اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس آموزش و پرورش استثنایی قزوین خبر داد

راه‌اندازی 2 مدرسه استثنایی قرآنی در قزوین

خبرگزاری فارس: رئیس اداره آموزش‌ و پرورش استثنایی قزوین از راه‌اندازی دو مدرسه استثنایی رسمی قرآنی در این استان خبر داد.

راه‌اندازی 2 مدرسه استثنایی قرآنی در قزوین

محمدرضا لطفی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قزوین با بیان اینکه قرآنی کردن مدارس استان قزوین از مهم‌ترین سیاست‌ها و رویکردهای آموزش‌ و پرورش است، اظهار کرد: اداره آموزش‌ و پرورش استثنایی استان قزوین با اجرای این سیاست دو مدرسه رسمی قرآنی را راه‌اندازی کرده است.

وی با بیان اینکه دانش‌آموزان استثنایی به ویژه ناشنوایان و نابینایان در یادگیری قرآن کریم از هوش فراتری نسبت به افراد عادی برخوردارند، عنوان کرد: بسیاری از معلولان قزوینی بهتر از دانش‌آموزان عادی آموزش‌های قرآنی را فرا می‌گیرند.

رئیس اداره آموزش‌ و پرورش استثنایی استان قزوین با اشاره به اینکه افزایش تعداد کلاس‌های قرآنی در این مدارس ادامه دارد، ابراز داشت: آموزش روخوانی، روان‌خوانی، قرائت و درک مفاهیم قرآن کریم از جمله برنامه‌های قرآنی مدارس استثنایی استان قزوین به دانش‌آموزان است.

لطفی به مزایای راه‌اندازی مدارس رسمی قرآنی اشاره کرد و گفت: این دانش‌آموزان بعد از فارغ‌التحصیلی در پایه تحصیلی مربوط مهارت‌های ویژه‌ای در روخوانی، حفظ و روان‌خوانی این کتاب آسمانی کسب می‌کنند.

این مسئول با بیان اینکه در مدارس استثنایی استان قزوین آموزش‌های قرآنی به نحو مطلوبی به دانش‌آموزان ارائه می‌شود، ابراز داشت: استقبال این دانش‌آموزان نیز از ارائه این آموزش‌ها مطلوب است.

رئیس اداره آموزش‌ و پرورش استثنایی استان قزوین خاطرنشان کرد: معلمان مربوطه در کلاس‌های قرآنی برای انس بیشتر دانش‌آموزان با قرآن کریم تلاش می‌کنند تا با تحقق این هدف رفتار و اخلاق معنوی آنان را به نحو مطلوبی ارتقا دهند.

وی متذکر شد: دانش‌آموزان با آموزش قرآن کریم از رهنمودها و فرامین این کتاب آسمانی بهره‌مند می‌شوند و برای انجام دادن این دستورات در زندگی تلاش می‌کنند تا در دنیا و آخرت سعادتمند شوند.

انتهای پیام/77009/ن/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول