محمدرضا لطفی امروز در گفتوگو با خبرنگار فارس در قزوین با بیان اینکه قرآنی کردن مدارس استان قزوین از مهمترین سیاستها و رویکردهای آموزش و پرورش است، اظهار کرد: اداره آموزش و پرورش استثنایی استان قزوین با اجرای این سیاست دو مدرسه رسمی قرآنی را راهاندازی کرده است.
وی با بیان اینکه دانشآموزان استثنایی به ویژه ناشنوایان و نابینایان در یادگیری قرآن کریم از هوش فراتری نسبت به افراد عادی برخوردارند، عنوان کرد: بسیاری از معلولان قزوینی بهتر از دانشآموزان عادی آموزشهای قرآنی را فرا میگیرند.
رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان قزوین با اشاره به اینکه افزایش تعداد کلاسهای قرآنی در این مدارس ادامه دارد، ابراز داشت: آموزش روخوانی، روانخوانی، قرائت و درک مفاهیم قرآن کریم از جمله برنامههای قرآنی مدارس استثنایی استان قزوین به دانشآموزان است.
لطفی به مزایای راهاندازی مدارس رسمی قرآنی اشاره کرد و گفت: این دانشآموزان بعد از فارغالتحصیلی در پایه تحصیلی مربوط مهارتهای ویژهای در روخوانی، حفظ و روانخوانی این کتاب آسمانی کسب میکنند.
این مسئول با بیان اینکه در مدارس استثنایی استان قزوین آموزشهای قرآنی به نحو مطلوبی به دانشآموزان ارائه میشود، ابراز داشت: استقبال این دانشآموزان نیز از ارائه این آموزشها مطلوب است.
رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان قزوین خاطرنشان کرد: معلمان مربوطه در کلاسهای قرآنی برای انس بیشتر دانشآموزان با قرآن کریم تلاش میکنند تا با تحقق این هدف رفتار و اخلاق معنوی آنان را به نحو مطلوبی ارتقا دهند.
وی متذکر شد: دانشآموزان با آموزش قرآن کریم از رهنمودها و فرامین این کتاب آسمانی بهرهمند میشوند و برای انجام دادن این دستورات در زندگی تلاش میکنند تا در دنیا و آخرت سعادتمند شوند.
انتهای پیام/77009/ن/پ3003