اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی گیلان خبر داد

راه‌اندازی مدارس حرفه‌ای استثنایی در چهار منطقه گیلان

رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی گیلان از راه‌اندازی مدارس راهنمایی و متوسطه حرفه‌ای استثنایی در چهار منطقه این استان خبر داد.

راه‌اندازی مدارس حرفه‌ای استثنایی در چهار منطقه گیلان

اسماعیل بشارتی‌مقدم امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت با تبریک فرا رسیدن هفته مقام معلم به مهم‌ترین دستاوردهای اداره آموزش استثنایی گیلان در سال‌های 91 و 92 اشاره کرد.

وی اظهار کرد: تاکنون 11 پروژه آموزشگاهی توسط اداره‌کل نوسازی مدارس گیلان احداث شده است.

به گفته این مسئول، یک آموزشگاه ابتدایی شش کلاسه در کلاچای، یک ساختمان برای دوره متوسطه در لنگرود، یک مدرسه ابتدایی شش کلاسه دیگر در رحیم‌آباد از جمله اقدام‌های اداره آموزش و پرورش استثنایی گیلان هستند.

وی، احداث، تعمیر، بازسازی و مقاوم‌سازی مدارس راهنمایی و پیش حرفه‌ای باغچه‌بان لاهیجان با شش کلاس، ابتدایی امید کوچصفهان با شش کلاس، پیش حرفه‌ای همت ناحیه یک رشت 9 کلاسه، ابتدایی شهید افتخاری شفت شش کلاسه، ابتدایی خمام شش کلاسه و ابتدایی حکمت نصرت‌آباد تالش شش کلاسه را از جمله اقدام‌ها در گیلان برشمرد.

بشارتی‌مقدم از افزایش تعداد آموزشگاه‌های پیش حرفه‌ای و متوسطه در پنج منطقه شامل آستارا دو مرکز دختر و پسر، مرکز پسر انزلی، مرکز دختر صومعه‌سرا، مرکز پسر فومن و مرکز پسر آستانه‌اشرفیه خبر داد.

وی گفت: دریافت زمینی به مساحت 72 هزار متر مربع از طریق اداره‌کل مسکن و شهرسازی برای به انجام رساندن مصوبه هیئت دولت و اجرای مجتمع آموزشی استثنایی واقع در منطقه لاکان‌شهر رشت مسکن مهر نیز از دیگر اقدام‌های اداره آموزش و پرورش استثنایی گیلان در سال گذشته و اوایل نخست امسال بوده است.

رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی گیلان، خرید زمین به مساحت سه هزار و 200 متر مربع در شهرک ابریشم ناحیه دو رشت واقع در کمربندی خرمشهر را از دیگر اقدام‌ها ذکر کرد.

وی خاطرنشان کرد: موافقت کتبی رؤسای اداره‌ها پیرامون معرفی آموزشگاه‌هایی برای اجرای پروژه‌های تخریب و بازسازی آموزش و پرورش استثنایی در شهرستان‌های رودسر، لنگرود، کومله، اطاقور، چهار مرکز در ناحیه یک و دو رشت، فومن، تولمات، صومعه‌سرا، تالش، آستارا و انزلی کسب شده است.

بشارتی‌مقدم تصریح کرد: اجرای هوشمندسازی کلاس‌های مدارس استثنایی در تمام مناطق گیلان به جدیدترین تجهیزات هوشمند شامل دیتا پروژکشن، کیت هوشمند، برد هوشمند و ... نیز از دیگر دستاوردهای جدید در سال 91 بوده است.

وی، جذب بیش از 70 نفر از دانش‌آموختگان برای مدارس استثنایی با هماهنگی اداره‌کل آموزش و پرورش گیلان و راه‌اندازی 12 مرکز اصلاح اختلالات یادگیری در استان را از جمله اقدام‌ها ذکر کرد.

این مسئول، سازماندهی و ساماندهی بیش از 40 نیرو در مراکز اصلاح اختلال یادگیری برای 15 منطقه را از دیگر دستاوردهای اداره آموزش و پرورش استثنایی استان عنوان کرد.

وی یادآور شد: این مراکز در گذشته تنها در سه منطقه رشت، لاهیجان و تالش وجود داشت که اکنون به 15 منطقه در شهرهای آستارا، انزلی، صومعه‌سرا، فومن، تولمات، خمام، ناحیه یک رشت، آستانه، لنگرود، رودسر و رودبار نیز افزایش یافته است.

بشارتی‌مقدم از راه‌اندازی مدارس راهنمایی و متوسطه حرفه‌ای در چهار منطقه علاوه بر شهرهای رشت و لاهیجان و لنگرود خبر داد.

وی متذکر شد: آستارا، انزلی، صومعه‌سرا، فومن و آستانه‌اشرفیه نیز به طرح اضافه شده‌اند و ساماندهی و سازماندهی نیروهای آموزشی برای این مدارس حرفه‌ای در هشت منطقه صورت گرفته است.

رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی گیلان، تصویب مبلغ دریافتی از مراجعه‌کنندگان به مراکز اختلالات یادگیری، دریافت موافقت کتبی کمیته برنامه‌ریزی استان پیرامون استقرار مراکز ال‌دی و مراکز مشاوره خانواده همجوار یکدیگر در دیگر شهرستان‌های گیلان را از دیگر اقدام‌های این اداره بیان کرد.

وی یادآور شد: راه‌اندازی تعاونی آموزش استثنایی، جذب کمک‌های خیران برای خرید ویلچر و ... در سال گذشته انجام شده است.

بشارتی‌مقدم، دریافت مصوبه شورای آموزش و پرورش استثنایی گیلان را برای ایجاد و ساخت یک نمایشگاه دائمی از دست ساخته‌های دانش‌آموزان استثنایی را از دیگر اقدام‌های این اداره در سال 91 عنوان کرد.

وی با بیان اینکه خدمت به دانش‌آموزان استثنایی توفیقی الهی است، اذعان کرد: این امر میزان مسئولیت‌پذیری، آموختن و زیستن را به ما نشان می‌دهد.

این مسئول درباره تعلیم و تعلم به‌ویژه به دانش‌آموزان با نیازهای ویژه، خاطرنشان کرد: شیره جان معلم عسل مصفایی است که کام شاگردانش را از حلاوت دانش شیرین می‌کند و لبخند و مهرورزی تنها پاداش اوست.

انتهای پیام/84002/ذ40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول