سعید ادیب در گفتوگو با خبرنگار فارس در اصفهان با اشاره به اینکه هر ساله درصدد افزایش کیفیت آموزشهای ارائه شده در مدارس استثنایی هستیم، اظهار کرد: در حال حاضر افراد نابینا، ناشنوا، معلولان جسمی و حرکتی و افراد کمتوان ذهنی در مدارس استثنایی تحصیل میکنند.
وی با بیان اینکه بسیاری از معلولان موجود در سطح جامعه از توانمندیهای بسیاری برخوردار هستند، اضافه کرد: دانشآموزان ناشنوا، نابینا و جسمی و حرکتی موجود در سطح استان زیر پوشش آموزشهای کتب عادی تألیف شده از سوی آموزش و پرورش قرار میگیرند.
معاون آموزش و پرورش استثنایی استان اصفهان با بیان اینکه سیستم آموزش این سه گروه از دانشآموزان موجود در مدارس استثنایی با نظام آموزشی مدارس عادی هیچ تفاوتی ندارد، تصریح کرد: با توجه به این موضوع از ابتدای سال تحصیلی جدید نظام 3-3-6 در میان دانشآموزان ناشنوا، نابینا و جسمی و حرکتی اجرا شده است.
وی با تاکید بر اینکه در سال تحصیلی جدید تنها طرح 3-3-6 در میان این دانشآموزان اجرا شده و طرح 3+3+3+3 برای دانشآموزان ابتدایی موجود در مدارس استثنایی اجرا نشده است، ادامه داد: در مدارس استثنایی مسئولان در کنار ارائه مباحث آموزشی به دانشآموزان کمتوان ذهنی، خدمات توانبخشی را نیز به این افراد ارائه میدهند.
ادیب ارائه خدمات توانبخشی را به این افراد یکی از مهمترین تفاوتهای بارز دانشآموزان ناشنوا، نابینا و معلولان جسمی و حرکتی با دانشآموزان کمتوان ذهنی دانست و تاکید کرد: گفتاردرمانی، کاردرمانی، شنواییسنجی، بیناییسنجی و فیزیوتراپی از مهمترین خدمات ارائه شده در مدارس استثنایی به دانشآموزان کمتوان ذهنی تلقی میشود.
وی افزود: کتب آموزشی این دانشآموزان نیز بر اساس بهره هوشی آنها تنظیم میشود، دانشآموزان کمتوان ذهنی تنها میتوانند تا مقطع دیپلم تحصیل کنند.
انتهای پیام/2301/صا/ژ1001