اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس آموزش و پرورش استثنایی استان زنجان خبر داد

تحصیل دانش‌آموزان استثنایی در 26 آموزشگاه در زنجان

خبرگزاری فارس: رئیس آموزش و پرورش استثنایی استان زنجان از تحصیل876 دانش‌آموز معلول در مراکز آموزش و پرورش استثنایی استان خبر داد و گفت: این دانش‌آموزان در 26 آموزشگاه به تحصیل اشتغال دارند.

تحصیل دانش‌آموزان استثنایی در 26 آموزشگاه در زنجان

رضا ربیعی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار داشت: این تعداد دانش‌آموز در 147 کلاس درس و 26 آموزشگاه و با بکارگیری 316 نیروی آموزشی و توانبخشی مشغول به تحصیل‌اند.

وی افزود: سازمان آموزش و پرورش، نظام‌مندترین خدمت را که همانا علم‌آموزی است، به این قشر ارائه می‌دهد.

رئیس آموزش و پرورش استثنایی استان زنجان افزود: هفت گروه از دانش‌آموزان استثنایی استان را معلولان ذهنی، نابینایان، ناشنوایان، آسیب‌دیدگان بینایی، شنوایی، چند معلولیتی‌ها، جسمی حرکتی‌ها و اختلالات یادگیری و رفتاری تشکیل می‌دهند که هر گروه در مدارس و آموزشگاه‌های مستقلی تحصیل می‌کنند و از امکانات مناسب تحصیلی و حتی سرویس‌های ایاب و ذهاب در سراسر استان برخوردارند.

وی تأکید کرد: امکانات آموزشی و توانبخشی در مدارس وجود دارد که با توجه به نوع دانش‌آموزان و نیازهای آنان طراحی شده است. برای این دانش‌آموزان مانعی برای ادامه تحصیل وجود ندارد و فقط در دانشگاه‎ها امکانات ویژه‌ای برای ادامه تحصیل آن‌ها مناسب‎سازی شده است.

ربیعی با بیان اینکه در حدود 60 درصد دانش‌آموزان استثنایی کم‌توان ذهنی هستند، ادامه داد: هفت آموزشگاه از مجموع 14 آموزشگاه استثنائی موجود در سطح استان در مرکز استان فعالیت می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: مناسب‌سازی فضای شهری و اماکن عمومی برای استفاده همه معلولان، از مسائل مهمی است که تلاش می‌شود به خوبی در جامعه رعایت شود.

رئیس آموزش و پرورش استثنایی استان زنجان با تاکید بر همکاری همه مسئولان در مناسب‌سازی فضاهای شهری تصریح کرد: باید جامعه و فضاهای شهری طوری برای معلولان مناسب‌سازی شود که آنها نیز بدون دغدغه همانند انسان‌های سالم در جامعه رفت و آمد داشته باشند.

انتهای پیام/2308/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول