمی و ذهنی فرزندان خود را مورد ارزیابی قرار دهند.

رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان البرز افزود: در حال حاضر 20 پایگاه به صورت اختصاصی سطح سلامت نوآموزان البرزی را مورد ارزیابی قرار داده و 4 پایگاه دیگر نیز با برگزاری آزمون‌های ویژه ضریب هوشی آن‌ها را تعیین می‌کنند.

قره‌خانی ادامه داد: از سوی دیگر 19 پایگاه نیز برای سنجش بینایی نوآموزان مقطع پیش دبستانی در استان البرز در نظر گرفته شده است و امیدواریم امسال نیز مانند ادوار گذشته والدین این نوآموزان در اجرای طرح مشارکت فعال داشته و مطمئن باشند که سنجش‌های انجام شده به طور مستقیم در افزایش توانایی تحصیلی آن‌ها موثر خواهد بود.

وی بیان داشت: طرح سنجش سلامت نوآموزان که از روز نخست خردادماه سال‌جاری آغاز شده، در 43 پایگاه فوق با جدیت دنبال و امکانات لازم برای انجام طرح‌های ارزیابی در این پایگاه‌ها فراهم شده است.

* پیش‌بینی ثبت‌نام 39 هزار دانش‌آموز سال اولی در استان البرز

رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان البرز در بخش دیگری از سخنان خود در پاسخ به این پرسش که چه تعداد دانش‌آموز سال اولی در این طرح مشارکت خواهند داشت؟ گفت: در سال گذشته بیش از 36 هزار نفر در طرح سنجش سلامت مشارکت داشته و امسال پیش‌بینی می‌کنیم که این رقم به بیش از 39 هزار نفر برسد.

قره‌خانی در پایان تاکید کرد: والدین نوآموزان باید بدانند که عدم سنجش سلامت جسمی و ذهنی فرزندان آن‌ها در کیفیت تحصیل آن‌ها تاثیر مستقیم داشته و مشارکت در این طرح بیش از 85 درصد از مشکلات تحصیلی دانش‌آموزان را برطرف می‌کند.

انتهای پیام/2302/ر30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول