اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر آموزش و پرورش استثنایی خراسان جنوبی خبر داد

ایجاد کتابخانه گویا برای نابینایان خراسان جنوبی

خبرگزاری فارس: مدیر آموزش و پرورش استثنایی خراسان جنوبی از ایجاد کتابخانه گویا برای نابینایان خراسان جنوبی به کمک خیران خبر داد.

ایجاد کتابخانه گویا برای نابینایان خراسان جنوبی

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، حسن هاونگی در جمع مسئولان اداره کل کتابخانه‌های عمومی خراسان جنوبی به فعالیت‌های این مجموعه برای ترویج فرهنگ کتابخوانی در بین دانش‌آموزان معلول و استثنایی استان اشاره کرد و گفت: تهیه و توزیع کتب درشت خط علاوه بر کتب درسی برای دانش‌آموزان نیمه‌بینا و توزیع نشریات تخصصی با خط بریل در بین دانش‌آموزان نابینا از جمله اقدامات انجام شده است.

وی از تهیه و توزیع جزوه‌های مصور برای دانش‌آموزان ناشنوای استان خبر داد و یادآور شد: همچنین قرآن بریل برای تمامی دانش‌آموزان نابینای استان تهیه شده است.

مدیر آموزش و پرورش استثنایی خراسان جنوبی تصریح کرد: در بین دانش‌آموزان نابینا ظرفیت بسیار بالایی در بحث قرائت قرآن داریم که نیاز است به این ظرفیت توجه ویژه شود تا شاهد رشد کیفیت کار در بین قاریان نابینای قرآن باشیم.

هاونگی از توجه ویژه این مجموعه به بحث تجهیز کتابخانه‌های مدارس استثنایی خبر داد و گفت: در این زمینه ایجاد کتابخانه‌های کلاسی نیز مؤثر بوده است.

وی یادآور شد: تصمیم داریم که بحث برگردان کتاب‌های داستان به خط بریل را نیز در این مجموعه دنبال کنیم تا در بخش کتاب‌های داستانی نیز برای نابینایان مشکلی نداشته باشیم.

مدیر آموزش و پرورش استثنایی خراسان جنوبی خواستار تهیه کتاب‌های ویژه دانش‌آموزان معلول در کتابخانه‌های استان شد و گفت: در این راستا کتابخانه‌های مرکز استان باید تجهیز شود.

هاونگی به پیشنهادات این مجموعه در راستای توسعه فرهنگ کتابخوانی در بین دانش‌آموزان معلول اشاره کرد و افزود: تهیه کتاب‌های الکترونیکی و استفاده از فناوری‌های نوین در زمینه کتابخوانی از جمله این پیشنهادات است.

وی خواستار مناسب‌سازی کتابخانه‌های عمومی استان برای تسهیل استفاده معلولان شد و گفت: همچنین لازم است کارت‌های ویژه‌ای برای استفاده معلولان از کتابخانه‌های عمومی استان تهیه شود.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول